پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نخاله های ساختمانی در هفت کیلومتری سی سخت دفن می شود

یاسوج- کرونا نیوز- فرماندار دنا گفت: نخاله های ساختمانی شهر زلزله زده سی سخت در هفت کیلومتری این شهر در مکانی مشخص دفن می شود تا به طبیعت و جاذبه های گردشگری سی سخت آسیبی وارد نشود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58855
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

نخاله های ساختمانی در هفت کیلومتری سی سخت دفن می شود

حمید پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود: موضوع جانمایی محل دفن زباله های ساختمانی در شهر توریستی سی سخت یکی از دغدغه های مردم ، دوستداران محیط زیست و مسئولان است.

وی  با بیان اینکه جانمایی محل تخلیه نخاله ها به عهده شهرداری است یادآوری کرد: نخاله ها در مکانی که در گذشته نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است دفن می شود.

 اما جمع آوری و خرید آهن آلات منازل تخریب شده نیز موضوع دیگری است.

بر خلاف نخاله های ساختمانی ، آهن آلات به جا مانده از خانه ها مشتری فراوانی دارد و وانت های ضایعات در کمین این مشتریان بالقوه هستند و آهن آلات را با کمترین قیمت خریداری می کنند.

این آهن آلات در انبارهای ضایعاتی شهر یاسوج که عمدتا مجوزی نیز ندارند به فروش می رسد.که البته با ورود نیروی انتظامی و اتاق اصناف برای این مساله چاره ای اندیشیده شد.

بر این اساس مصوب شد که آهن آلات منازل تخریب شده در سی سخت به مزایده گذاشته شود تا دست دلالان از آن  کوتاه شود.

ضمن اینکه ساماندهی آهن آلات ساختمانی باعث کم شدن تردد خودروهای خرید ضایعات در این شهر و ایجاد نظم و احساس امنیت بیشتر برای شهروندان و مردم زلزله زده ای می شود که این روزها در چادر زندگی می کنند.

بدنبال زلزله سی سخت ؛۶ هزار و ۵۰۰ واحد درخواست ارزیابی داشتند ؛ بیش از ۴ هزار واحد خسارت دیده و یک هزار و ۲۰۰ واحد باید تخریب کامل شود.

آواربرداری ۳۰۰ واحد مسکونی در سی سخت پایان یافته و پروانه ساختمانی ۲۰۰ واحد برای اغاز نوسازی صادر شده است .

۷۶۰ میلیارد تومان برای بهبود زیرساخت های شهر سی سخت اختصاص یافت
دنبال کنید

پی کنی ۱۰۰ واحد و فونداسیون ۵۰ واحد مسکونی نیز انجام شده است که تلاش مجموعه دولت و تمامی نهادها بر این است که در موعد مقرر منازل تحویل مردم شود.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.

این زلزله تلفات جانی نداشت اما خسارت زیادی به خانه ها و زیرساخت های شهر سی سخت وارد کرد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi