پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

برنامه‌های کاربردی نامزدها درخصوص رفع تبعیض به مشارکت مردمی در انتخابات منجر می‌شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مگر حتماً موضوع انتخابات باید مطرح باشد که مسوولین نگران معیشت و حل مشکلات مردم باشند؟ اصولاً فلسفه وجودی تشکیل دولت‌ها، ایجاد رفاه و حل مشکلات مردم و ایجاد امنیت و آسایش مردم است، لذا حل  مسائل اقتصادی اولویت والزام اصلی دولت است که باید برای آن اقدام عملیاتی انجام دهد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59888
تاریخ انتشار : جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶

کرونا :

برنامه‌های کاربردی نامزدها درخصوص رفع تبعیض به مشارکت مردمی در انتخابات منجر می‌شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مگر حتماً موضوع انتخابات باید مطرح باشد که مسوولین نگران معیشت و حل مشکلات مردم باشند؟ اصولاً فلسفه وجودی تشکیل دولت‌ها، ایجاد رفاه و حل مشکلات مردم و ایجاد امنیت و آسایش مردم است، لذا حل  مسائل اقتصادی اولویت والزام اصلی دولت است که باید برای آن اقدام عملیاتی انجام دهد.

حسن دانایی‌فر کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با کرونا در خصوص انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و تحلیل های پیرامون حضور مردم در انتخابات گفت: عملکرد اقتصادی ضعیف و بی تدبیری هایی که در این حوزه از دولت دیده شده که خروجی آن منتهی به افزایش فقر و بی عدالتی ونگرانی های مردم از تامین معیشت روزانه خود شده چند تحلیل و گمانه زنی را درخصوص انتخابات پیش رو و مشارکت مردم برجسته کرده است.

وی دراین باره خاطر نشان کرد: تحلیل‌ها پیرامون این موضوع را از دو جهت می‌توان مورد تحلیل و بررسی قرار داد.  صرف نظر از اینکه این قضاوت و تحلیل که مردم آیا به دلیل بی اعتمادی به شعارها و وعده ها وعملکرد مسوولین تا چه اندازه مایل به حضور در انتخابات هستند اما درباره این موضوع که وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و دامنه فشارهای اقتصادی روز به روز بر مردم بیشتر می‌شود شکی نیست و هیچ مدیر ومسوولی نمی‌تواند این موضوع را توجیه یا کتمان کند.

 دانایی فر دراین باره افزود: در کنار فشارهای اقتصادی، چالش بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کارها نیز بسیاری از اقشار جامعه را تحت فشار قرار داده‌ است، بنابراین مساله معضلات و فشارهای اقتصادی و ناراحتی و گلایه مندی مردم از این موضوع بسیار محرز است و مسوولین نظام همگی برای حل این موضوع باید اقدام کنند، هر چند فشارها و مشکلات اقتصادی در وهله اول به پای دولتمردان نوشته می‌شود چرا که آنها مسوول تنظیم بازار و اداره اقتصاد کشور هستند.

حمله موریانه‌ها به عمارت شوکت آباد بیرجند
دنبال کنید

 حسن دانایی فر دراین باره خاطر نشان کرد: منهای بحث در پیش بودن انتخابات، که مسوولین به خاطر مشارکت بیشتر مردم گمان کنند که باید به فکر معیشت و تدبیر اقتصاد باشند این موضوع مطرح می شود که مگر حتماً موضوع انتخابات باید مطرح باشد که مسوولین نگران معیشت و حل مشکلات مردم باشند؟ اصولاً فلسفه وجودی تشکیل دولت‌ها، ایجاد رفاه و حل مشکلات مردم و ایجاد امنیت و آسایش مردم است، لذا حل  مسائل اقتصادی اولویت والزام اصلی دولت است که باید برای آن اقدام عملیاتی انجام دهد، ضمن اینکه همه مسوولین نظام باید تلاش کنند تا راه‌هایی که امنیت، معاش و سربلندی مردم را تامین کنند.

وی درباره گمانه زنی هایی که عنوان می کنند به احتمال زیاد مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری کاهش می یابد گفت: اما در خصوص تحلیل و قضاوت صورت گرفته که ممکن است میزان مشارکت مردم در انتخابات کاهش بیابد، بنده بر این باورم که در حال حاضر مطرح کردن این موضوع کمی زود است، لذا به این زودی نمی‌توان پیرامون این موضوع صحبت یا تحلیل خاصی ارائه داد.

وی در پاسخ به این سوال که مشارکت مردم در رأی گیری مجلس شورای اسلامی برای کاهش مشارکت در رای گیری ریاست جمهوری مثال زده می شود گفت: بله ممکن است برخی از کارشناسان سیاسی اعم از داخلی یا خارجی مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را مثال بزنند که نسبت به دوره های قبلی کمتر بود اما مساله فقط معیشت مردم نیست، موضوعات دیگری هم در میان است که دولتمردان آتی باید آن را برای مردم شفاف سازی کنند و برنامه های مشخصی برای ارائه به مردم داشته باشند تا این موضوع منجر  به افزایش مشارکت مردم در رأی گیری شود.

نشست خبری فرماندار و مسءول ستاد دهه فجر گچساران با اصحاب رسانه
دنبال کنید

حسن دانایی فر دراین باره خاطر نشان کرد: مسائلی مثل واردات واکسن و ساخت واکسن داخلی و تسریع درامر واکسیناسیون جامعه برای بازگشت به کسب و کار و شرایط عادی، مبارزه با فساد اقتصادی و اداری، چرا که حتی اگر معیشت مردم خوب باشد اما جامعه دچار فساد اقتصادی باشد باز هم یک پای اقتصاد کشور می‌لنگد.

کارشناس مسائل سیاسی دراین باره توضیح داد: بنابراین تنها وضعیت معیشت مردم در انتخابات نباید به عنوان وعده‌های کاندیداها مطرح شود هر چند موضوع مهی است اما مسائل مهمتری تبعیض و نابرابری مسئله مهمی است که موجب اعتراض مردم می شود، به این موارد باید به عنوان یک بسته نگاه شود تا رئیس جمهور آینده بتواند با یک نگاه کلی به مسائل جامعه مردم را مشتاق به حضور و مشارکت بیشتری در رأی گیری و برای فراهم سازی آینده ایده آل تری در اقتصاد واجتماع و فرهنگ کشور بسیج کند.

انتهای پیام/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi