شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اینگونه نیست که بایدن اراده کند و روز بعد به برجام برگردد/ بازگشت آمریکا باید متعهدانه باشد

سعید خطیب زاده گفت اینگونه نیست که آمریکایی‌ها هر زمان اراده کنند به برجام بازگردند، بازگشت آنها دارای شرایطی است و باید مسئولانه و متعهدانه باشد. کرونا آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال کرونا آنلاین در مورد مکانیزم و شرایط بازگشت آمریکا به برجام و تاکید محمد جواد ظریف در مورد اینکه بایدن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 56815
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

کرونا :

اینگونه نیست که بایدن اراده کند و روز بعد به برجام برگردد/ بازگشت آمریکا باید متعهدانه باشد

سعید خطیب زاده گفت اینگونه نیست که آمریکایی‌ها هر زمان اراده کنند به برجام بازگردند، بازگشت آنها دارای شرایطی است و باید مسئولانه و متعهدانه باشد.

کرونا آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال کرونا آنلاین در مورد مکانیزم و شرایط بازگشت آمریکا به برجام و تاکید محمد جواد ظریف در مورد اینکه بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای پس از لغو تحریم ها باید تلاش زیادی انجام دهد، اظهار داشت: این منطقی و قابل قبول نیست که دولتی یک روز کاملاً دلبخواهی از یک توافق که ذیل قطعنامه شورای امنیت است بیرون برود و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ما وضع کند و یک روز دیگر بگوید من می‌خواهم به این توافق برگردم.

سعید خطیب زاده با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا یک بار تلاش کرده که از موقعیت خودش در سازمان ملل متحد و شورای امنیت و بندهای ۱۰ و ۱۱ و ۱۲  قطعنامه ۲۲۳۱ سوءاستفاده کند و تحریم‌ها را برگرداند، افزود: این موضوع هم به نفع اروپایی‌هاست و هم برجام که نباید اجازه داد کس دیگری یا آمریکایی‌ها یک بار دیگر دلبخواهی از این بندها سوءاستفاده کند و  کلیت برجام را زیر سوال ببرد.

وی تصریح کرد: آنچه جمهوری اسلامی ایران می گوید کاملا مبنای حقوقی دارد و روی آن فکر شده و باید منتظر بود  و دید که چه راه حل‌هایی برای آن وجود خواهد داشت.  از نظر ما اینگونه نیست که فردای اراده آمریکا امکان برگشت آنها به برجام وجود داشته باشد. این بازگشت باید متعهدانه و مسئولانه باشد.

ادامه دارد…

http://www.qudsonline.ir/news/737428/اینگونه-نیست-که-بایدن-اراده-کند-و-روز-بعد-به-برجام-برگردد-بازگشت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi