پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۲نوجوان گرفتار در ارتفاعات یاسوج نجات یافتند

یاسوج-کرونا نیوز-رییس سازمان آتش نشانی یاسوج گفت: ۲ نوجوان گرفتار در ارتفاعات آبشار این شهر با تلاش ماموران آتش نشانی نجات یافتند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58814
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

۲نوجوان گرفتار در ارتفاعات یاسوج نجات یافتند

هاشم یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: دیشب گزارشی مبنی بر گرفتار شدن دو نوجوان در صخره‌های آبشار یاسوج به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی از طرف خود گرفتاران در کوه گزارش داده شد که بلافاصله یک تیم کوهستان در محل حاضر شدند و عملیات امداد و نجات را شروع کردند.

وی افزود: امدادگران بعد از یک تلاش طاقت فرسا که دو ساعت به طول انجامید ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد موفق به نجات دو نوجوان که قصد کوهپیمایی داشته اند شدند.

 رییس سازمان آتش نشانی یاسوج بیان کرد: با توجه به وجود صخره‌های خطرناک و وحشی در اطراف شهر یاسوج توصیه می‌شود همشهریان و هم وطنان عزیز برای حفظ جان خود و امداد گران از صعود به ارتفاعاتی که نیاز به تجهیزات حرفه‌ای و فراگیر آموزشی دارد، بدون علم و آگاهی لازم از اقدام به صعود جدا خوداری کنند.

آبشار یاسوج در پنج کیلومتری شمال این شهر در میان صخره های سخت گذر واقع شده است.

هر ساله در فصل های بهار و تابستان طبیعت گردان زیادی به ارتفاعات آبشار یاسوج صعود می کنند که برخی به دلیل نا آشنا بودن با اصول کوهنوردی دچار حادثه می شوند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi