چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حقوق بشر، بهانه‌ غرب برای فشار بر کشورهای ناهمسوست

بشیر اسماعیلی کارشناس سیاست بین‌الملل گفت: در سال‌های اخیر کشورهای همسایه ایران با خرید تجهیزات نظامی مدرن، نیروی نظامی خود را تقویت کرده‌اند که این امر به ویژه در زمینه نیروی هوایی بارز تر است. بنابراین موازنه توان نظامی علیه ایران به هم خورده و بر اساس اصل معمای امنیتی، ایران هم بایستی متقابلاً نیروی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60300
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

کرونا :

حقوق بشر، بهانه‌ غرب برای فشار بر کشورهای ناهمسوست

بشیر اسماعیلی کارشناس سیاست بین‌الملل گفت: در سال‌های اخیر کشورهای همسایه ایران با خرید تجهیزات نظامی مدرن، نیروی نظامی خود را تقویت کرده‌اند که این امر به ویژه در زمینه نیروی هوایی بارز تر است. بنابراین موازنه توان نظامی علیه ایران به هم خورده و بر اساس اصل معمای امنیتی، ایران هم بایستی متقابلاً نیروی بازدارندگی خود را افزایش دهد.

بشیر اسماعیلی کارشناس سیاست خارجی و بین الملل در گفت و گو با کرونا درخصوص موضع گیری‌های غرب در خصوص عدم لغو برخی تحریم ها گفت: اصرار غرب بر ادامه تحریم‌های ایران به بهانه برنامه موشکی ایران و اتهام  نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم ، ریشه در نقشه راه طولانی مدتی دارد که به هدف تضعیف جمهوری اسلامی و مهار قدرت منطقه‌ای آن طرح ریزی شده است . 

وی دراین باره افزود: غرب می‌کوشد با تضعیف بنیه دفاعی ایران آن را همیشه در معرض تهدیدات خارجی قرار دهد تا در بزنگاه‌های حساس، بتواند به زیر ساخت های نظامی و اقتصادی کشور ضربه بزند .

 وی در این باره خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر کشورهای همسایه ایران با خرید تجهیزات نظامی مدرن، نیروی نظامی خود را تقویت کرده‌اند که این امر به ویژه در زمینه نیروی هوایی بارزتر است. بنابراین موازنه توان نظامی علیه ایران به هم خورده و بر اساس اصل معمای امنیتی، ایران هم بایستی متقابلاً نیروی بازدارندگی خود را افزایش دهد.

کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان شد: در عین حال تحریم فروش تسلیحات به ایران به موازات تجهیز همسایگان متخاصم ،در صدد تضعیف فزاینده کشور بوده است.  نیروهای مسلح ایران در واکنش به این تهدیدات مخاطره آمیز، بر مبنای استراتژی دوگانه موشکی و نیروی های نیابتی در منطقه، بازدارندگی قابل اتکایی را به وجود آورده است که نه تنها موجب رفع احتمال حمله نظامی به کشور گردیده که بعضاً مواضع حساس دشمن را زیر چتر تهدید برده است که طبعا از جانب طرف‌های مقابل تحمل نمی‌شود. 

کره زمین متعلق به ما است! / از کی دچار این توهم شدیم؟!
دنبال کنید

بشیر اسماعیلی بیان در خصوص نگاه متناقض غرب به مساله حقوق بشر گفت: علاوه بر این، مسأله حقوق بشر همواره دستاویزی برای اعمال فشار به کشورهای غیر همسو برای غرب بوده است. به عنوان نمونه، چین بارها در مورد هنگ کنگ و سین کیانگ بارها متهم به نقض حقوق بشر شده و یا روسیه تحت عناوین مخالفت با آزادی بیان و دموکراسی مورد تحریم قرار گرفته است. بنابراین استاندارهای دو گانه غرب در مقوله حقوق بشر، این امکان را برای آنها فراهم آورده است که با برخورد گزینشی با این امر، کشورهای ناهمسو را تحت فشار قرار دهند . 

وی دراین باره خاطر نشان کرد: مسأله حمایت از تروریسم هم مثل مورد حقوق بشر، فاقد تعریف واحدی است. در منطقه غرب آسیا ، نیروی مقاومت و جنبش های رهایی بخش را معادل با تروریسم قلمداد می کنند اما رژیم صهیونیستی و نیروهای آمریکایی متجاوز که علنا دست به ترور فرماندهان مقاومت می‌زنند، خود را مبرا از تروریسم قلمداد می‌کنند. 

وی در این باره خاطر نشان کرد: بدین نحو، بهانه قرار دادن مسأله تروریسم هم در کنار دو مقوله مورد اشاره، جهت حفظ فشار علیه ایران، تضعیف بنیه دفاعی، کاهش نفوذ منطقه‌ای و مهار قدرت کشور در عرصه بین الملل از دستور کار غرب خارج نخواهد شد و جمهوری اسلامی ایران بایستی در کنار دیپلماسی و مذاکرات ، به دنبال واکنش‌های متقابل و اتخاذ سیاست‌های لازم برای خنثی کردن این استراتژی پایدار غرب باشد.

انتهای پیام/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi