شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایالت ساسکاچوان کانادا و آشنایی مختصر درباره مهاجرت به آن

آشنایی با ایالت ساسکاچوان کانادا ایالت ساسکاچوان “آفتابی ترین” استان کانادا است که از غرب با آلبرتا، از شرق با مانیتوبا، از شمال با سرزمین های شمال غربی و از جنوب با ایالات مونتانا و داکوتای شمالی در کشور آمریکا همسایه است. ساسکاچوان از نظر سیاسی یکی از استان های چپ گرای کانادا بوده است

اختصاصی کرونا

کد خبر : 56732
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

کرونا :

ایالت ساسکاچوان کانادا و آشنایی مختصر درباره مهاجرت به آن

آشنایی با ایالت ساسکاچوان کانادا

ایالت ساسکاچوان “آفتابی ترین” استان کانادا است که از غرب با آلبرتا، از شرق با مانیتوبا، از شمال با سرزمین های شمال غربی و از جنوب با ایالات مونتانا و داکوتای شمالی در کشور آمریکا همسایه است.

ساسکاچوان از نظر سیاسی یکی از استان های چپ گرای کانادا بوده است و حزب سوسیال دموکرات و احزاب پیشین آن در شش دهه گذشته در قدرت بوده اند. نخست وزیر سابق ساسکاچوان تامی داگلاس اولین کسی بود که مدیکر را معرفی کرد، این یک بیمه درمانی جهانی است که از طرف دولت تأمین می شود.

مهاجرت یکی از مهمترین عناصر در تعریف فرهنگ و تاریخ ایالت ساسکاچوان است. علاوه بر این، پیش بینی می شود که مهاجرت سهم عمده ای از رشد آینده استان را تشکیل دهد. ساسکاچوان در تلاش است تا سطح مهاجرت به این استان را افزایش دهد و هر ساله حدود ۱۰ هزار تازه وارد را جذب می نماید تا به اقتصاد در حال رشد خود کمک کند.

آشنایی با ساسکاچوان

شرایط زندگی در ایالت ساسکاچوان کانادا

طبق شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد، کانادا یکی از بهترین کشورها در جهان است که به دلیل شبکه امنیت اجتماعی قوی و پشتیبانی مشتاقانه آموزش از همه، می توان در آن زندگی کرد. بر اساس همین معیارها، ساسکاچوان بهترین مکان برای اقامت در کانادا بر اساس کیفیت زندگی است.

پاییز در اواسط سپتامبر با روزهای گرم و آفتابی آغاز می شود و دما بین کمترین درجه ۹- درجه سانتیگراد در شب تا بالاترین درجه ۱۹+ درجه سانتیگراد در طول روز است. دما در روز های زمستان که از اواسط نوامبر شروع می گردد، طی روز ۰ درجه سانتیگراد و کمترین دما -۲۴ درجه سانتیگراد در طول شب است. جولای و آگوست به عنوان گرم ترین ماه های سال در ایالت ساسکاچوان می باشند.

در ایالت ساسکاچوان کمی بیش از ۱٫۱ میلیون نفر زندگی می کنند. تقریباً ۳۵ درصد آنان در مناطق روستایی ساکن هستند، رقمی که این ایالت را در میان بالاترین آمار در کانادا برای زندگی روستایی قرار داده است. در مورد بقیه افراد، تقریبا نیمی از کل جمعیت استان در دو شهر بزرگ آن، ساسکاتون و مرکز شهر رجینا زندگی می کنند.

هزینه زندگی در ساسکاچوان

هزینه زندگی در ایالت ساسکاچوان

ایالت ساسکاچوان به عنوان یکی از ایالت های ارزان در کشور کانادا به شمار می رود. از همین رو متوسط هزینه های زندگی در این ایالت بین ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار در نظر گرفته می شود. هزینه های مرتبط به سوپر مارکت با ۳۴ درصد بیشترین میزان هزینه های جاری زندگی را تشکیل می دهد. پس از آن هزینه های اجاره مسکن بیشترین میزان هزینه های زندگی در ایالت ساسکاچوان را در بر می گیرد. در جدول زیر به هزینه های معمول زندگی در این ایالت اشاره شده است.

موارد میزان هزینه
رستوران یک وعده غذایی ۱۳ تا ۱۵ دلار
گوشت یک کیلو ۲۰ دلار
مرغ یک کیلو ۱۱ دلار
حمل و نقل عمومی ماهانه ۳۵ تا ۴۰ دلار
اینترنت، آب، برق و گاز ماهانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار
اجاره مسکن ماهانه ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار
اجاره مسکن اطراف شهر ماهانه ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار

لازم به ذکر است که هزینه های عنوان شده، متوسط هزینه های زندگی یک نفر در ایالت ساسکاچوان می باشد و در صورت افزایش تعداد افراد، هزینه های زندگی افزایش می یابد. هزینه های زندگی به سبک زندگی و انتخاب شهر مورد نظر بستگی دارد. همه افراد برای مهاجرت به کانادا می بایست نامه تمکن مالی که نشان دهنده هزینه یک سال زندگی در ایالت ساسکاچوان است را برای مراجعه به سفارت ارائه دهند.

بهترین شهرهای ایالت کانادا

برترین شهرهای ایالت ساسکاچوان

ایالت ساسکاچوان در بخش غربی کشور واقع شده است. این ایالت با حدود ۱ میلیون نفر جمعیت به ششمین استان پرجمعیت کانادا تبدیل می کند. مساحت ساسکاچوان ۶۵۱،۹۰۰ کیلومتر مربع است و ۱۰٪ از کل مساحت آن آب شیرین است. این یکی از دو استان محصور در خشکی کانادا و تنها یکی از مناطق فاقد مرزهای طبیعی است. مرزهای استان به جای ویژگی های طبیعی مانند دریاچه ها، رودخانه ها یا رشته کوه ها، اساساً توسط خطوط طول و عرض تعیین می شوند. ساسکاچوان شامل ۱۶ شهر است، که بزرگترین و کوچکترین آنها به ترتیب ساسکاتون و ملویل هستند.

برخورد با عوامل توزیع و انفجار مواد محترقه در سطح شهر دوگنبدان
دنبال کنید

ساسکاتوان

ساسکاتون با ۲۴۶۳۷۶ نفر جمعیت، پرجمعیت ترین شهر ایالت ساسکاچوان است. این محل در امتداد یک پیچ در رودخانه ساسکاچوان جنوبی، در قسمت مرکزی استان واقع شده است. ساسکاتون در سال ۱۸۸۲ تاسیس شد و اکنون به عنوان یک قطب اقتصادی و فرهنگی منطقه ای فعالیت می کند. با توجه به ۹ پلی که از رودخانه ساسکاچوان جنوبی عبور می کند و قسمت های شرقی و غربی شهر را به هم متصل می کند، ساسکاتون “شهر پل” لقب گرفته است.

این شهر از دهه گذشته مرکز اقتصادی و فرهنگی منطقه ای استان بوده است. وضعیت شهر به دلیل بهبود زیرساخت ها و دسترسی به حمل و نقل بهتر، بهداشت و درمان، آموزش و خدمات اورژانس بهبود یافته است. متوسط ​​درآمد خانوار ۱۰۲۳۴۱ دلار است در حالی که نرخ مالیات بر دارایی فقط ۲ درصد است.

رجینا

رجینا دومین شهر بزرگ ایالت ساسکاچوان با جمعیت تقریبی ۲۱۵۱۰۶ نفر است. این شهر برای قسمت جنوبی ساسکاچوان قطب تجارت و فرهنگ است. از مکان های دیدنی قابل توجه در این شهر می توان به مرکز واسکانا اشاره کرد که یک پارک شهری با مساحت ۹۳۰ هکتار، ساختمان قانونگذاری ساسکاچوان، دانشگاه رجینا، دانشگاه اول ملل کانادا و موزه سلطنتی ساسکاچوان اشاره کرد.

این یک شهر مدرن است که با زیرساخت های مدرن از جمله ساختمان ها و جاده ها مشخص می شود. سیستم حمل و نقل عمومی در شهر به خوبی توسعه یافته است اما اکثر مردم رانندگی با وسایل نقلیه شخصی را ترجیح می دهند. خدمات آموزشی و بهداشتی رجینا از بهترین خدمات در کشور کانادا می باشد. اقتصاد رجینا با سرعت قابل توجهی در حال رشد است، ویژگی که به نظر می رسد بیشتر مورد توجه مهاجران قرار گرفته است.

پرنس آلبرت

پرنس آلبرت با جمعیت ۳۵۹۲۶ نفر سومین شهر بزرگ ساسکاچوان است. با این حال، با وجود رتبه بندی به عنوان سومین جمعیت، شهر به طور قابل توجهی کوچکتر از ساسکاتون و رجینا است. پرنس آلبرت در امتداد رودخانه ساسکاچوان شمالی، در قسمت مرکزی استان واقع شده است. از آن بعنوان “دروازه شمال” یاد می شود زیرا آخرین شهر بزرگ در طول مسیر به سمت شمال استان است.

پارک ملی پرنس آلبرت در نزدیکی شهر واقع شده است و به دلیل دریاچه های متعدد، پوشش جنگلی انبوه و جانوران متنوع شهرت دارد. یک سیستم اتوبوس حمل و نقل و یک فرودگاه خدمات حمل و نقل عمومی را ارائه می دهند. متوسط ​​درآمد ۹۲،۵۱۱ دلار است در حالی که سطح بیکاری معادل ۶٫۳٪ است.

روش های مهاجرت به کانادا

روش های مهاجرت به استان ساسکاچوان

هر یک از ایالت های کانادا با توجه به اختیاری که دولت برای آنها تعیین نموده است، امکان جذب نیروی متخصص را دارا می باشند. در خصوص ایالت ساسکاچوان این قانون صدق می کند. افراد از روش های مختلف قادر خواهند بود برای مهاجرت به ساسکاچوان اقدام نمایند. از معمول ترین روش های مهاجرت به ساسکاچوان می توان به ویزای تحصیلی و ویزاهای کاری این ایالت اشاره کرد. در ادامه به این روش های مهاجرتی اشاره می شود.

تحصیل در ساسکاچوان

تحصیل در دانشگاه ها و یا مدارس ساسکاچوان به عنوان اولین و راحت ترین روش مهاجرت به این ایالت قلمداد می شود. دانشجویان در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز و ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این ایالت امتحان نمایند. دوره های تحصیلی در دانشگاه های ساسکاچوان به زبان انگلیسی ارائه می شود.

متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه های ساسکاچوان بین ۹ تا ۱۲ هزار دلار در سال تخمین زده می شود. این میزان هزینه متناسب با متوسط هزینه های تحصیل در کانادا بسیار مناسب می باشد. لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه های این ایالت امتیاز اضافه تری را برای کسب اقامت از روش های کاری به همراه دارد. از همین رو می توان با تحصیل در این ایالت، شرایط اقامت را تسهیل بخشید.

برای اطلاع از شرایط تحصیل در کشور کانادا مطالعه فرمایید: تحصیل در کانادا در سایت آریاناپارس

روش OID

دولت ساسکاچوان برنامه امتیاز بندی را برای جذب نیروی متخصص طراحی کرده است. در این امتیاز بندی که از ۱۱۰ امتیاز است، افراد در صورت کسب ۶۰ امتیاز می توانند برای آن اقدام نمایند. پروسه اقدام از روش OID بین ۶ تا ۱۶ ماه به طول می انجامد. در این روش فاکتورهایی همانند سن، تحصیلات، سابقه کار و مدرک زبان تاثیرگذار می باشند.

نشست هم اندیشی درباره برنامه ریزی مقدماتی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری
دنبال کنید

ایده آل ترین شرایط برای این سیستم امتیاز بندی سن زیر ۳۴ سال، مدرک کارشناسی ارشد، ۱۰ سال سابقه کار و ارائه نمره زبان مناسب می باشد. در این روش، افراد اقامت کانادا را پس از ۶ ماه حضور در ایالت ساسکاچوان دریافت می نمایند. لازم به ذکر است که شرط اول برای اقدام از روش OID حضور رشته تحصیلی در لیست رشته های مورد نیاز ایالت ساسکاچوان می باشد.

روش Saskatchewan Express Entry

از دیگر روش های مهاجرت به ساسکاچوان، اقدام به واسطه نیروی متخصص فدرال کاناداست. افراد که در مرحله اول اکسپرس اینتری امتیازات مورد نظر را دریافت می نمایند، وارد لیست انتظار کشور کانادا می شوند. این گروه افراد با کسب امتیازات ساسکاچوان می توانند از این ایالت نامینیشن دریافت نمایند. در اینصورت ۶۰۰ امتیاز به امتیازات آنان اضافه می گردد. این گروه از افراد با شانس بالاتری قادر خواهند بود برای مهاجرت به ساسکاچوان اقدام نمایند.

دانستنی ها کانادا

با چه امتیازی می توان برای مهاجرت کاری اقدام کرد؟ با مطالعه مقاله مهاجرت کاری به ساسکاچوان امتیازات خود را محاسبه کنید.

دانستنی های ایالت ساسکاچوان

بیشترین ساعات آفتابی در کانادا را می توان در ایالت ساسکاچوان مشاهده کرد. دریاچه مانیتو، یکی از بی نظیرترین دریاچه های جهان در این ایالت و در جنوب شرقی ساسکاتون واقع شده است. آب شور دریاچه دارای خواص درمانی طبیعی پوست و بدن است که فقط در چند مکان دیگر یافت می شود. در ادامه به سایر دانستنی های ایالت ساسکاچوان می پردازیم.

پارک سایپرس هیلز اینترپراوینال

پارک واقع در گوشه جنوب غربی استان، پارک سایپرس هیلز اینترپراوینال ترکیبی از جنگل ها، تالاب ها و علفزارها است و تنها پارک بین استانی در کانادا است که در ساسکاچوان و آلبرتا قرار دارد. این پارک بالاترین نقطه در ساسکاچوان با ارتفاع ۱،۳۹۲ متری از سطح دریا را در خود جای داده است.

تپه های شنی آتاباسکا

تپه های شنی آتاباسکا، در گوشه شمال غربی استان در نزدیکی سرزمین های شمال غربی یافت می شود، فعال ترین تشکیل تپه های شنی در جهان است.

درخت توس سفید

در سال ۱۹۸۸ توس سفید به عنوان درخت رسمی ساسکاچوان پذیرفته شد. این درخت چوب سخت در سراسر سه چهارم شمالی استان یافت می شود. مصارف معمول چوب شامل چوب، تخته سه لا، روکش و سوخت است.

سوسن قرمز

در سال ۱۹۴۱، سوسن قرمز غربی به عنوان گل رسمی ساسکاچوان انتخاب شد. این زنبق در چمنزارهای مرطوب و مناطق نیمه درخت رشد می کند. با شکوفه های قرمز شعله ورش، درخشان در برابر پس زمینه سبز طبیعی برجسته می شود.

سواحل شن بنفش

ساسکاچوان چندین ساحل شن و ماسه بنفش از جمله Hunter Bay ،Candle Lake و پارک ملی Prince Albert را در خود جای داده است. سواحل شن بنفش در سرتاسر جهان کاملاً غیر معمول است، بنابراین چیزی است که ساسکاچوان بیش از یکی از آنها را دارد!

نتیجه گیری

ایالت ساسکاچوان به عنوان یکی از ایالت های برتر کانادا برای زندگی و مهاجرت به شمار می رود. از همین رو سالانه افراد زیادی از روش های مختلف برای زندگی در این ایالت اقدام می نمایند. از معمول ترین روش های ورود به ایالت ساسکاچوان می توان به ویزای تحصیلی و برنامه OID اشاره نمود. برای اطلاع از شرایط اقامت از طریق ویزای کار می توانید به مقاله مهاجرت کاری به ساسکاچوان مراجعه فرمایید.

استاندارد های بالای زندگی، هزینه های پایین زندگی، برنامه های متنوع مهاجرتی و فرصت های کاری مناسب، فقط به عنوان بخشی از مزایای انتخاب ساسکاچوان به عنوان هدف نهایی مهاجران برای زندگی در کانادا می باشد. دلایل شما برای انتخاب ایالت ساسکاچوان چیست؟ نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید. مشاوران موسسه آریاناپارس پاسخگوی شما عزیزان در ساعات ۹ تا ۲۰ می باشند. برای اطلاع از شرایط و مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi