شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جایگاه و ظرفیت اروپا را بشناسید/ ایران در مورد امنیت ملی‌اس نه مذاکره می کند نه مصالحه

سعید خطیب زاده در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان در مورد لزوم افزودن برنامه موشکی ایران به برجام و محدود کردن این برنامه با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها باید جایگاه و ظرفیت خودشان را بشناسد و سقف و کف روابط را درنظر بگیرند، گفت: ایران در مورد امنیت خودش نه مذاکره می کند

اختصاصی کرونا

کد خبر : 56035
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

کرونا :

جایگاه و ظرفیت اروپا را بشناسید/ ایران در مورد امنیت ملی‌اس نه مذاکره می کند نه مصالحه

جایگاه و ظرفیت اروپا را بشناسید/ ایران در مورد امنیت ملی‌اس نه مذاکره می کند نه مصالحه 3

سعید خطیب زاده در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان در مورد لزوم افزودن برنامه موشکی ایران به برجام و محدود کردن این برنامه با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها باید جایگاه و ظرفیت خودشان را بشناسد و سقف و کف روابط را درنظر بگیرند، گفت: ایران در مورد امنیت خودش نه مذاکره می کند و نه مصالحه.

کرونا: سعید خطیب زاده در نشست خبری امروز خود با اشاره به خضور فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه در تهران و برنامه دیدرهای او با رئیس جمهورف همتای ایرانی خود و دیگر مقامات کشوری، گفت: برنامه ریزی اولین سفر خارجی آقای مقداد به ایران بیانگر نزدیکی روابط و اهمیت ان برای دو کشور  و نقش ان در آرامش و ثبات منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سوریه از مسیر دردناکی عبور کرده، مسیری که برخی کشورها با توهم اینکه بتوانند قدرت را با روش خودشان تغییر دهند روزهای دردناکی را برای مردم سوریه رقم زدند، تکفیری ها را به سوریه فرستادند و همین امروز هم  آمریکایی‌ها با وقاحت تمام در حال غارت منابع نفت این کشور هستند.  اما ایران در کنارمردم سوریه هست تا روزهای بهتری برای مردم سوریه رقم بخورد.

وی همچنین از سفر وزیر خارجه جمهوری اذربایجان در روز چهارشنبه به تهران خبر داد و گفت: ایشان در این سفر با دکتر ظریف و دیگر مقامات ایرانی از جمله رئیس جمهور، رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با یادآوری اینکه ما از حل و فصل بحران قره باغ از مسیر دیپلماسی استقبال می کنیم در خصوص طرح برخی نگرانی هاپیرامون ظهور و تقویت برخی جریانهای رادیکال در این منطقه، گفت: نگرانی ما در خصوص حضور نیروهای تکفیری بود. روابط ما با هر دو کشور بسیار خوب است. فکر می کنیم سفر وزیر خارجه آذربایجان به تهران همکاری ها را در آینده نزدیک تسریع می کند و با تعیین وزیر خارجه جدید بین تهران و ایروان ارمنستان هم رفت و آمد هایی خواهد بود.

در بازدید فرماندار دنا به روستای بنستان مبلغ 230 میلیون تومان به اجرای طرح هادی اختصاص داده شد
دنبال کنید

خطیب زاده تصریح کرد: برخی جریانهای بدخواهانه در منطقه و بیرون هم وجود دارند که همکاری های ما ضامن عدم موفقیت آنها خواهد بود.

جایگاه و ظرفیت خودتان را بشناسید

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر هایکو ماس وزیر خارجه آۀمان در خصوص لزوم افزودن موضوع برنامه موشکی ایران به برجام و محدود کردن این برنامه نیز با یادآوری اینکه در خصوص برجام موضع ایران یک موضع تداوم دار و بدون تغییر بوده، اظهار داشت: ما برای برجام مذاکره کردیم و سالهای سختی هم مذاکره شده و این توافق به امضا رسید و در قطعنامه ۲۲۳۱ درج شده، لذا همه آنها که با حقوق بین‌الملل آشنا هستند می‌دانند نه ایران چیزی را که مذاکره کرده دوباره مذاکره می‌کند و نه قطعنامه ۲۲۳۱ با این حرف‌ها تغییری می‌کند. 

خطیب زاده تصریح کرد: امیدواریم اروپا جایگاه و ظرفیت خودش را بشناسد و سقف و کف روابط را درنظر بگیرد. یکی از طرفهایی که نتوانسته به تعهدات خودش پایبند باشد اروپایی‌ها بودند. آنها حتی در سالهایی که آمریکا از برجا خارج نشده بود هم به تعهداتشان نتوانستند عمل کنند.

آنچه با فشار حداکثری بدست نیامد از هیچ طریق دیگری بدست نمی‌آید

وی افزود: آنها باید بدانند ایران در مورد امنیت خودش نه مذاکره می‌کند و نه مصالحه. دوم ایران به حقوق خودش آشنا است. آنچه با با فشار حداکثری آمریکا به دست نیامد آلمان و دیگران بدانند از هیچ طریق دیگری بدست نمی‌آید.

ادامه دارد…

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi