جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برآورد خسارت به زیرساخت‌های دنا به زودی تکمیل می‌شود

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:  خسارت وارد شده به زیرساخت های شهر سی سخت هنوز به طور کامل برآورد نشده و به زودی تکمیل می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58768
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

برآورد خسارت به زیرساخت‌های دنا به زودی تکمیل می‌شود

اسماعیل نجار در نشست مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت اقدامات انجام شده در شهر زلزله زده سی سخت گفت: قانون اجباری بیمه ساختمان ها ابلاغ شد و  بیش از ۴۰ میلیارد از طریق بیمه ها به مردم سی سخت پرداخت شده است.

وزیر آموزش و پرورش: هیچ دانش‌آموز سی‌سختی از آموزش محروم نمی شود

وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست با ارایه گزارشی از خسارت های وارد شده به زیرساخت های آموزشی شهر سی سخت گفت: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده چهار مدرسه و سه خوابگاه تخریب شده ، هفت مدرسه نیاز به مقاوم سازی  و۲۴ مدرسه نیاز به تعمیرات جزئی دارد .

محسن حاجی میرزایی افزود: کار تعمیر مدارس تا پایان خرداد ،مقاوم سازی تا آغاز سال تحصیلی آینده و بازسازی ها نیز امسال شروع می شود.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده سال تحصیلی آینده هیچ دانش آموز سی‌سختی از آموزش محروم نمی‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری:کرونا در استان مدیریت شد

معاون پارلمانی رئیس جمهوری نیز در این نشست گفت: با توجه به بافت جمعیتی عشایری و قومی  پس از شیوع ویروس کرونا نگرانی ما این بود که  شاهد خیز کرونا باشیم.

حسینعلی امیری  ادامه داد : ابتدا  استان با کمبودهایی از جهت زیرساختها ، امکانات و تجهیزات روبرو بود و در این یک سال زیرساختهای خوبی فراهم شد.

وی یادآوری کرد:  باتوجه به همسایگی و مراودات مردم استان با استانهای اصفهان و خوزستان نگران شیوع ویروس کرونا بودیم  که خوشبختانه با همدلی و همراهی همه مدیران استان کرونا مدیریت شد.

امیری اشاره ای به زلزله سی سخت نیز کرد و گفت: موضوع زلزله که پیش آمد شرایط سخت شد اما علوم پزشکی به خوبی از عهده کار برآمد و ویروس کرونا در شهرستان دنا به خوبی مدیریت شد.

پیش‌بینی نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

در دومین روز سال ۱۴۰۰ معاون اول رئیس جمهور با همراهی وزیر آموزش و پرورش، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس بنیاد مسکن کشور و برخی از مسئولان بلند پایه کشور در استان  حضور یافت  و پس از حضور در جمع مردم سی سخت و شنیدن مطالبات و صحبتهای مردم این شهر ، نشست جمع بندی و مدیریت بحران این سفر در یاسوج برگزار شد.

دولت برای بازسازی شهر سی سخت اهتمام خود را به کار گرفته است و آنچنان که رئیس جمهوری وعده داده است تا مرداد ماه امسال بازسازی این شهر به اتمام خواهد رسید.

دو روز پس از وقوع زمین لرزه سی سخت نیز محمد اسلامی وزیر راه به نمایندگی از رئیس جمهوری به این شهر سفر کرد.

دولت تاکنون ۴۳۰ میلیارد تومان  اعتبار بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی شهر سی سخت مصوب و ابلاغ کرده است.

بدنبال زلزله سی سخت ؛۶ هزار و ۵۰۰ واحد درخواست ارزیابی داشتند ؛ بیش از ۴ هزار واحد خسارت دیده و یک هزار و ۲۰۰ واحد باید تخریب کامل شود.

آواربرداری ۳۰۰ واحد مسکونی در سی سخت پایان یافته و پروانه ساختمانی ۲۰۰ واحد برای اغاز نوسازی صادر شده است .

پی کنی ۱۰۰ واحد و فونداسیون ۵۰ واحد مسکونی نیز انجام شده است که تلاش مجموعه دولت و تمامی نهادها بر این است که در موعد مقرر منازل تحویل مردم شود.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

اقتدار نظامی ایران نشانه ریشه های پر بار انقلاب اسلامی است
دنبال کنید

زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.

این زلزله تلفات جانی نداشت اما خسارت زیادی به خانه ها و زیرساخت های شهر سی سخت وارد کرد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi