یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجلس به تنهایی اجازه تصمیم‌گیری در مورد کاهش تعهدات برجامی را ندارد/ طرح نمایندگان در حوزه اختیارات شورایعالی امنیت ملی است

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه موضوع طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در حوزه مسائل کلان ملی و فراقوه‌ای است، اظهار داشت: تصمیم‌گیری در این مورد در اختیار شورایعالی امنیت ملی است و مجلس به تنهایی نمی‌تواند به آن ورود کند. کرونا: علی ربیعی در نست خبری امروز  خود که به صورت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55765
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

کرونا :

مجلس به تنهایی اجازه تصمیم‌گیری در مورد کاهش تعهدات برجامی را ندارد/ طرح نمایندگان در حوزه اختیارات شورایعالی امنیت ملی است

مجلس به تنهایی اجازه تصمیم‌گیری در مورد کاهش تعهدات برجامی را ندارد/ طرح نمایندگان در حوزه اختیارات شورایعالی امنیت ملی است 3

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه موضوع طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در حوزه مسائل کلان ملی و فراقوه‌ای است، اظهار داشت: تصمیم‌گیری در این مورد در اختیار شورایعالی امنیت ملی است و مجلس به تنهایی نمی‌تواند به آن ورود کند.

کرونا: علی ربیعی در نست خبری امروز  خود که به صورت برخط و ویدئو کنفرانس برگزار شد درباره موضع دولت نسبت به طرح دوفوریتی مجلس با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها که کلیات آن در جلسه امروز پارلمان به تصویب رسید و دولت را ملزم به کاهش برخی دسترسی‌های آژانس می‌کند، با اشاره به اینکه موضوع این طرح در جلسهیکشنبه دولت به طور مفصل بحث و بررسی شد، گفت: به نظر دولت موضوع از اختیارات شورایعالی امنیت ملی است و مسئولیت برجام و تصمیم‌هایی که در حوزم مسائل کلان ملی و مصالح عمومی است مطابق اصل ۱۷۶ جزو فرا قوه‌ای بوده و هیچ دستگاهی از جمله مجلس نمی‌تواند به تنهایی به آن ورود کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه قطعا شورای نگهبان به این موضوع تو مصلالح ملی  در بررسی این مصوبه توجه خواهد کرد افزود: آنچه در عنوان طرح آمده اقدام راهبردی برای از بین بردن تحریم‌ها است اما انباشتاورانیوم ۲۰ درصد و اجرا نکردن  پروتکل الحاقی منجر به دائمی شدن تحریم ها می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت نیازی به برجام نبود. ما برجام را امضا نمی‌کردیم و همچنان صدها کیلو اورانیوم غنی داشتیم و زیر تحریم ها می‌ماندیم.

ربیعی اظهار داشت: امروز بیش از ۳ تن اورانیوم غنی شده داریم  و ماهانه ۳۰۰ کیلو نیز غنی‌سازی و ذخیره می کنیم که به میزان قبل از برجام است. بنابر این اگر مقصود ایجاد آمادگی و ایجاد ظرفیت غنی سازی است که نگرانی نداریم و الان هست و  اگر مقصود رفع تحریم‌ هاست که این طرح منجر به آن نخواهد شد.

چهاردهمین کنفرانس بین المجالس اسلامی در مراکش برگزار می شود/سنگال میزبان چهلمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه
دنبال کنید

وی گفت: امیدواریم هر تصمیمی گزفته یمی‌شود به نفع مصالح ملت باشد و به منجر نشود در آینده مجبور به تصمیم‌گیری و مصلحت اندیشی دوباره بشویم.

ادامه دارد

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi