دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجمع های انتخاباتی صورت گچساران را سرخ کرد

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تجمع های انتخاباتی و دورهمی های ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی ؛کار دست گچساران داد و وضعیت آن را از لحاظ کرونایی از نارنجی به قرمز تغییر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58395
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

تجمع های انتخاباتی صورت گچساران را سرخ کرد

به گزارش کرونا نیوز، حسین کلانتری روز شنبه در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: وضعیت شهرستان های استان به ترتیب گچساران قرمز و بویراحمد و کهگیلویه نارنجی هستند.

وی افزود: وضعیت استان بسیار نگران کننده است و احتمال شیوع پیک چهارم کرونا از نوع ویروس انگلیسی در استان بسیار بالاست.

استاندار کهگیلیویه و بویراحمد تصریح کرد: در این شرایط حساس برپایی نشست های انتخاباتی و تجمع های شلوغ در شهرستان های مختلف استان ممنوع است.

کلانتری ابراز داشت: تا حد امکان داوطلبان، ثبت نام در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر را به صورت غیرحضوری انجام دهند و در صورت ضرورت فقط خود داوطلب در محل ثبت نام حضور یابد.

 وی ادامه داد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی خوزستان در همسایگی کهگیلویه و بویراحمد و آمد و شد مردم استان و مراودات کاری و بحث کارگران ؛تغییر وضعیت شهرستان های استان محتمل بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه مردم استان باید احساس خطر کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و موارد مشابه باید اجباری شود.

وی بیان کرد: ورود خودروهای پلاک خوزستان و خودروهای غیر بومی به استان ممنوع است و ورودی های اصفهان و شیراز نیز محدودیت های سختگیرانه اعمال کرده و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری می شود.

کلانتری عنوان کرد: ورودی های استان از همه طرف بسته و در تمامی وروی ها برای موارد خاص که باید وارد استان شوند تست کرونا انجام می گیرد.

 وی ادامه داد: میزان مرگ و میر، کشندگی و انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار زیاد است و در صورت شیوع ؛تلفات بسیاری خواهیم داد.

انتخابات شورای های ۴ شهر کهگیلویه وبویراحمد الکترونیکی برگزار می شود
دنبال کنید

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمامی اهرم های بازدارنده به کار گرفته خواهند شد و کنترل ورودی ها به عنوان اولویت نخست با نظارت بنده به طور مکرر انجام خواهد گرفت.

کلانتری تصریح کرد: وضعیت زلزله سی سخت و همجواری با خوزستان کار را برای مبارزه با این ویروس برای ما دشوار تر کرده است که باید میزان خطرناک بودن این بیماری به مردم بیشتر اطلاع رسانی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای بحث کمک به زلزله زدگان نیازی به حضور گروه های مردمی در سی سخت نیست و اگر کمکی هست برای مردم بفرستند تا از شیوع کرونا به خاطر ورود افراد مختلف به استان جلوگیری شود.

وی بیان کرد: گسترده تر کردن انجام تست های کرونا باید در اولویت قرار گیرد و درخواست ۱۵ هزار نمونه کرونا از وزارت برای این استان در دستور کار قرار می گیرد.

کلانتری عنوان کرد: کسانی که برای تعطیلات نوروز به زادگاه خود سفر می کنند باید به محض ورود به مرکز بهداشت محل زندگی خود مراجعه کنند و تست کرونا بدهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: چنانچه بررسی شود فرد تازه وارد به استان منشا انتقال بیماری بوده با وی برخورد قانونی خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار هم اینک ۱۷۸ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۵۷ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۵هزارو ۶۲۵ مورد گزارش شده است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi