شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شکوه خدمت در کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر باوجود تحریم ها و کرونا

یاسوج- کرونا نیوز- امسال ریل توسعه خدمات شکوهمند دولت هموار تر از سال‌های گذشته بود و در دهه مبارک فجر ۲۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی در حوزه های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی شد و شکوه خدمت دولت را بیش از پیش نمایش داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57541
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

شکوه خدمت در کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر باوجود تحریم ها و کرونا

به گزارش کرونا نیوز، دهه فجر ۹۹ به واسطه برخی شرایط از جمله شیوع ویروس منحوس کرونا و تحریم های حداکثری دشمن متفاوت تر از سال های گذشته بود.

کرونا دهه فجر امسال یک ساله شد و تا توانسته تاخت و تاز کرده و یکه تاز در مسیر کاهش نرخ بیکاری، ضربه به اقتصاد، افزایش مرگ و میر و غیره به پیش می رود.

از سوی دیگر بدترین و سختگیرانه ترین تحریم های قرن علیه ایران توسط دشمنان برقرار بود، اما با وجود این همه مشکلات مشعل پیروزی ایران و اسلام روشن تر از همیشه فروزان است.

خدمات دولت در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته و ظرف حدود یک سال گذشته افزون بر ۲ هزار مسکن برای روستاییان آماده شده و ۱۵۰۰ مورد دیگر نیز تا پایان دولت تکمیل می شوند.

به طوری که می توان گفت که در این دولت یک و نیم برابر ۳۵ سال گذشته در حوزه مسکن این استان خدمات ارائه شده است.

از سال ۹۲ تاکنون در زمینه بزرگراه ها میزان بزرگراه ها از ۵۰ کیلومتر به ۴۲۰ کیلومتر در استان رسیده و بیش از ۴۰۰ کیلومتر دیگر در دست اجراست.

قطار توسعه و پیشرفت در حوزه های دیگر همچون درمان، آب و سد سازی، کشاورزی، صنعت و غیره در کهگیلویه و بویراحمد بسیار پرشتاب تر از سال های گذشته راه خود را به پیش می برد.

دهه مبارک فجر امسال  ۲۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی در این استان افتتاح و کلنگ زنی شد که از این تعداد ۲۱۴ طرح افتتاحی و ۳۶ طرح هم کلنگ زنی بود.

اعتبار طرح های اقتصادی و عمرانی دهه مبارک فجر در استان ۱۲ هزار میلیارد ریال بود و میزان اشتغال زایی این تعداد طرح نیز سه هزار و ۸۵۲ مورد بوده است.

این در حالی است که میزان اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده برای مجموع پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی دهه فجر در سال ۹۸، افزون بر ۹۴۴ میلیارد تومان بود.

با وجود شرایط پیچیده و سخت این روزها این تخصیص ها نشان می دهد هیچ قدرتی جلو دار اراده نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و موفق راه خود را ادامه می دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص افتتاح طرح های دهه فجر گفت که انعکاس خدمات دولت یکی از مهم ترین وظایف مسئولان نظام است و باید خدمات دولت به درستی به مردم گفته شود.

حسین کلانتری افزوده که دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه ای به این استان از جوانب گوناگون داشته است و دشمن به دنبال یاس در مردم است که با انعکاس خدمات دولت امید آفرینی می شود.

چشم اندازی کوتاه به ۲۵۰ طرح افتتاحی و کلنگ زنی استان: 

3 گلستانی در اردوی تیم ملی فوتبال بانوان
دنبال کنید

بیشتر این طرح ها در حوزه های آموزش، درمان، راه، ورزش و اماکن اداری بوده است.

مرکز بستر درمانی ۱۰ تختخوابی شهرستان لنده، بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی، بیمارستان نرگسی گچساران و بیمارستان باشت از مهمترین طرح های افتتاحی در دهه فجر امسال بود.

همچنین در دهه فجر۲ هزار واحد مسکونی روستایی به بهره برداری رسید.

پیش بینی می شود تا پایان دولت دوازدهم یکهزارو ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی باقی مانده به بهره برداری برسد.

در صورت بهره برداری از این تعداد واحد مسکونی در سال آینده یک هزارو ۵۰۰ واحد به سهمه استان برای اجرا در سال ۱۴۰۰ اضافه خواهد شد.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون یکهزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در بخش های مختلف در این استان در دست اجراست و با حمایت دکتر نوبخت تخصیص اعتبار ویژه به طرح های اولویت دار و اقتصادی استان مصوب شده است.

نگاهی به طرح های دهه فجر امسال در شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه:

سرپرست فرمانداری کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: امسال ۳۲ طرح عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه به بهره برداری رسید.

دارا کریمی نژاد افزود: این طرح ها با ۴۴۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری بهره برداری شد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ها در حوزه های ورزشی، کشاورزی، بنیاد مسکن، امور آب، آموزشی و منابع طبیعی برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد شده است.

کریمی نژاد افزود: پروژه آبخیزداری در دهه مبارک فجر در شهرستان کهگیلویه به بهره برداری رسید.

وی تاکید کرد: برای اجرای این تعداد طرح آبخیزداری با حج آبگیری سالانه هشت میلیون متر مکعب ،یکصد میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بویراحمد:

فرماندار بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: ۴۲ پروژه با ۱۵۹ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان بویراحمد افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

شاهرخ کناری افزود: با بهره برداری از این پروژه ها زمینه اشتغال ۲۶۹ نفر ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: از مجموع ۴۲ پروژه تعداد ۳۱ پروژه عمرانی و ۱۱ پروژه اقتصادی بوده و از این تعداد ۳۹ پروژه افتتاحی و ۳ پروژه کلنگ زنی است.

کناری بیان کرد: با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ۳۵ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم شده در روستای آب مورد از توابع بخش لوداب شهرستان بویراحمد افتتاح شد.

گچساران:

فرماندار گچساران در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: ۳۵طرح عمرانی واقتصادی در گچساران کلنگ زنی و یا افتتاح شد.

علیرضا اتابک افزود: طرح‌های بهره برداری شده در بخش‌های مختلف زیرساخت‌های برق، آب، ورزش، بهداشت، کشاورزی، صنعت و آموزش مناطق شهری و روستایی است.

دیدار وزیر ارشاد و استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دستور ویژه اسماعیلی
دنبال کنید

وی تصریح کرد: از این تعداد طرح ها ۲۸ طرح عمرانی با اعتباری بیش از یکهزارو ۹۴۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می شود که از این طرح ها ۲۶ طرح با اعتباری بیش از ۳۹۰میلیارد ریال بهره برداری شد. 

اتابک ادامه داد: آبرسانی به روستای دژ سلیمان با اعتبار ۶۸میلیاردو ۲۱۳میلیون ریال، اجرای ۲.۶کیلومتر خط فاضلاب با اعتبار ۲۶میلیارد ریال، سالن ورزشی روستای پادوک با ۲۹میلیارد ریال، ساخت خانه بهداشت ارو، مرکز جامع خدمات سلامت چهار بیشه و ابشیرین، توسعه، احداث و بهینه سازی شبکه برق، پارکینگ خورشیدی دانشکده نفت و گاز گچساران، بند رسوبگیر سنگی گابیونی، ساخت سالن ورزشی بانوان ناصر اباد، و احداث زمین چمن مصنوعی پشه کان و اب انجیر سفلی از مهمترین طرح های افتتاحی در این شهرستان بود.

مارگون:

 فرماندار مارگون نیز گفت: چهار طرح عمرانی، خدماتی و گردشگری در شهرستان مارگون با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.

سید فاضل پور خسرو ادامه داد: یکی از مهمترین این طرح ها گاز رسانی به ۱۹ روستا در شهرستان مارگون است.

وی تاکید کرد: در این طرح هفت روستا در منطقه دلی رچ و ۱۲ روستا در دهستان‌ تاکسیسه و دلی گردو گاز رسانی شدند.

پور خسرو ابراز داشت: با اجرای این طرح گازرسانی ۵۱۲ خانوار در این ۱۹ روستا با جمعیت بیش از ۲ هزار و ۵۶۰ نفر در شهرستان مارگون از سوخت گاز طبیعی بهره مند شدند.

باشت:

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با کرونا نیوز گفت: چندین طرح عمرانی و اقتصادی در باشت به بهره برداری رسید.

حشمت الله صمیمی افزود: این طرح ها با ۴۴۶ میلیارد و ۶۷۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری بهره برداری شد.

وی تاکید کرد: از این تعداد چهار طرح با ۲۴۰ میلیارد ریال اقتصادی و اشتغالزاست و با بهره برداری از این طرح ها ۲۶ شغل مستقیم،۱۵ شغل غیرمستقیم و ۱۱۲ شغل موقت ایجاد می شود.

صمیمی عنوان کرد: واحد تولیدی پرورش قارچ ، کارخانه خوراک دام،طیور و آبزیان و یک مجتمع خدمات رفاهی از جمله طرح های اقتصادی و اشتغالزای دهه فجر انقلاب اسلامی در باشت است.

دنا:

فرماندار دنا در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: ۲۵ طرح عمرانی، اقتصادی و ورزشی در شهرستان دنا افتتاح و کلنگ زنی شد.

عبدالحمید پناهی افزود: برخی طرح های مهم افتتاحی شهرستان دنا شامل باند دوم جاده بابامیدان – یاسوج – سمیرم به طول ۱۲ کیلومتر، پل ۱۲۰ متری تل گاه، پل سریز، اصلاح و حذف نقاط پرحادثه کیلومتر ۶۵ جاده یاسوج – اصفهان – سمیرم، پرورش ماهی، سالن ورزشی روستای دشت رز و خانه جوان شهر سی سخت بوده است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi