جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرش ماشینی خوب چه فرشی است؟

  همانطور که گفته شد ممکن است از نظر هر شخص یک فرش ماشینی خوب دارای ویژگی‌ها و مشخصه‌های مختلفی باشد ؛ به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله تمامی فاکتورهای مشخص کننده یک فرش ایده آل را جمع‌آوری کنیم تا شما بتوانبد انتخابی مناسب در خرید فرش ماشینی درجه یک ، برای منزل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57977
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱:۰۲

کرونا :

فرش ماشینی خوب چه فرشی است؟

 

همانطور که گفته شد ممکن است از نظر هر شخص یک فرش ماشینی خوب دارای ویژگی‌ها و مشخصه‌های مختلفی باشد ؛ به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله تمامی فاکتورهای مشخص کننده یک فرش ایده آل را جمع‌آوری کنیم تا شما بتوانبد انتخابی مناسب در خرید فرش ماشینی درجه یک ، برای منزل خود داشته باشید.

فرش ماشینی خوب چه فرشی است؟ 5

فرش ماشینی خوب و با کیفیت

در صورتی که به دنبال یک فرش مناسب و با کیفیت برای خانه خود هستید ، پیشنهادی که می‌توانیم به شما داشته باشیم خرید فرش‌های ۷۰۰ شانه  و ۱۲۰۰شانه امیران هست چراکه این فرش در مقایسه با دیگر فرش‌های ماشینی دارای کیفیت و ضمانت نامه ۶۰ ماهه معتبر است.

لازم است به این نکنه توجه داشته باشید ارزان بودن فرش‌های ۷۰۰ شانه نسبت به فرش های گلبرجسته به معنی بی‌کیفیت بودن این محصول نیست و علت ارزانی آن استفاده از تراکم و شانه کمتر است. ضخامت این فرش از دیگر محصولات فرش ماشینی با تراکم بالاتر نیز بیشتر هست که این امر باعث افزایش طول عمر آن می‌شود.

فرش های ۷۰۰ شانه به علت ضخامت بالایی که دارد از عمر بیشتری نیز برخوردار خواهد بود و به همین دلیل می‌توانید از آن در مکان‌هایی که رفت‌وآمد زیادی دارد استفاده کنید. به همین جهت ما فرش ۷۰۰ شانه را برای خانه‌های شلوغ و پر رفت‌وآمدی که می‌خواهند هزینه مناسبی برای خرید فرش خرج کنند پیشنهاد می‌دهیم.

فرش ماشینی خوب چه فرشی است؟ 6

زیبایی فرش ماشینی خوب

در صورتی که برای خرید فرش محدودیت در میزان هزینه ندارید و به دنبال فرشی با طراحی و نقشه زیبا هستید ، توصیه ما به شما استفاده از فرش ۱۲۰۰ گلبرجسته است. فرش‌های ۱۲۰۰ گلبرجسته و ۱۵۰۰ شانه به علت تراکم بالایی که دارا می‌باشند ، به فرش‌های دستباف شباهت زیادی دارند و به آنها فرش ماشینی طرح دستباف نیز گفته می‌شود.

اما اگر می‌خواهید یک فرش زیبا با هزینه مناسب خریداری کنید که یک فرش خوب نیز برای شما باشد پیشنهاد ما به شما خرید فرش چهل تکه ۷۰۰ و ۱۲۰۰ شانه است ؛ و در صورتی که به دنبال یک فرش زینتی دستباف گونه یا طرح کهنه نما هستید پیشنهاد می‌کنیم فرش‌های وینتیج را بررسی و ارزیابی کنید.

آماده باش تمامی مدیران بویراحمد برای انتخابات/برنامه‌ریزی متفاوت مدیران برای نوروز
دنبال کنید

 

انتخاب فرش با توجه به مکان

مکان استفاده فرش نیز از دیگر ملاک‌های خرید یک فرش خوب است و باید با توجه به مکانی که می‌خواهید در آن فرش پهن شود انتخابی ایده آل و هوشمندانه داشته باشید.

به طور مثال برای آشپزخانه بهترین کفپوش فرش های چهل تکه خواهد بود. استفاده از فرش چهل تکه با پشت دوزی چرم به دلیل عدم نفوز اب و مایعات گزینه مناسبی است  برای آشپزخانه بدلیل شستشوی راحتر و عدم نمایان کردن کثیفی‌ها. یا این محصول زیبا را  می توانید برای اتاق خواب استفاده کنید زیرا با تنوع رنگ و طرح بندیه بالای که دارن اعم از مدرن و سنتی انتخابی مناسبی خواهید داشت و جوابگوی هر سلیقه ای است .

فرش ماشینی خوب چه فرشی است؟ 7

انتخاب فرش مناسب با سبک زندگی

از دیگر عوامل در انتخاب یک فرش خوب ، نوع سبک زندگی شما هست. اگر طرفدار سبک‌های مدرن و جدید هستید می‌توانند از سایت فرش امیران با طرح های وینتیج وچهل تکه دیدن فرمایید و اگر طرفدار طرح‌های اصیل ایرانی هستین، می‌توانید از طرح های ترنج و لچک  … استفاده کنید. از دیگر طرح‌ها می‌توان به طرح افشان اشاره کرد که در آن ترنج و لچک به کار نرفته است و باعث بزرگ تر نشان دادن دکوراسیون منزل شما می شود.پ فرش از فرش افشان یا فانتزی و تک رنگ برای بزرگتر کردن فضا و ‌در صورت علاقه از فرش‌های خشتی و طرح دار استفاده کنید.

فرش را با ابعاد مناسب خریداری کنید

در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که ابعاد فرش از اندازه اتاق شما کوچک‌تر باشد. بطوریکه فرش زیر مبل‌ها نرود و فضای اتاق را به صورت کامل پوشش ندهد. عدم توجه به این مسئله فضای اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهد و زیبایی آن را از بین می‌برد. پس در صورتی که به دنبال یک دکور زیبا هستید حتما فرش را متناسب با ابعاد جلوی مبل خود خریداری کنید. در اتاق خواب نیز می‌توانید ابعاد را متناسب برای قرارگیری کنار تخت انتخاب کنید.

بیانیه وزارت خارجه روسیه در باره سفر لاوروف به ایران
دنبال کنید

جنس فرش ماشینی خوب چیست؟

در صورتی که می‌خواهید یک فرش با جنس و کیفیت عالی خریداری کرده باشید بهترین نخ بافتی که در محصولات فرش ماشینی مورد استفاده قرار گرفته شده است نخ آکریلیک هیت ست شده هست.

از ویژگی که این نخ دارد می‌توان به مقاومت آن در برابر گرما و همچنین ضد حساسیت بودن و عدم پرزدهی این فرش اشاره داشت ، همچنین نخ آکریلیک به علت کیفیت و شفافیتی که دارا هست باعث زیباتر شدن نقشه و طرح به کار رفته در فرش ماشینی می‌گردد ، پس اگر به دنبال خرید فرش ماشینی خوب هستید ، به شما توصیه می‌کنیم فرش با نخ آکریلیک هیت ست شده خریداری کنید.

نتیجه گیری
تنوع محصولات فرش ماشینی بسیار زیاد است که با چند شاخص اصلی تفاوت‌های آن مشخص می‌شود. یکی از آن‌ها مشخصات فنی فرش می‌باشد که به طور خلاصه تشکیل شده از تعداد گره و ریزبافتی یا درشت بافتی فرش‌های ماشینی است. از مهمترین فرش های ماشینی که در بازار یافت می‌شود، فرش‌های ۷۰۰ شانه تا فرش ۱۵۰۰ شانه است. فرش ۷۰۰ شانه معمولا درشت بافت‌ترین نوع فرش در این گروه است که بیشترین ضخامت و پایین‌ترین وضوح تصویر قالی را در خود دارد. فرش‌های ۱۰۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان در درجات بعدی قرار میگیرند که به نسبت با دستگاه‌های به روز تری وارد کشور شده اند و با افزایش شانه و تراکم ریزبافتی و ظرافت فرش افزایش پیدا میکند، ولی ضخامت آن کاهش پیدا می‌کند. باید یادآوری کنیم که فرش های گلبرجسته نیز اخیرا وارد بازار شده که تفاوت خاب اصلی فرش و برجستگی های آن حدود ۱ الی ۲ میلیمتر است. بخش دیگر و مهمترین تفاوت بین فرش‌های ماشینی طرح و رنگ بندی آن است. طرح‌های متنوع در فرش را میتوان در نقشه‌های دستبافت بومی کشورمان و نقشه‌های مدرن و فانتزی گسترده در بازار فرش مشاهده کرد. بسته به سلیقه و کاربرد محصول به راحتی می‌توان درسایت کارخانه فرش امیران به نشانی amirancarpet.com  بهترین انتخاب و خرید را انجام داد.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi