پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

شرایط بازار سرمایه بهتر می‌شود/ عوامل محرک تقاضا تقویت شده است

وزیر اقتصاد گفت: بازار سهام ظبیعتا یک روندی را دارد که با نوع تصمیماتی که در شورای عالی بورس گرفته شد، یکسری از عوامل محرک تقاضا به جریان افتاد و تقویت شد. کرونا:فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بازار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55258
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

کرونا :

شرایط بازار سرمایه بهتر می‌شود/ عوامل محرک تقاضا تقویت شده است

شرایط بازار سرمایه بهتر می‌شود/ عوامل محرک تقاضا تقویت شده است 3

وزیر اقتصاد گفت: بازار سهام ظبیعتا یک روندی را دارد که با نوع تصمیماتی که در شورای عالی بورس گرفته شد، یکسری از عوامل محرک تقاضا به جریان افتاد و تقویت شد.

کرونا:فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بازار بورس اظهار داشت: بازار سهام طبیعت یک روندی دارد که به نظر من با نوع تصمیماتی که اخیراً در شورای عالی بورس گرفتیم یکسری از عوامل محرک تقاضا هست را به جریان انداخته و تقویت کردیم.

وی افزود: از این بابت باید شرایط تداوم داشته باشد و پایدار شود و از طرف دیگر ما آمادگی داریم در صورتی که پایداری ادامه پیدا کند تا بتوانیم با عرضه اولیه ها یک ثبات مستمر را ایجاد کنیم و از طرف ما تمامی عوامل و زمینه های این پایداری وجود دارد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند در مورد بازار سرمایه اظهار نظر کنند و با دقت بیشتر و با رعایت جوانب حواشی این کار را بکنند، اظهار داشت: سهامداران عزیز مخصوصاً سهامداران حقیقی خیلی دقت کنند که خیلی از مباحث را باید در تحلیل هایشان قرار دهند و اگر فردی به هر دلیلی اظهار نظر کرد این را به صورت خام نپذیرند، بلکه در دستگاه تحلیلی خود و در فرآیند مطالعه و مشاوره قرار دهند و معاملات‌شان را بر این اساس با عمق بیشتر تنظیم کند و اگر این روند به جلو برود شرایط بهتر خواهد شد.

دژپسند همچنین در پاسخ به این سوال که بودجه سال آینده چند روز دیگر به مجلس تقدیم خواهد شد و این بودجه چه میزان متکی به مالیات است تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته کمتر و امسال بیشتر ما به سمت بودجه‌ای رفتیم که وابستگی‌اش به نفت خیلی کم شده و امیدواریم این روند برای سال ۱۴۰۰ تداوم پیدا کند.

تکذیب دیدار خصوصی ظریف با همتای آمریکایی
دنبال کنید

وی افزود: طبیعتاً نقش محوری را در این داستان مالیات خواهد داشت و باید تلاش کنیم سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه بیشتر شود، اما باید شرایط اقتصادی  و همچنین شدت تحریم را هم در نظر بگیریم که امیدواریم در سال آینده با این شدت نداشته باشیم و همچنین امیدواریم تا آخر سال با واکسن‌هایی که در دست تولید است شاهد کاهش نقش کرونا باشیم و بتوانیم درآمدهای مالیاتی را به گونه‌ای اخذ کنیم که نقش محوری داشته باشد.

وزیر اقتصاد در عین حال ادامه داد: برای اظهار نظر قطعی در مورد مالیات در بودجه باید تا ۸ و ۹ آذر صبر کنید.

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi