چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تور یزد در فصل سرد

 شهر یزد از دیرباز به خاطرداشتن آثار معماری مثل بافت خشتی کهن، باغ های ایرانی و قنات مقصد گردشگری محبوبی بوده که بعد از ثبت جهانی این شهر، ورود خیل عظیم گردشگر باعث شده تا امکانات گردشگری این شهر برای همه ی فصول تعریف بشن. بسیاری از افرادی که زمینی به جنوب ایران به ویژه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55431
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰

کرونا :

تور یزد در فصل سرد

 شهر یزد از دیرباز به خاطرداشتن آثار معماری مثل بافت خشتی کهن، باغ های ایرانی و قنات مقصد گردشگری محبوبی بوده که بعد از ثبت جهانی این شهر، ورود خیل عظیم گردشگر باعث شده تا امکانات گردشگری این شهر برای همه ی فصول تعریف بشن. بسیاری از افرادی که زمینی به جنوب ایران به ویژه قشم و کیش سفر می کنند، برنامه بازدید از یزد که بر سر راه خلیج فارس واقع شده هم به برنامه خودشون اضافه می کنند که دلیل دیگریست بر رونق تور یزد در فصل سرد. گاهی دمای هوای شهر در تابستان به بالای ۴۵ درجه هم میرسه بنابراین سفر به یزد در فصل سرد ایده چندان بی راهی نیست.

تور زمستانه سزد

شرایطی که بهتر است قبل از رزور تور یزد بدانید

شهر یزد ویژگی هایی داره که اون رو به مقصد مناسبی برای تورهای پاییز و زمستان تبدیل می کنه، معماری درونگرای کویری برای محافظت از گرما و طوفان های شن گاه و بیگاه طراحی شده و همین دورن گرایی باعث شده تا در زمستان ها خانه های سنتی یزد فضاهای گرم و دنج خود را داشته باشند. دهه شصت و هفتادی ها شاید اخرین نسلی باشن که لذت پناه بردن به زیر پتوی کرسی از سرمای بیرون رو به یاد بیارن، مخصوصا وقتی که مدرسه ها تعطیل می شد و به شوق رسیدن به خونه ازکوچه های باریک خشت و گلی همراه با دوستانمون عبور می کردیم. بافت قدیمی یزد یاداوری از این خاطرات شیرینه که می تونید به همراه همسفری هاتون اون لذت ها رو در تور فصل سرد یزد که توسط شرکت مینیاتور طراحی شده تکرار کنید و با اقامت در یکی از سراهای بومگردی یا هتل های سنتی یزد که با دکوراسیون سنتی تزئین شدن این تجارب رو با کوچک ترها در میون بذارید. یزد پایگاه زرتشتیان در جهانه بنابراین بسیاری عقاید ایران باستان مثل اهمیت درختان همیشه سبز مثل سروناز ایرانی باعث شده تا باغ های شهر یزد در پاییز و زمستان هم سبز و خرم باشند.

به دلیل برخی تعلل‌ها، قرارداد رهبردی با چین هنوز در مرحله پیش‌نویس است
دنبال کنید

در فصل سرما به کدام مناطق یزد برویم؟

تور یزد

در تور فصل سرد یزد سری به باغ های معروف یزدی همچون دولت آباد نیز خواهید زد تا از جلوه ی رنگ و نور در دل کویر بهره ببرید. به علاوه تغییر رنگ سایر درختان هم موجب شده تا شهر پربشه از دنیای رنگ و رنگ. نوشیدن یه قهوه یزدی گرم رو در سفر به یزد فراموش نکنید. به علاوه در این ایام شهر و مکان های گردشگری که در بهار وتابستان مملو از مسافرند خلوت تر میشن، به ویژه اگر به سکوت و آرامش علاقه مند باشید، سفر به یزد در فصل سرد انتخاب بهتری براتون خواهد بود. مهمترین بخش تور یزدگردی رو سفر به کویر یزد تشکیل میده. در تابستان و بهار به علت گرمای هوا شاید مجبور بشید بخشی از روز رو از دست بدید اما در پاییز میتونید از طلوع صبح تا انتهای شب رو در کویر بگذرونید و از تعادل هوا استفاده کنید. در تور کویر یزد برنامه نشستن دور اتش و گفت و گو و شنیدن قصه های محلی رو فراموش نکنید. اگر با مینیاتور در تور یزدگردی همسفر شدید حسابی خودتون رو برای برنامه های جذاب و هیجان انگیز در تور پاییزی و زمستان یزد آماده کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi