سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای چیدمان مبلمان سلطنتی یا استیل

از دیر باز خانه های ایرانی با سبک سنتی تزیین میشد و مدل های اولیه مبلمان در ایوان خانه ها و حیاط ها گذاشته میشد و بر روی آن فرش و قالی قرار میگرفت. با گذشت زمان و ظهور مدل های مبلمان شیک و مجلسی، مبلمان سلطنتی جای خود را در دل بسیاری از خانواده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 56613
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲

کرونا :

راهنمای چیدمان مبلمان سلطنتی یا استیل

از دیر باز خانه های ایرانی با سبک سنتی تزیین میشد و مدل های اولیه مبلمان در ایوان خانه ها و حیاط ها گذاشته میشد و بر روی آن فرش و قالی قرار میگرفت. با گذشت زمان و ظهور مدل های مبلمان شیک و مجلسی، مبلمان سلطنتی جای خود را در دل بسیاری از خانواده های ایرانی  و حتی خانواده های اروپایی باز کرده است. پس از گذشت مدتی از آمدت مبلمان های سنتی و لوکس سلطنتی خانه های اروپایی میزبان و طرفدار این مدل مبلمان شده اند. مدل های اولیه مبلمان سلطنتی با استقبال خانه های ایرانی و ارپایی همراه شد و امروزه شما این مبلمان را در بسیاری از خانه ها میبینید.

چیدمان داخلی منزل

یکی از زیبا ترین و لوکس ترین مدل های مبلمان، مبلمان استیل یا سلطنتی است که همه آن را به تاجش میشناسند. مبل سلطنتی یا همان استیل از محبوب ترین مبلمان ها در میان خانواده های ایرانی است. از این مبلمان برای سالن ها و پذیرایی های بزرگ و در میهمانی های ویژه و مراسمات خاص استفاده میشود. یکی از چالش هایی که وجود دارد نحوه چیدمان مبلمان خانه است.

دکوراسیون مبلمان سلطنتی

زمانی که شما مبلمان مورد نظر و مناسب منزل خود را خریداری کرده اید و قصد چینش آن را دارید در اولین قدم باید به محیط اطراف و محل لوستر و تلوزیون و جهت سالن پذیرایی دقت کنیم. بهتر است کف سالن فرش شده باشد و یا در صورتی که پارکت و یا سرامیک شده است یک فرش کوچک در مرکز پهن شود. سپس میز را بر روی آن فرش و درست روبروی مبل سه نفره قرار دهید. در کنار مبلمان هیچ صندلی و یا مبلمان دیگری استفاده نکنید. اینها خسته کننده و باعث ایجاد آشفتگی در منزل میشود و زیبا تر است که مبلمان سلطنتی به تنهایی در منزل قرار گیرد.

برای حفظ منافع مسلمانان، باید روی اشتراکات تمرکز کرد/ اسلام دین عقلانیت و فقه به معنای درک عمیق مسایل است/ معرفی چهره واقعی اسلام به جهانیان، مسئولیت‌ بسیار بزرگ متفکرین مسلمان است
دنبال کنید

چیدمان مبلمان منزل

قبل از همه اینها باید نقطه مرکزی اتاقی که میخواهید مبمان را در آن بپینید بیابید. سعی کنید به خوبی خانه را تقسیم بندی کنید و در جهت ها بسیار دقت کنید. بهتر است یک لوستر کوچک بالای میز و یا مبل سه نفره که در مرکز قرار میگیرد نصب کنید. جهت مبلمان را به سمت شومینه و یا تلوزیون قرار دهید و از پهلو ها با آشپزخانه در ارتباط باشید. سعی کنید به آشپزخانه زیاد نزدیک نباشید تا سر و صدای آشپز خانه مزاحمتی ایجاد نکند.

در صورتی که مبلمان ۹ نفره است از صندلی ها در کنار مبل دو نفه استفاده کنید.
همچنین باید فاصله ای مناسب میان مبل ها در نظر گرفته شود.
در ادامه انواع چیدمان برای این مبلمان را خدمت شما شرح میدهیم.

 چیدمان متقارن مبل‌های سلطنتی

بهترین چیدمان در مبلمان سلطنتی چیدمان متقارن است به این صورت که مبل سه نفره در مرکز قرار گیرد و دو مبل تک نفره در کنار آن و در صورتی که مبلمان ۹ پارچه است دو صندلی نیز در چپ و راست و مبل دو نفره نیز در روبروی مبل سه نفره قرار گیرد. و اگه ۷ پارچه است نیز مبل دو نفره به همین شکل قرار گیرد و فاصله مبل های تک نفره از سه نفره بیشتر شود. یک عدد قالی چه کوچک نیز در مرکز و زیر میز قرار گیرد. چیدمان مبلمان ۹ پارچه بسیار ساده تر از ۷ پارچه است. چیدمان متقارن و قرینه در در مبل‌های سلطنتی باعث میشود فضا به گونه ای بیشترین قرب را به فضای سنتی ایرانی داشته باشد اگر چه روش های دیگری نیز مورد استفاده قرار میگیرند که زیبایی آنها کمتر از این مدل نیست.

توصیه میکنیم هرگز دو مبل مشابه یعنی تک نفه و یا صندلی را کنار هم قرار ندهید. و یا بهتر است مبل سه نفره و دو نفره در کنار هم به صورت ردیفی قرار نگیرند. نکته دیگر این است که هرگز این نوع مبلمان را به صورت ردیفی به کار نبرید. می‌توانید از صندلی‌های مهمان که اغلب بدون دسته هستند در کنار کاناپه‌های دو نفره و به صورت زاویه دار و رو به میز و مرکز بهره ببرید. چیدمان متقارن خانه  و گرد بسیار به هم شباهت دارند و به نوعی میتوان این دو چیدمان را یکی دانست. بهترین نوع قالیچه که میتوان در این مدل به کار برد استفاده از قالی های دایره ای شکل است.

آژانس اتمی: ایران قصد نصب سانتریفیوژهای بیشتری در تأسیسات نطنز دارد
دنبال کنید

چیدمان خانه

 چیدمان ال شکل مبل‌های سلطنتی

با این که قبل تر پیشنهاد کردیم که دو مبل یکسان را کنار هم قرار ندهید ولی چیدمان ال شکل نیز یکی از چیدمان های عجیبی است که برای مبلمان ۹ نفره استیل یا سلطنتی به کار میرود. در این چیدمان مبل سه نفره در مرکز قرار میگیرد و مبل دو نفره به صورت نود درجه آن گذاشته میشود. این چیدمان عجیب ترین چیدمان به شمار میرود. تمامی این مبلمان در اطراف یک فرش مستطیلی قرار خواهند گرفت. در انتها و ابتدای کاناپه سه نفره و دو نفره هر طرف یک عدد مبل یک نفره بگذارید و دو صندلی تکی نیز کنار هم قرار میگیرند.
میز های عسلی نیز باید میان مبل های تک نفره و صندلی ها قرار گیرند.

تولیدی مبل ابریشم  - راهنمای چیدمان مبلمان سلطنتی

چیدمان مربع شکل مبل‌های سلطنتی

ممکن است اولین شکل چیدمانی که به ذهن میرسد چیدمان مربعی باشد. در صورتی که اتاق پذیرایی کوچکی داریم این بهترین شکل چیدمان است. مبل سه نفره را در مرکز قرار دهید و مبل های تک نفره را با زاویه ۹۰ درجه کنار آن در دو طرف قرار دهید. مبل دو نفره در روبروی آن قرار میگیرد و کنار آن در دو طرف صندلی ها قرار میگیرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi