پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرحله نخست واکسیناسیون کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز مرحله نخست واکسیناسیون کووید ۱۹ از صبح امروز در استان خبر داد و گفت: این مرحله، ویژه همه کارکنان بخش‌هایی که به طور مستقیم با بیمار کرونایی بیمارستان در ارتباط هستند، تامین شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57258
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

مرحله نخست واکسیناسیون کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

پرویز یزدان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: واکسیناسیون هم اینک در یک مرحله به پرسنل سه بیمارستان استان تزریق می‌ شود.

وی افزود: در این مرحله، ۱۰۰ دوز واکسن برای ۱۰۰ نفر از پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی و پرسنل بخش کرونایی بیمارستان های استان پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این میزان دوز ۵۰ دوز به ۵۰ پرسنل بیمارستان شهید جلیل یاسوج، ۲۵ دوز برای ۲۵ نفر از پرسنل شهید رجایی گچساران و ۲۵ دوز دیگر برای ۲۵ نفر از پرسنل بیمارستان امام خمینی دهدشت تزریق می شود.

یزدان پناه تاکید کرد: مراحل بعدی طبق دستورالعمل ارسالی از وزارت بهداشت و درمان به گروه های هدف اختصاص خواهد یافت.

 به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد ۱۸۶ هزار و ۸۶۱ نفر در استان جزو هشت گروه اولویت دار برای دریافت واکسن کرونا هستند.

محمد مهدی بانشی ابراز داشت: از دو هفته پیش بینی سرنگ و پد الکلی برای هشت اولویت نخست برای انجام واکسیناسیون کرونا در استان انجام شده و چنانچه واکسن تامین شود هم اینک ۳۸۰ هزار عدد سرنگ و پد الکلی خریداری شده است.

با تامین واکسن کرونا و بر اساس اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون کشور، تزریقات شروع می‌شود و ابتدا افرادی که در بخش‌ های مراقبت ویژه کار می‌کنند و ارتباط مستقیم با بیمار دارند در اولویت تزریق خواهند بود.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون حدود ۲۶ هزار و ۸۴۰ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند و کل آمار مراجعات سرپایی به بیمارستان ها و مراکز دانشگاهی استان بیش از ۱۸۰ هزار نفر بوده است.

خطاب به شهردار دهدشت؛ غبار مُردگی از شهر بزدایید!
دنبال کنید

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi