پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

هند به دنبال از سرگیری واردات نفت از ایران

وزیر نفت هند خبر داد که دهلی‌نو قصد دارد پس از آغاز به کار دولت جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا، واردات نفت از ایران و ونزوئلا را از سر بگیرد. به گزارش کرونا به نقل از نشریه “بیزینس استاندارد”، «دارمندرا پرادان» روز چهارشنبه گفت: هند می‌خواهد پس از آغاز به کار بایدن، منابع نفتی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55834
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶

کرونا :

هند به دنبال از سرگیری واردات نفت از ایران

هند به دنبال از سرگیری واردات نفت از ایران 3

وزیر نفت هند خبر داد که دهلی‌نو قصد دارد پس از آغاز به کار دولت جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا، واردات نفت از ایران و ونزوئلا را از سر بگیرد.

به گزارش کرونا به نقل از نشریه “بیزینس استاندارد”، «دارمندرا پرادان» روز چهارشنبه گفت: هند می‌خواهد پس از آغاز به کار بایدن، منابع نفتی خود را تنوع بخشیده و واردات این محصول را از کشورهایی چون ایران و ونزوئلا از سر بگیرد.

وی افزود: به عنوان خریدار، هند علاقه‌مند است گزینه‌های بیشتری برای خرید محصول مورد نیاز و مقاصد بیشتری برای خرید نفت در سبد خود داشته باشد.

به گزارش “ساندی گاردین”، ایران همیشه یک صادر کننده قابل اعتماد نفت برای هند بوده و برای تامین نیاز انرژی دهلی‌نو به این کشور کمک کرده است.

پیش از این هند در میان بزرگ‌ترین مشتریان نفتی ایران قرار داشت به گونه‌ای که این کشور در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ حدود ۲۳.۵ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرد. با تخفیف‌های آمریکا به هند و هشت کشور دیگر برای واردات نفت از ایران، دهلی‌نو توانست واردات نفت خود را از ایران افزایش دهد. در این سال‌ها ارزش واردات نفت هند حدود ۱۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود.

سفیر هند در تهران در مرداد ماه سال جاری در مصاحبه اختصاصی با ایرنا گفته بود: بخش عمده‌ای از روابط تجاری ایران و هند، وابسته به بخش انرژی است. رایزنی‌های زیادی در مورد خرید نفت ایران از سوی مسئولان عالی دو کشور انجام شده است.

گدام درمندرا افزوده است: استراتژی بلند مدت ما، خرید نفت ایران است زیرا پالایشگاه‌های بزرگی در هند هستند که متناسب با کیفیت نفت ایران ساخته شده‌اند و عدم خرید نفت از تهران، ضررهایی را به این پالایشگاه‌ها وارد کرده است.

زنگ خطر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بصدا درآمد
دنبال کنید

وی ادامه داده است: ایران شریک قابل اتکای ماست و می‌خواهیم روابط خود را حفظ کنیم و خرید نفت از تهران را از سربگیریم و این موضع ماست.

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi