جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کهگیلویه و بویراحمد ۴۲ شهید در عملیات آزادسازی خرمشهر تقدیم کرد 

یاسوج- کرونا نیوز- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی و باز پس گیری خرمشهر شد، ۴۲ شهید تقدیم کرد. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60861
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

کهگیلویه و بویراحمد ۴۲ شهید در عملیات آزادسازی خرمشهر تقدیم کرد 

به گزارش کرونا نیوز، سرهنگ امیرعباس آسمند روز چهارشنبه در نشست بزرگداشت حماسه سوم خرداد که در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: تعداد رزمندگان استان در این عملیات غرورآفرین و ماندگار نیز ۲۳۴ نفر بوده است. 

وی افزود: ۳۷ عنوان برنامه در قالب ۵۴۲ ریز برنامه به مناسبت پاسداشت حماسه سوم خرداد امسال در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخش عمده ای از برنامه های پاسداشت حماسه سوم خرداد امسال در این استان با توجه به شرایط کرونایی در فضای مجازی برگزار می شود. 

سرهنگ آسمند عنوان کرد: برگزاری برنامه های حضوری پاسداشت حماسه سوم خرداد امسال در کهگیلویه و بویراحمد نیز با شرکت محدود مسؤولان اجرایی و قشرهای مختلف مردم این استان خواهد بود.  

وی ابراز داشت: برخی از مهمترین برنامه های پاسداشت حماسه سوم خرداد امسال در کهگیلویه و بویراحمد شامل تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و شهدای گمنام، رژه موتوری و خودرویی، برگزاری صبحگاه در مراکز نظامی و انتظامی و در قالب تجمع کارکنان در دستگاه های اجرایی، تجلیل از مادران و همسران شهدا و نویسندگان، هنرمندان و خبرنگاران حوزه دفاع مقدس، سرکشی از پیشکسوتان دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه مجازی نقاشی، عکس و عکس نوشته است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید نماهنگ و انتشار در فضای مجازی، پخش فیلم، میزگرد و برنامه های تحلیلی، تبیینی و کارشناسی در شبکه استانی دنا، تبلیغات محیطی، برگزاری نشست های تخصصی با اصحاب رسانه، برگزاری نشست زن و دفاع مقدس، رونمایی از پنج عنوان کتاب دفاع مقدس، برگزاری مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان از دیگر برنامه های پاسداشت حماسه سوم خرداد امسال در این استان است. 

ورود ۱۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر به گچساران/اقامت ۴۹ هزار مسافر نوروزی
دنبال کنید

سرهنگ آسمند اظهار داشت: سوم خردادماه ۱۳۶۱ نقطه عطفی در تاریخ دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و به نام روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی کشور و اذهان ملت ایران ثبت و ضبط شده است. 

وی افزود: رزمندگان ایران با تکیه بر نیروی ایمان و  اخلاص توانستند خرمشهر را پس از ۵۷۵ روز اشغال از دست رژیم بعث عراق آزاد کرده و باز پس گیرند.  

سرهنگ آسمند بیان کرد: پس از رشادت های مثال زدنی رزمندگان ایران در عملیات غرورآفرین بیت المقدس که منجر به آزادسازی و بازپس گیری خرمشهر شد تمامی محاسبات نظامی غربی ها به عنوان حامیان اصلی رژیم بعث عراق به هم ریخت. 

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم کرده است.  

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi