پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

انتصاب‌های جدید در وزارت خارجه/سید رسول مهاجر اقتصادی ظریف شد

در تغیراتی جدید میرمسعود حسینیان مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت خارجه و سید جلال‌الدین علوی سبزواری هم مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین‌المللی وزارت امور خارجه شدند و رسول مهاجر به عنوان معاون جدید دیپلماسی اقتصادی منصوب و انصاری هم مشاور وزیر خارجه شد. کرونا: امروز در مراسمی که با حضور محمدجواد ظریف وزیر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55956
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱

کرونا :

انتصاب‌های جدید در وزارت خارجه/سید رسول مهاجر  اقتصادی ظریف شد

در تغیراتی جدید میرمسعود حسینیان مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت خارجه و سید جلال‌الدین علوی سبزواری هم مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین‌المللی وزارت امور خارجه شدند و رسول مهاجر به عنوان معاون جدید دیپلماسی اقتصادی منصوب و انصاری هم مشاور وزیر خارجه شد.

کرونا: امروز در مراسمی که با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، میرمسعود حسینیان و سید جلال‌الدین علوی سبزواری به ترتیب به عنوان دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت خارجه و مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین‌المللی معرفی شدند. علاوه بر این رسول مهاجر هم به جای انصاری عهده‌دار معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه شد.

براساس این گزارش، «میرمسعود حسینیان» به عنوان دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت خارجه و به جای حمیدرضا دهقانی پوده عهده‌دار این سمت شد.

انتصاب‌های جدید در وزارت خارجه/سید رسول مهاجر اقتصادی ظریف شد 8

حسینیان پیش از این سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا بوده است.

حمیدرضا دهقانی پوده اخیرا به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران راهی دوحه شد و از این پست در سفارت ایران در قطر مشغول به فعالیت خواهد بود.

انتصاب‌های جدید در وزارت خارجه/سید رسول مهاجر اقتصادی ظریف شد 9

از سوی دیگر «سید جلال‌الدین علوی سبزواری» هم به عنوان مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین‌المللی به جای «مجید بیزمارک» که اخیرا بازنشسته شد این سمت را برعهده گرفت.

انتصاب‌های جدید در وزارت خارجه/سید رسول مهاجر اقتصادی ظریف شد 10

علوی سبزوراری معاون دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو بوده است.

در این مراسم همچنین «سید رسول مهاجر» به عنوان معاون جدید دیپلماسی اقتصادی و جایگزین «غلامرضا انصاری» معرفی و انصاری هم که بازنشسته شده قرار است از این پس به عنوان مشاور وزیر در امور دیپلماسی اقتصادی به فعالیت ادامه دهد. 

باغستان قزوین و مداخلات غیر قانونی
دنبال کنید

انتصاب‌های جدید در وزارت خارجه/سید رسول مهاجر اقتصادی ظریف شد 11

ظریف در این مراسم از زحمات و تلاش‌های غلامرضا انصاری معاون سابق دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دوره تصدی تشکر و قدردانی کرد.

انتصاب‌های جدید در وزارت خارجه/سید رسول مهاجر اقتصادی ظریف شد 12

سید رسول مهاجر پیش از این در سمت‌هایی چون مدیرکل دفتر هماهنگی و پایش روابط اقتصادی دوجانبه وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای سوئد، رومانی، مجارستان و پرتغال و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه فعالیت کرده است.

گفتنی است معاونت دیپلماسی اقتصادی در ساختار جدید وزارت امور خارجه تعریف شد و غلامرضا انصاری که قبل از آن عهده‌دار سفارت ایران در دهلی نو بود این سمت را برعهده گرفت. ظریف ۲۷ دی ماه ۱۳۹۶ انصاری را به عنوان معاون جدید خود در این سمت معرفی کرد. 

انصاری در سمت‌هایی چون مدیرکل غرب اروپا بوده، در سمت‌هایی چون کاردار و سفیر ایران در لندن و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و دهلی نو فعالیت کرده و مدتی نیز مدیرکل همکاری های اقتصادی وزارت خارجه بوده است.

انتصاب‌های جدید در وزارت خارجه/سید رسول مهاجر اقتصادی ظریف شد 13

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi