جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایستادگی ملت ایران عامل حیات عزتمندانه انقلاب اسلامی است 

یاسوج- کرونا نیوز- جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایستادگی و مقاومت ملت ایران عامل حیات عزتمندانه و قدرتمندانه انقلاب اسلامی و ماندگاری آن با وجود تمامی توطئه های شوم دشمنان است. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60993
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

ایستادگی ملت ایران عامل حیات عزتمندانه انقلاب اسلامی است 

به گزارش کرونا نیوز، سرهنگ مسعود مثنوی روز یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر که در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی امروز ایران اسلامی در جنگ های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی به برکت همین ایستادگی و مقاومت است. 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به الگویی برای نهضت های آزادی بخش جهان و جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی تبدیل شده است. 

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شعار سوم خرداد امسال «ما مقتدریم» بوده و پاسداشت هر چه بهتر این روز نیز به عنوان یکی از مقاطع مهم دوران هشت سال دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است و باید جزو اولویت ها باشد. 

سرهنگ مثنوی عنوان کرد: خرمشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس منطقه حساس و استراتژیک ایران بود و شرایط خاصی داشت که پس از ۵۷۵ روز اشغال از دست ارتش رژیم بعث عراق بازپس گرفته شد. 

وی ابراز داشت: فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۱ و در عملیات بیت المقدس انجام شد و بنا به فرموده امام خمینی (ره) فتح ارزش های اسلامی بود. 

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: این عملیات غرورآفرین مایه افتخار هر ایرانی است به طوری که با یادآوری آن احساس مباهات می کنند. 

سرهنگ مثنوی اظهار داشت: عملیات بیت المقدس ۲۵ روز طول کشید و از ۱۰ اردیبهشت ماه تا سوم خردادماه ۱۳۶۱ ادامه داشت. 

وی افزود: این عملیات گسترده و پیچیده در چهار مرحله انجام شد و هماهنگی بین سپاه و ارتش و تقسیم کار بین نیروهای مسلح ایران در آن به طور چشمگیر وجود داشت. 

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بنا به اعلام مستشاران نظامی غربی امکان بازپس گیری خرمشهر برای ایران وجود نداشت اما رزمندگان با دست خالی، به کمک نیروی ایمان و مجاهدت های مثال زدنی توانستند آن را آزاد کنند. 

ایستادگی و اقتدار ایران اسلامی، آمریکا و اسرائیل را به افول کشانده است
دنبال کنید

سرهنگ مثنوی عنوان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس با فتح خرمشهر حساس تر و وارد مرحله جدیدی شد و علاوه بر آن نیز تمامی معادلات و محاسبات نظامی غربی ها را به هم ریخت. 

وی ابراز داشت: برخی برنامه های گرامیداشت سوم خرداد امسال در کهگیلویه و بویراحمد شامل غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل و سرکشی از ایثارگران و خانواده شهدا، رژه خودرویی و موتوری با حضور بسیجیان، یادواره شهدا در فضای مجازی و با محوریت عملیات بیت المقدس، تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری، رزمایش دسته های رزمی گردان های بیت المقدس، محافل خاطره گویی دفاع مقدس و عصر با شهدا، نشست های بصیرتی، توزیع کمک های مؤمنانه و بسته های معیشتی بین نیازمندان، اهدای جهیزیه به زوج های جوان نیازمند، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، افتتاح تعدادی طرح محرومیت زدایی و آغاز عملیات اجرایی مسکن مددجویی است. 

سرهنگ مثنوی گفت: بمنظور اجرای این برنامه ها در کهگیلویه و بویراحمد استفاده بیشتری از ظرفیت فضای مجازی خواهد شد.  

یک جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به نام «زخم صخره های سرد» در این نشست خبری رونمایی شد. 

این کتاب خاطرات سرهنگ غلامحسن نجات بخش از رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده که به قلم مهران مظفری نگارش شده است. 

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi