چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

۴۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان زلزله‌زده دنا تصویب شد

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کمک به شهرستان زلزله‌زده دنا ۴۳۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و استانداری پیگیر جذب منابع بیشتر از منابع دیگر است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58438
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲

کرونا :

۴۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان زلزله‌زده دنا تصویب شد

به گزارش کرونا نیوز حسین کلانتری روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: زلزله ۵٫۶ ریشتری سی‌سخت ۳۵۴ میلیارد تومان به ساختمان‌های دولتی، گردشگری، راه و شهرسازی، آموزشی و ادوات کشاورزی خسارت وارد کرد.

وی افزود: میزان خسارات به ساختمان‌های دولتی ۲۰ میلیارد تومان، مدارس و فضاهای آموزشی۷۶ میلیارد تومان، ادوات کشاورزی ۱۰۶ میلیارد تومان، تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی ۸۴ میلیارد تومان، نیروگاه و خطوط انتقال ۲۸ میلیارد تومان گردشگری ۱۴ میلیارد  تومان و راهداری و راه و شهرسازی ۲۷ میلیارد تومان  بوده  است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: بنیاد مسکن نیز در بازسازی منازل زلزله زده با تمام توان پایی کار آمده و در شرایط بحرانی کرونا تیم‌های عملیاتی به همراه ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در شهر سی سخت در حال فعالیت هستند.

کلانتری عنوان کرد: تسریع در فرآیند بازسازی مورد تاکید است، اما نباید مسائل فنی، معماری و شهرسازی فدا شود.

معاون فنی مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بیشترین خسارت زلزله به ساختمان‌های ورزش و جوانان، تامین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای، راهداری بوده است.

انتظام سهمگین افزود: رعایت نکردن ضوابط اجرایی میان قاب‌ها، استفاده از آجر سفال و ضعف بتون علت خسارت زلزله بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه پنج هزار و ۴۲۵ فرم ارزیابی برای  زلزله‌زدگان صادر شده گفت: تاکنون سه هزار و ۳۰۰ نفر برای فرم ارزیابی به ستادهای فرعی بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند.

حسین جنتی افزود:روز گذشته ۳۵ پروانه ساختمانی برای منازل تخریبی زلزله زدگان سی سخت  صادر و ۱۲۰۰ نفر نیز به بانک معرفی شدند.

۷۶۰ میلیارد تومان برای بهبود زیرساخت های شهر سی سخت اختصاص یافت
دنبال کنید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون ۶۳۰ نفر زلزله زدگان قسط اول اسکان و ۸۰۰ نفر بلاعوض تعمیرات را دریافت کردند.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. 

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .این زلزله تلفات جانی نداشته اما ۶۳نفر مجروح برجای گذاشته است.

 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi