شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاندیدها با وزن مالی یا وزن اعتباری؟! / شما کدام را انتخاب می کنید؟!

امیدوارم همه نمایندگان در دیدگاه هدف اصلی شان حفظ منافع ملی و همچنین مصالح عمومی مردم باشد. اما بحث امروز ما انتخاب مردم هست و این بس است برای روشن شدن بخشی از موضوع انتخابات امروز در کشور و بلخص گچساران. امام راحل فرموده اند که میزان رای ملت است مردم هر تصمیمی که بگیرند

اختصاصی کرونا

کد خبر : 56493
تاریخ انتشار : جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱:۰۸

کرونا :

کاندیدها با وزن مالی یا وزن اعتباری؟! / شما کدام را انتخاب می کنید؟!

امیدوارم همه نمایندگان در دیدگاه هدف اصلی شان حفظ منافع ملی و همچنین مصالح عمومی مردم باشد. اما بحث امروز ما انتخاب مردم هست و این بس است برای روشن شدن بخشی از موضوع انتخابات امروز در کشور و بلخص گچساران.

امام راحل فرموده اند که میزان رای ملت است مردم هر تصمیمی که بگیرند به آنان احترام می گذاریم.

اما اینجا کاندیدها به چه صورت خود را برای مردم معرفی می کنند و چگونه برای آرای مردم احترام قائل می شوند خدا عالم است.

کاندیدها با وزن مالی کم یا زیاد

هرگاه صحبت از چگونگی تأمین هزینه‌های انتخاباتی و منابع مالی داوطلبان و نحوه هزینه‌کرد آنها می‌شود، هیچ پاسخ شفافی به آن داده نمی‌شود و وقتی از هزینه‌های بالا و نامعقول در تبلیغات انتخابات انتقاد می‌شود که چگونه ممکن است یک کاندیدا هزینه‌های میلیاردی برای انتخابات متقبل شود، برخی می‌گویند “دستگا‌های نظارتی باید نظارت دقیق و قاطعی بر عملکرد کاندیداها داشته باشند

در واقع تاکید آنها بر این است که دستگا‌ه نظارتی شورای نگهبان می‌تواند با نظارتی دقیق و برخورد قاطع با افرادی که سعی می‌کنند از طریق پول و پول‌پاشی در انتخابات رای مردم را جلب کنند و حتی دست به خرید رای بزنند، ریشه این مشکل را برکنند و همچنین دولت و قوه قضاییه می‌توانند با افراد متخلف برخورد کنند.

این شبهه‌نیز می‌تواند به راحتی پیش آید که شاید برخی هم احساس می‌کنند چنین قوانینی در نهایت دست و پاگیر خود قانون‌گذارانش می‌شود؛ آن هم در شرایطی که به اذعان خود بهارستان‌نشینان، برخی افرادی که ردای نمایندگی مردم را بردوش داشتند، در دوره‌های مختلف مجلس، با هزینه‌های چند ده میلیاردی، دادن قول‌های عجیب مانند واگذاری اپراتور چهارم تلفن همراه به حامیان مالی خود و یا گرفتن وام‌های چند صد میلیاردی برای خود و خانوادشان، سعی کردند، هزینه‌های مالی تبلیغات خود را تامین کنند. پس از آن هم با دلالی‌، واسطه‌گری، رانت‌بازی و ارائه امتیازات ویژه به افراد، مجلس را محلی برای درآوردن پول‌هایی کردند که خود یا اسپانسرهایشان در ایام انتخابات هزینه کرده بودند.

باغات تهران فدای بلندمرتبه‌سازی‌ها شده‌اند/سازمان بازرسی برای جلوگیری از تخریب‌های گسترده ورود کند
دنبال کنید

این دوره کدام کاندید از این حربه برای برنده شدن در انتخابات استفاده می کنند؟؟ و چن نیازی هست که مردم این نوع کاندیدها را بشناسند و در لیست حذفیاتشان قرار دهند؟؟

وزن سید قدرت الله حسینی و یا ساسان تاجگردون ، عبدالرحیم رحیمی ، ….. چقدر است؟؟

کدامشان در انتخابات آتی با این حربه رای ها را درو خواهند کرد؟؟

قضاوت این سوالات با مردم و شورای نگهبان است و شفاف سازی آن بر گردن خود کاندیدها خواهد بود….

سوال این است این مبالغ آن هم برای نامزدی در یک شهرستان بسیار کوچک از چه محلی تامین شده؟ ضمن اینکه به چه دلیل این مبالغ و به چه منظوری هزینه می‌شود؟

ورود احتمالی کاندیداها با این سیاق به مجلس به صورت منطقی می‌تواند باعث شود که:

اول: پول جای دموکراسی را بگیرد. درواقع با شفاف نبودن منابع مالی کاندیداها و نبود قوانین مصرح در این زمینه، این استعداد به وجود می‌آید که با پول بتوان بر روی نتیجه انتخابات که یکی از مهم‌ترین ارکان دموکراسی است، تاثیر منفی گذاشت. این امر منجر به شکل‌گیری رقابت ناسالم اقتصادی شده و در پی آن افراد شایسته‌ای که حاضر نبودند از منابع غیرشفاف استفاده کنند، احتمال اینکه بازنده کارزار انتخابات تقویت می‌شود.

 دوم: وامدار شدن نمایندگان مجلس به افراد و گروه‌ها: نمایندگانی که حمایت مالی افراد و کانون‌های قدرت و ثروت وارد عرصه تصمیم‌گیری کشور می‌شوند، قطعا وامدار این افراد خواهند شد و در پی جبران آن برمی‌آیند. همچنین حمایت‌کنندگان مالی کاندیداها با پرداخت هزینه‌های انتخاباتی به دنبال گرفتن امتیازات مادی کلان‌تری از نمایندگان هستند، به عبارتی آنها تلاش دارند با حمایت مالی، کاندیداها را در مشت خود داشته باشند تا از آنها به نفع خود بهره‌برداری کنند. مشخص است حامیانی که برای نامزدها مبالغ میلیاردی هزینه می‌کنند بعدها مطالباتی دارند که ممکن است تهیه و تامین آنها فسادهایی را در برداشته باشد.

آموزش مدیریت در کشور رنگ و بوی ملی پیدا می کند
دنبال کنید

سوم: کارآمدی مجلس پایین می‌آید و به کارهای اصلی نمی‌پردازد: روشن است مجلسی که نمایندگان تشکیل دهنده آن وامدار افرادی در خارج از مجلس هستند، مهره‌هایی هستند که مطالبات اسپانسرهای خود را سرلوحه امور قرار می‌دهند و تمام تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات نظارتی و قانونگذاری آنها در جهت تامین منافع حامیان خود خواهد بود لذا قطعا چنین مجلسی نمی‌تواند به موضوعات کلان کشور که یکی از آنها مقابله با فساد و قانون‌گذاری در این جهت باشد.

کاندیدها با وزن مالی یا وزن اعتباری؟! / شما کدام را انتخاب می کنید؟! 4 کاندیدها با وزن مالی یا وزن اعتباری؟! / شما کدام را انتخاب می کنید؟! 5

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi