جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کشورهای غربی مباحث بشردوستانه سوریه را گروگان اهداف سیاسی خود کرده‌اند

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که در راس هیاتی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده است با دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، کنفرانس آوارگان، ادلب و شرق فرات گفتگو و تبادل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55331
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

کرونا :

کشورهای غربی مباحث بشردوستانه سوریه را گروگان اهداف سیاسی خود کرده‌اند

کشورهای غربی مباحث بشردوستانه سوریه را گروگان اهداف سیاسی خود کرده‌اند 3

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که در راس هیاتی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده است با دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، کنفرانس آوارگان، ادلب و شرق فرات گفتگو و تبادل نظر کرد.

کرونا: «گیر او پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که در رأس هیأتی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده، امروز (شنبه) با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، کنفرانس آوارگان، ادلب و  شرق فرات گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. 

خاجی در این دیدار از تلاش‌های پدرسون در پیگیری راه‌حل سیاسی بحران سوریه و تداوم برگزاری نشست‌های کمیته قانون اساسی این کشور حمایت و در ادامه از عدم مشارکت برخی کشورها به ویژه کشورهای غربی در کنفرانس آوارگان و پناهجویان سوری در دمشق انتقاد کرد.  

دستیار ارشد وزیر امور خارجه افزود: کشورهای غربی که ادعای حمایت از مسائل انساندوستانه می‌کنند، مباحث بشردوستانه سوریه را گروگان اهداف سیاسی خود کرده‌اند و تلاش کردند که مانع برگزاری این کنفرانس شوند. 

در این دیدار آخرین وضعیت ادلب مورد بررسی قرار گرفت و طرفین ابراز امیدواری کردند که با اجرای توافقات موجود در ادلب شاهد حفظ آرامش و عدم از سرگیری درگیری‌ها باشند. 

پدرسون که از مسکو برای ادامه رایزنی‌ها به تهران سفر کرده در این دیدار آخرین هماهنگی‌های به عمل آمده با اعضای کمیته قانون اساسی سوریه در خصوص دستورکار و زمان برگزاری نشست‌های آتی کمیته قانون اساسی را برای طرف ایرانی تشریح و در این خصوص از تلاش‌های ایران در حمایت از روند سیاسی بحران سوریه تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه گچساران: تخطی از اقتصاد،اشتغال و تولید حرام است
دنبال کنید

به گزارش فارس، پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه (دوشنبه) ۱۲ آبان ماه نیز با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی در خصوص آخرین تحولات سوریه تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرده بود. دو طرف درباره نشست دمشق در خصوص آوارگان رایزنی کرده بودند. 

کنفرانس آوارگان و پناهجویان سوری اخیرا در دمشق برگزار و خاجی به نمایندگی از ایران در این کنفرانس شرکت کرد. او همچنین در این سفر با بشار الاسد رئیس جمهور و فیصل المقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi