پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

توضیحات نفت و گاز گچساران در رد ادعای ۵۰ میلیارد تومانی سرقت لوله‌های نفت

 به گزارش کرونا به نقل از رسانه ها به نقل از روابط عمومی شرکت بهر برداری نفت و گاز گچساران پیرو، مطلب منتشر شده در خبرگزاری فارس با عنوان “خسارت ۵۰ میلیاردی سرقت خط لوله نفت، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ضمن تکذیب میزان خسارت ادعایی و برخی جزئیات دیگر جهت تنویر افکارعمومی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55839
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

کرونا :

توضیحات نفت و گاز گچساران در رد ادعای ۵۰ میلیارد تومانی سرقت لوله‌های نفت

 به گزارش کرونا به نقل از رسانه ها به نقل از روابط عمومی شرکت بهر برداری نفت و گاز گچساران پیرو، مطلب منتشر شده در خبرگزاری فارس با عنوان “خسارت ۵۰ میلیاردی سرقت خط لوله نفت، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ضمن تکذیب میزان خسارت ادعایی و برخی جزئیات دیگر جهت تنویر افکارعمومی در ارتباط با  این خبر اعلام نمود:

۱ – خط لوله ۸ اینچ مذکور که در اوایل دهه ۱۳۵۰ شمسی اجرا شده است، نفت واحد بهره برداری بی‌بی‌حکیمه ۱ را به تلمبه خانه گوره منتقل می‌نموده لیکن با توجه به قدمت بالا و فرسودگی شدید، خط جایگزین آن پس از انقلاب به بهره‌برداری رسید و خط لوله قدیمی در دستور کار جمع‌آوری قرار گرفت.

۲-این خط لوله در سال ۱۳۹۹ پنج نوبت مورد بازرسی دوره ای قرار گرفته که در بازرسی مورخ۹۹/۷/۲۰ موردی مبنی بر سرقت مشاهده نشده است. لیکن در بازرسی آبان ماه سال جاری شواهد سرقت توسط گروه بازرسی خطوط لوله مشاهده شد و در نتیجه انجام سرقت در بازه ی دوساله و نیز عدم انجام بازرسی های دوره ای روی خط لوله مذکور قویاً تکذیب می‌گردد..

۳ – باتوجه به قدمت و فرسودگی خط لوله مذکور و با محاسبه ای تقریبی، میزان خسارت وارده حدود یک میلیارد تومان برآورد می شود که درنتیجه ادعای خسارت بالای پنجاه میلیارد تومان قطعاً با خطای فاحش همراه است و قویاً تکذیب می شود.

۴- با توجه به مطالب گفته شده ضمن اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به جد پیگیر موضوع شناسایی ومجازات سارقین خواهد بود، به نظر می رسداقدام خبرگزاری فارس در انتشار این مطلب عجولانه بوده و گمانه زنی صورت گرفته در خصوص ارزش لوله های به سرقت رفته و متوقف بودن بازرسی های دوره ای، پیش از بررسی و تحقیق، با تعهد حرفه ای آن خبرگزاری همخوانی ندارد.

درخواست امام جمعه قلعه‌رئیسی از استاندار/صلواتی: آقای احمدزاده فکری به حال وضع بازار استان کنید!
دنبال کنید

روابط عمومی شرکت بهر برداری نفت و گاز گچساران

برچسب‌ها: سرقت، شرکت بهره برداری نفت وگاز، گچساران، گوره، لوله نفت، کرونا به نقل از رسانه ها

توضیحات نفت و گاز گچساران در رد ادعای ۵۰ میلیارد تومانی سرقت لوله‌های نفت 3

  •  به گزارش کرونا به نقل از رسانه ها به نقل از روابط عمومی شرکت بهر برداری نفت و گاز گچساران پیرو، مطلب منتشر شده در خبرگزاری فارس با عنوان “خسارت ۵۰ میلیاردی سرقت خط لوله نفت، شرکت بهره برداری نفت …
  • نویسنده:

    برچسب ها :

    ناموجود

    همسو با خبر روز

    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    logo-samandehi