جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران پرچمدار حمایت از فلسطین مظلوم

تنش های چند روز اخیر میان رژیم کودک کش صهیونیست و فلسطینی های ساکن غزه و دیگر اراضی اشغالی و واکنش قاطع مقاومت به متجاوزان اوج سست بنیاد بودن خانه عنکبوتی اسرائیل را بر همگان آشکار می کند. در پس این موفقیت های چشمگیر جریان مقاومت حمایت بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از فلسطینی ها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60849
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶

کرونا :

ایران پرچمدار حمایت از فلسطین مظلوم

تنش های چند روز اخیر میان رژیم کودک کش صهیونیست و فلسطینی های ساکن غزه و دیگر اراضی اشغالی و واکنش قاطع مقاومت به متجاوزان اوج سست بنیاد بودن خانه عنکبوتی اسرائیل را بر همگان آشکار می کند.

در پس این موفقیت های چشمگیر جریان مقاومت حمایت بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از فلسطینی ها غیر قابل انکار است. این حمایت ها سبب شده است که در چند روز اخیر گروه های مقاومت به انحای مختلف قدردانی خود را از مواضع کشورمان اعلام کنند. در آخرین مورد روز دوشنبه پنج گروه فلسطینی (جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین، جنبش فتح انتفاضه، ائتلاف نیروهای فلسطینی، جبهه مبارزه مردمی و ائتلاف نیروهای فلسطین) با ارسال نامههایی جداگانه، به حضرت آیتالله خامنهای از مواضع رهبر انقلاب در قبال تحولات فلسطین قدردانی کردند؛ موضوعی که بیانگر جایگاه محوری ایران در قضیه فلسطین است. به همین بهانه در گفت وگو با مجتبی رحماندوست رئیس فراکسیون حمایت از مقاومت در مجلس نهم و دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین دلیل تعیین کنندگی مواضع جمهوری اسلامی در موضوع فلسطین را جویا شدیم.

جناب رحماندوست! چه ویژگی هایی جایگاه ایران را در موضوع دفاع از فلسطین از دیگر کشورها متمایز کرده است؟

تعیین کنندگی جمهوری اسلامی در موضوع فلسطین به چند عامل برمی گردد. نخست اینکه ایران در طول تمام سال های پس از انقلاب و با وجود همه تنگناها همواره حامی پر و پا قرص و پرچمدار نخست حمایت از ملت مظلوم فلسطین در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است. این در حالی است که بسیاری از دولتهای اسلامی بر اساس مصالح و منافع خود در این قضیه ورود کرده و عمل می کنند. ثبات قدم تهران نه از چشم فلسطینیها پنهان است و نه از چشم صهیونیست ها و حامیان منطقه ای و جهانی آنها. با درک این حقیقت محور غربی – عربی – عبری در سالیان گذشته جو رسانه ای گسترده ای به راه انداخته اند تا به فلسطینی ها اینگونه القا کنند که دشمن شما ایران است و نه اسرائیل. اما می بینیم که باوجود همه این دسیسه ها در جریان های اخیر میزان تأثیرگذاری نقش ایران بر همگان آشکار شد. در کنار این مسئله آنچه حمایت جمهوری اسلامی از فلسطینی ها را متمایز کرده، همکاری نظامی ایران با گروه های مقاومت و تسلیح آنهاست.

مجموعه میدان تیر در اردوگاه قدس سپاه گچساران افتتاح شد
دنبال کنید

این همکاری نظامی تا چه اندازه مهم و چه میزان در تغییر معادلات نقش آفرین بوده است؟

اثبات این موضوع در اینکه صهیونیست ها از ترس پاسخ مقاومت در تحولات اخیر جرئت تجاوز زمینی به غزه را نداشتند را می توانیم ببینیم. فلسطینیان ۸۰ سال پس از اشغال سرزمینشان به خوبی می دانند که با خواهش و التماس نمی توانند حق خود را بگیرند و مقاومت یگانه راه موجود در بیرون راندن متجاوزان است. واقعیت این است که بسیاری از کشورهای اسلامی مدعی حمایت از فلسطینیان هستند، اما این ایران است که آشکارا حمایت نظامی خود را از مقاومت اعلام کرده و به آن افتخار می کند. امروز ثمره این همراهی به بار نشسته و ما حتی می بینیم در کرانه باختری که به واسطه همکاری امنیتی محمودعباس با تل آویو کمتر مجالی برای انجام اقدامات ضد اسرائیلی وجود دارد، اما این سال ها مقاومت در حال جوانه زدن است.

با توجه به این نکته می توانیم مدعی باشیم ثمره مجاهدت های سردار سلیمانی در موضوع فلسطین امروز در حال نمایان شدن است؟

بله، همه این کارها نتیجه اقدامات و برنامه های حاج قاسم سلیمانی است، کسی که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس او را شهید قدس نامید. برنامه حاج قاسم در تسلیح گروه های مقاومت در سرتاسر منطقه امروز اثرگذاری خود را نشان می دهد و آشکار شدن همین موضوع سبب می شود باوجود همه تبلیغات افکار عمومی مردم فلسطین این واقعیت را ببیند و قدردان ملت ایران باشد. رونمایی از موشک جدید «القاسم» که به یاد شهید سلیمانی صورت گرفت هم اوج این ارادت و قدردانی را نشان می دهد.

سفر اسحاق جهانگیری و شماری از وزیران به گهکیلویه و بویراحمد به روزهای آینده موکول شد
دنبال کنید

البته نباید از نظر دور داشت که باوجود این همراهی میدانی، ما در حوزه فضای مجازی و نشان دادن اعلام همبستگی با فلسطینیان خوب عمل نکرده ایم. همین مسئله سبب شده برخی کشورهای دیگر که حتی در خفا رابطه پنهانی با صهیونیست ها دارند، مدعی پرچمداری در قضیه فلسطین باشند. توجه به این موضوع مسلماً میزان اثرگذاری و بازیگری ما در پهنه جغرافیای مقاومت و سرزمین های اسلامی را بیشتر خواهد کرد.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi