چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه اندازی کارخانه قند یاسوج از اولویت‌های کهکیلویه و بویراحمد است

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی ازاولویت های استان راه اندازی هرچه سریع تر کارخانه قند یاسوج در سال ۱۴۰۰ است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59319
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

راه اندازی کارخانه قند یاسوج از اولویت‌های کهکیلویه و بویراحمد است

به گزارش چهارشنبه کرونا نیوز از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری در دیدار با رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک تجارت کشور اظهار داشت: با تمام تلاش در جهت راه اندازی کارخانه قند یاسوج و در راستای بهبود وضعیت اشتغال استان گام برمی داریم.

وی با تاکید بر اینکه خواست عموم مردم راه اندازی هر چه سریع تر کارخانه قند یاسوج است، ابراز داشت: باتوجه به تدبیرمقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می طلبد همکاری های لازم در این خصوص انجام شود.

کلانتری بیان کرد: خوشبختانه همه مسئولان حاکمیتی و دستگاه های اجرایی از جمله نماینده ولی فقیه در استان، مقامات قضایی و مدیران صنعتی استان برای کمک به راه اندازی هرچه سریع تر این واحد تولیدی مصمم هستند.

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد عنوان کرد: ما از همه ظرفیت ها، پشتیبانی و اختیاراتی که داریم برای برداشتن موانع پیش روی این واحد تولیدی استفاده می کنیم.

کلانتری گفت: امید است در آینده نزدیک شاهد روشن شدن خط تولید این واحد صنعتی باشیم.

وی ابراز کرد: انتظار می رود با اتخاذ تدابیر لازم حداکثر تا پایان خرداد ماه این مهم اتفاق بیافتد تا نه تنها صدها نیروی کاری که سابقه خدمت در این واحد را دارند مشغول به کار شوند  بلکه زمینه اشتغال صدها نیروی کار جدید نیز فراهم شود. 

کلانتری با تاکید بر اینکه شعار سال بسیار هوشمندانه انتخاب شده است، عنوان کرد: رونق تولید در تمام بخش‌ های استان باید اتفاق بیفتد.

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد تصریح کرد: تمام دستگاه‌ های اجرایی باید در راستای رونق تولید پیشگام باشند و بدون بهانه برای تسهیل روند تولید اقدامات مناسب را انجام دهند و در این زمینه برنامه‌ ریزی منسجم لازم است.

دومین کارخانه فولاد در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود
دنبال کنید

کلانتری بر واکاوی موانع اصلی رونق تولید در استان تاکید کرد و افزود: در این راستا ابتدا باید نیازمندی های استان را احصا و از توان داخلی به ویژه نیروی انسانی به نحو مطلوب استفاده کرد.

رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک تجارت کشور نیز در این دیدار از حمایت های همه جانبه استاندار استان، نماینده ولی فقیه و همه مسئولان استان در این رابطه قدردانی کرد.

وی ادامه داد: با همه امکاناتی که در اختیار داریم تلاش می کنیم هرچه سریع تر این واحد تولیدی راه اندازی شود امیدواریم با این هماهنگی و همدلی که در بین مسئولان استان و کشوری وجود دارد در همین ماه های پیش رو شاهد این اتفاق مبارک باشیم.

عملیات اجرایی کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۴ و با ظرفیت اسمی تولید روزانه یکهزار تن قند و شکر آغاز شد و در سال ۱۳۴۶ به بهره برداری رسید؛ این کارخانه که در دهه های اخیر با فراز و نشیب هایی در فعالیت خود همراه بوده است، سرانجام از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را به طور مجدد آغاز کرد اما سایه مشکلات جدید از جمله قدیمی بودن تجهیزات، نبود چغندرقند و مواد اولیه و معوق ماندن حقوق، مزایا و بیمه کارگران بر این واحد صنعتی سایه افکند. 

این کارخانه از دی ماه سال ۱۳۹۵ به سرمایه گذار بخش خصوصی و اهل کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد که بنا به دلایلی هنوز راکد و یا نیمه فعال مانده است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi