شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد مو پس از کاشت مو چه مراحلی دارد؟

کاشت مو یک روش دائمی و طبیعی برای افرادی است که به هر دلیلی دچار ریزش موی شدید شده یا موهای خود را از دست داده‌اند. البته این روش برای همه افراد مناسب نیست و باید به تشخیص پزشک انجام شود. پس از کاشت موها مراحل مختلفی را طی می‌شود تا نتیجه نهایی مشخص شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60809
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

کرونا :

رشد مو پس از کاشت مو چه مراحلی دارد؟

کاشت مو یک روش دائمی و طبیعی برای افرادی است که به هر دلیلی دچار ریزش موی شدید شده یا موهای خود را از دست داده‌اند. البته این روش برای همه افراد مناسب نیست و باید به تشخیص پزشک انجام شود. پس از کاشت موها مراحل مختلفی را طی می‌شود تا نتیجه نهایی مشخص شود. در این مقاله قصد داریم به طور خلاصه این مراحل را معرفی کنیم.

توجه داشته باشید در مراحل اولیه مراقبت‌های پس از کاشت مو بسیار مهم است برای مثال در مقاله طرز خوابیدن بعد از کاشت مو از کلینیک صدف می‌خوانیم : ”  پس از کاشت مو بخصوص در هفته‌های اول پوست سر زخم بوده و بسیار نازک و حساس است. به همین دلیل به راحتی و با کوچکترین تحریکی می‌تواند عفونت کند. در بهترین حالت اگر هنگام خواب به اصول درست خوابیدن توجه نکنید دوره نقاهت طولانی خواهید داشت. توجه داشته باشید که گرافت‌ها بسیار ضعیف بوده و با کوچکترین فشاری دچار ریزش می‌شوند. هنگام خواب در صورت نادرست بودن حالت بدن احتمال فشار به گرافت‌ها بسیار زیاد است.”

رشد مو پس از کاشت مو چه مراحلی دارد؟ 4

مراحل رشد مو پس از کاشت مو

کاشت مو مراحل مختلفی دارد. از دوران نقاهت گرفته تا ریزش مو و رشد مجدد موهای کاشته شده. اگر با مراحل رشد موها بعد از کاشت مو آشنا نباشید ممکن است استرس گرفته و همین موضوع باعث ریزش بیشتر موها شود. به علاوه اگر نسبت مراحل رشد موها بعد از کاشت آشنا باشید اگر مورد مشکوکی بعد از کاشت مشاهده کردید می‌توانید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

هفته اول

در هفته اول فولیکول ها همانطور هستند که هنگام عمل کاشت شده‌اند. محل فولیکول‌ها نیز ممکن است ملتهب، زخم و قرمز باشد. به علاوه گرافت‌ها به شدت حساس هستند.

هفته دوم و سوم

در این هفته‌ها پوست سر شروع به بهبود می‌کند. فولیکول موها در جای خود تثبیت شده و پس از آن شروع به ریزش می‌کنند. پس نگران ریزش موها نباشید. ریزش از این زمان شروع شده و طبیعی است.

نماینده کهگیلویه : دشت‌های کلاچو با وجود مستعد بودن به کویر مانده و مظلوم واقع شده‌اند
دنبال کنید

ماه دوم تا چهارم

از ماه دوم به بعد شوک ریزشی نام دارد در واقع ریزش بسیار شدیدتر خواهد شد و برخی افراد ریزشی ۷۰ درصدی را شاهد خواهند بود. حتی برخی افراد شاهد ریزش مو در برخی از قسمت‌هایی که کاشت انجام نداده‌اند نیز هستند و ممکن است در شوک فرو روند اما این موضوع طبیعی است زیرا موها در فاز استراحت فرو می‌روند و حتی قرمزهایی در سطح سر دیده می‌شوند. از طرفی همزمان با ریزش از ماه سوم موهایی ظریف نیز شروع به رشد خواهند کرد.

ماه پنجم تا نهم

از ماه چهارم رشد موها به صورت خفیف شروع می‌شود و ماه پنجم فرد رشد موها را مشاهده خواهد کرد. تا ماه ششم تا هفتم حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد موها دوباره رشد خواهند کرد.

سال اول به بعد

در سال اول تمامی موهای کاشته شما رشد خواهند کرد و شما شاهد نتیجه ۱۰۰ درصد پس از کاشت مو خواهید بود و می‌توانید از موهای خود لذت ببرید.

آیا ریزش مو پس از سال اول طبیعی است؟

ریزش شدید مو پس از رشد مجدد موهای کاشته شده به هیچ عنوان طبیعی نیست. حتی اینکه پس از یک سال حداقل ۷۰ درصد موهای کاشت شده مجددا رشد نکنند نشانه ناموفق بودن عمل کاشت مو است. در این صورت نیاز به تقویت و ترمیم مو است. در مقاله تفاوت کاشت و ترمیم مو می‌خوانیم : ” ترمیم مو با روش‌های PRP  و HRT انجام می‌شوند. در روش PRP پلاسمایی غنی شده از پلاکت‌های خون فرد به پوست سر تزریق می‌شود. خون‌رسانی به پوست سر از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث رشد مجدد موها می‌شود. این روش در درمان طاسی سر در مردان موفق عمل کرده اما بطور قطعی تائید نشده است. یکی از پیشرفته‌ترین روش ترمیم مو در ایران HRT است. در این روش لایه نازکی از پوست سر به همراه تارهای مو با استفاده از کراتین گیاهی روی سر ثابت می‌شوند. ترمیم مو با استفاده از الیاف نانو نیز بدون ایجاد حساسیت انجام می‌شود.”

قاصدک تدبیر و امید ، گشایش پیله محرومیت
دنبال کنید

رشد مو پس از کاشت مو چه مراحلی دارد؟ 5

توصیه‌هایی پس از کاشت مو

در مقاله‌ای از سایت getfue توصیه‌هایی مهم درباره بعد از کاشت مو می‌خوانیم:

ورم

در مورد کاشت مو که با استفاده از قلم کاشت انجام می شود ، تورم بسیار نادر است. این عمل بیشتر در عمل های کاشت مو و پیوندهایی اتفاق می افتد که کارهای زیادی روی خط مو انجام شده است. تورم می تواند روی پیشانی و اطراف چشم تأثیر بگذارد و ممکن است دو تا پنج روز طول بکشد ، در روز چهارم دارویی به نام دگزامتازون برای کاهش این علائم تجویز می شود.

فعالیت بدنی

پس از کاشت مو می توانید پیاده روی کوتاه مدت انجام دهید به طوریکه که زیاد عرق نکنید. شما می توانید یک ماه  بعد از عمل به طور فعال ورزش سبک انجام دهید. برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به عفونت ، توصیه می شود کمی بعد از تمرین دوش بگیرید.

مصرف الکل

مصرف الکل باعث بهبود زمان بهبودی زخم ها پس از کاشت مو می شود. بهتر است ۲ هفته پس از عمل الکل مصرف نکنید.

قرارگیری در معرض نور خورشید

مهم است که در ۲ هفته اول پس از عمل از نور مستقیم خورشید دور باشید. برای ۶ ماه اول پس از پیوند ، توصیه می کنیم هنگام قرار گرفتن در آفتاب کلاه بپوشید.

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi