جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

گفت‌وگوی فرستاده آمریکا در امور یمن با وزیر خارجه عُمان

بر اساس اعلام وزارت خارجه عمان، در دیدار وزیر خارجه این کشور با فرستاده آمریکا تحرکات انجام شده برای پایان دادن به جنگ یمن بررسی شد. قس آنلاین: «تیم لندرکینگ» فرستاده آمریکا در یمن که یکشنبه (دیروز) وارد عُمان شده با «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. وزارت خارجه عمان ضمن اعلام دیدار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60271
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷

کرونا :

گفت‌وگوی فرستاده آمریکا در امور یمن با وزیر خارجه عُمان

بر اساس اعلام وزارت خارجه عمان، در دیدار وزیر خارجه این کشور با فرستاده آمریکا تحرکات انجام شده برای پایان دادن به جنگ یمن بررسی شد.

قس آنلاین: «تیم لندرکینگ» فرستاده آمریکا در یمن که یکشنبه (دیروز) وارد عُمان شده با «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه عمان ضمن اعلام دیدار البوسعیدی با لندرکینگ و سناتور آمریکایی «کریس مورفی»، افزود: در این دیدار درباره تحولات یمن و تلاش‌های انجام شده برای پایان دادن به جنگ به گونه‌ای که صلح و ثبات را از طریق روند سیاسی فراگیر محقق کند، صحبت شد.

کریس مورفی هم در صفحه توییتر خود نوشت، دیدار پرباری به همراه لندرکینگ با وزیر خارجه عمان صورت گرفت، اکنون زمان صلح در یمن فرا رسیده و عمان می‌تواند نقش سرنوشت‌سازی ایفا کند.

لندرکینگ دیروز در عربستان سعودی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور هم دیدار و درباره راه‌های پایان دادن به جنگ یمن رایزنی کرد.

عدم تحقق اهداف ادعایی ائتلاف متجاوز به یمن در طول این سال از یک طرف و رسوایی سران سعودی به دلیل این جنگ که بزرگترین فاجعه را رقم زده، ریاض را مجبور کرده است که از در صلح سخن بگوید. با این حال یمنی‌ها معتقدند عربستان سعودی آنچه را که با جنگ نتوانسته به دست بیاورد، می‌خواهد با طرح‌های تحمیلی تصاحب کند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز امروز اظهار داشت که محمد جواد ظریف در سفر اخیر به عمان و دیدار با وزیر خارجه این کشور درباره بحران یمن و راهکار حل آن رایزنی و گفتگو کرده است.

استاندار: بسیج در جبهه نظامی کشور را نجات داد
دنبال کنید

وی گفت: ما نگران تحولات یمن هستیم و در بدترین وضعیت انسانی قرار دارد و آن‌چه در مأرب اتفاق می‌افتد جدا از تحولات یمن نیست. اگر اراده جدی برای پایان دادن به این وضعیت اسفبار انسانی است باید رفع محاصره همزمان با آتش بس سراسری در یمن رخ دهد و دسترسی‌های انسانی فراهم و گفت‌وگوهای یمنی تسهیل شود و ملاقاتی که در عمان انجام شد در همین مسیر بود.

انتهای پیام/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi