شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماسک سه بعدی کودک و نوجوان یک انتخاب مناسب در دوران کروناست

ماسک سه بعدی کودک این روزها به یک ابزار قوی برای حفاظت از کودکان در برابر کرونا تبدیل شده است. بیشتر از یک سال است که کرونا وارد کشور شده و دیگر به یک واقعیت در زندگی همه ما تبدیل شده است. البته شاید دیگر مثل گذشته با آب‌و‌تاب در مورد آن صحبت نکنیم و یا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59938
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

کرونا :

ماسک سه بعدی کودک و نوجوان یک انتخاب مناسب در دوران کروناست

ماسک سه بعدی کودک این روزها به یک ابزار قوی برای حفاظت از کودکان در برابر کرونا تبدیل شده است.

بیشتر از یک سال است که کرونا وارد کشور شده و دیگر به یک واقعیت در زندگی همه ما تبدیل شده است. البته شاید دیگر مثل گذشته با آب‌و‌تاب در مورد آن صحبت نکنیم و یا کلیپ‌هایی که در مورد کرونا است دیگر با آن سرعت سابق به دیگران ارسال نشوند. کلیپ‌هایی که حاوی اطلاعاتی نیمه دقیق در مورد کرونا بود و همه ما در چشم به هم‌زدنی آنها را در گروه‌هایمان می فرستادیم.

یکی از نکاتی که در اوایل ورود ویروس منحوس کرونا در موردش صحبت و کلیپ‌هایش دست‌به‌دست می‌شد، عدم ابتلای کودکان به این ویروس بود. البته خیر مسرت‌بخشی بود که کم‌و‌بیش هم صحت داشت و حاکی از آن بود که در وسط این دریای بلا، لازم نیست خیلی نگران کودکانمان باشیم و آنها نسبت به ما موقعیت امن‌تری را دارند.

گرچه این امر از همان ابتدا هم صددرصد نبود و کودکان هم تا حدی در معرض خطر ابتلای شدید به این بیماری بودند اما متاسفانه رفته‌رفته و با پیدایش نسخه‌های جهش‌یافته کرونا، این قضیه کمرنگ‌تر شد و به تدریج آمار ابتلای بیماران کم‌سن‌وسال هم بالا رفت. این وضعیت که به نوعی زنگ‌خطر برای افراد بچه‌دار بود، باعث شد تا افراد به فکر روش‌های حمایت از کودکان خود بیفتند.

ماسک کودکان

از جمله اولین مشکلاتی که در زمینه حفاظت از کودکان در برابر کرونا وجود داشت، نبود ماسک با اندازه مناسب کودکان بود. اندازه صورت افراد بزرگسال تا حدی مشخص است و می‌توان ماسک را در تعدادی انبوه تولید و به بازار عرضه کرد. اما کودکان به دلیل قرار گرفتن در سن رشد، اندازه صورت متفاوتی در سنین مختلف دارند و از این رو بسیار دشوار است که یک ماسک با اندازه ثابت برای کودکان فراهم کرد.

رفع مشکلات ۱۰۰ طرح تولیدی کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

در این بین برخی والدین نگران با روش‌های مثل گره زدن کش‌های ماسک بزرگسال سعی بر فراهم کردن یک ماسک مناسب برای کودکان می‌کردند؛ کاری که هم موجب آزار صورت لطیف کودکان می‌شد و هم به دلیل عدم استاندارد این روش چندان کارا نبود! البته که چاره‌ای هم نبود!

همین موضوع در کنار شایعه عدم ابتلا کودکان به کرونا باعث شده بود تا در اوایل کار، تولیدکنندگان علاقه‌ای به تولید ماسک در سایز کودکان نداشته باشند و این موضوع خانواده‌ها را با چالش روبرو ساخته بود.

اما به تدریج برخی تولیدکنندگان متعهد وارد این بازار هم شدند و با تولید و عرضه ماسک کودکان، گام بزرگی در تامین سلامت آنها برداشتند.

ماسک ۳ بعدی؛ یک انتخاب جذاب!

در اسفندماه ۹۸، وقتی برای اولین بار زنگ خطر کرونا به صدا درآمد، آنقدر تولید ماسک کم بود که پیدا کردن ماسک سه لایه ساده هم غنیمت بود! خرید ماسک N95 که رویایی بود! اما به تدریج با بالا رفتن میزان تولید و نیز گذر زمان، نه تنها امکان خرید ماسک باکیفیت در تعداد زیاد فراهم شد، بلکه زیبایی ماسک هم به معیارهای مردم برای خرید ماسک اضافه شد.

ماسک سه بعدی ازجمله ماسک هایی است که با توجه به قیمت نه چندان بالایش در قیاس با انواع ماسک N95 و N99 و نیز با توجه به ظاهر مردم‌پسند خیلی زود بازار ماسک کرونا را در دست بگیرد.

این روزها انواع ماسک سه بعدی ۴ لایه، ۵ لایه و نانو با بهترین کیفیت در دسترس است.

ماسک سه بعدی کودک

گرچه استفاده از هر ماسکی برای کودکان بهتر از بدون ماسک بودن است، اما در مرحله بعد باید به فکر تهیه ماسکی بود که حفاظت بالاتری را از کودکان به عمل آورد.

قالیباف رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی شد
دنبال کنید

ماسک سه بعدی بچگانه یکی از انواع ماسک است که نقش بزرگی در سلامت کودکان بر عهده دارند. این ماسک‌ها از سه تکه مختلف که به صورت اولتراسونیک به هم دوخته شده‌اند تشکیل می‌شوند. این ساختار باعث پوشش هر چه بیشتر و در نتیجه حفاظت بیشتر از کودکان می‌شود.

ماسک سه بعدی کودک بوفالونحوه قرار گرفتن این سه لایه به صورتی است که ضمن دربرگیری تمام دهان و بینی، جلوی تنفس آسان را نمی‌گیرد و کودک به آسانی می‌تواند نفس بکشد.

تعداد لایه‌های ماسک سه بعدی کودک استاندارد هم از ماسک سه لایه بیشتر است و این یعنی فیلتراسیون بهتر هوای ورودی به ریه‌های کودک و در نتیجه افزایش ایمنی در برابر ویروس کرونا.

این ماسک ها به صورتی هستند که کودکان خود نیز می‌توانند ماسک را روی صورت قرار دهند و لازم نیست خانواده‌ها نگران این امر باشند.

انواع ماسک سه بعدی بچه گانه

متداول ترین ماسک های سه بعدی بچگانه که این روزها در دسترس هستند شامل موارد ذیل است:

  • ماسک سه بعدی کودک  kf94
  • ماسک سه بعدی کودک نانو

ماسک k94 که محصول شرکت بوفالو است، دارای ۲ لایه ملت بلون و ۲ لایه اسپان باند است.

ماسک سه بعدی بچگانه نانو هم محصول شرکت فناوران نانومقیاس است. ماسک بچه گانه طرح دار فیش با رنگ آبی از نظر عملکرد (به دام‌اندازی و افت فشار) همانند ماسک‌ FFP2 و ماسک N95 است.

این ماسک‌ها حاوی یک لایه نانوالیاف در بین لایه‌های اسپان‌باند و SMS محافظ خود هستند. این ماسک‌ها به دلیل ظاهر ویژه‌ای که دارند در مقایسه با ماسک‌ها‌ی پزشکی نانو از تنفس‌پذیری بهتری برخوردار هستند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi