چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاسخ ایران به تهدید تاسیسات اتمی کوبنده خواهد بود/ مردم همراهی نکنند تعطیلی‌های گسترده و مکرر هم فایده‌ای نخواهد داشت

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تعطیلی‌های گسترده و مکرر بار اقتصادی سنگینی را بر جامعه وارد می‌کند، از دستور رئیس جمهور به وزیر رفاه و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تدوین طرح جبران خسارت افرادی که به دلیل تعطیلی‌ها و محدویت های کرونایی بیکار شده یا درآمد خود را از دست داده‌اند خبر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55165
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

کرونا :

پاسخ ایران به تهدید تاسیسات اتمی کوبنده خواهد بود/ مردم همراهی نکنند تعطیلی‌های گسترده و مکرر هم فایده‌ای نخواهد داشت

پاسخ ایران به تهدید تاسیسات اتمی کوبنده خواهد بود/ مردم همراهی نکنند تعطیلی‌های گسترده و مکرر هم فایده‌ای نخواهد داشت 3

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تعطیلی‌های گسترده و مکرر بار اقتصادی سنگینی را بر جامعه وارد می‌کند، از دستور رئیس جمهور به وزیر رفاه و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تدوین طرح جبران خسارت افرادی که به دلیل تعطیلی‌ها و محدویت های کرونایی بیکار شده یا درآمد خود را از دست داده‌اند خبر داد.

قدس آنلان: علی ربیعی در نشست خبری امروز خود با اشاره به تشدید همه‌گیری بیماری کرونا و خشن‌تر شدن این ویروس در جهان اظهار داشت، ما ناگزیر از اعمال محودیت ها و تعطیلی های گسترده برای افزایش فاصله گذاری اجتماعی هستیم، اگر چه این موضوع بار اقتصادی سنگینی را بر جامعه وارد می کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه غربالگری باید افزایش یابد و ما پوشش‌های بیمه ای را برای بیماران کرونایی افزایش داده‌ایم خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر نهادینه شدن رعایت پروتکل ها در جامعه است که از همه آحاد ملت تقاضا داریم این مقررات را رعایت کنند.

وی افزود: پیش از این گفته بودیم در دوگانه معیشت و سلامت تصمیم گیری دشوار است به ویژه در شرایط تحریمی ولی در نهایت در هر برنامه و تصمیم نهایی ارجحیت با سلامت است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور تصریح کرد: در دو ماه گذشته طرح های مختلفی مطرح شد و نهایتا طرح نهایی وزارت بهداشت برای اعمال محدودیت ها و تعطیلی گسترده به ستاد ملی ارائه شد و کمیته امنیتی و انتظامی و اجرایی هم نظر خودشان را اعلام و تمهدیدات انتظامی و امنیتی آن در ستاد تصویب شد.

وی با بیان اینکه هیچ تاخیری در تصویب و برسی پیشنهاد های کمیته های کارشناسی در ستاد ملی صورت نگرفته است، اضافه کرد: پیشنهاد وزارت بهداشت هم در همان جلسه ای که مطرح شد تصویب گردید.

نامه محسن رضایی به روحانی: ادامه چنین اقدامات تروریستی نشانگر ضعف سازمان‌های اطلاعاتی کشور خواهد بود
دنبال کنید

ربیعی گفت: رئیس جمهور معتقد بودند تعطیلی از سه شنبه اجرایی شود و از همان جلسه از دستگاه های مختلف مثل وزارت کشور و نیروی انتظامی و صدا و سیما معتقد بودند  اجرای طرح تمهدیداتی نیاز دارد لذا به شنبه موکول شد.

وی با اشاره به اینکه برای تصمیم گیری درمورد محدویت‌ها  معیارها و تصمیم هایی تدوین شد که تا پایان بحران کرونا مبنای تصمیم گیری خواهد بود، اظهار داشت: در جلسه یکشنبه دولت هم بر این مبنا تصمیماتی برای حمایت از مردم اتخاذ شد، از جمله اینکه دولت مصوب کرد تولید کیت های تولید داخل و انجام تست های روزانه به ۱۰۰ هزار مورد برسد که البته فشار زیادی به کادر درمان خواهد آورد.

سخنگوی دولت افزود: همچنین مصوب شد بیماران کرونایی در صورت نداشتن بیمه بر روی تخت بیمه شوند و صرفا ۱۰ درصد هزینه از آنها دریافت می شود و بنا بر مصوبه دولت افرادی که حتی توان پرداخت این ۱۰ درصد را هم ندارند با مراجعه به مراکز حمایتی و با تایید این مراکز همین فرانشیز را هم نخواهند پرداخت.

ربیعی با اشاره به اینکه داروهای فاویپیراویر و رمدسویر هم که تقاضای زیادی دارند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، گفت: مراکز سرپایی هم دو برابر شد و تست کرونا و دارو در این مرکاز رایگان خواهد بود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور همچنین به قرار گرفتن ۱۵۰ شهر در شرایط قرمز و اجرای طرح تعطیلی گسترده در آنها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این تعطیلی بدین معناست که تعدادی بیکار و حتمالا با مشکلات اقتصادی روبرو می‌شوند به همین دلیل رئیس جمهور وزیر رفاه و سازمان برنامه و کارشناسان را موظف کردند که یک طرح حمایتی تهیه شود که تا پایان سال بتوانیم زیان افرادی که از تعطیلی و محدودیت های کرونای بیکار و یا دچار خسارت شده‌اند را جبران کنیم.

سرلشکر باقری: مصمم به حفظ تاریخ دفاع مقدس برای رشد کشور هستیم
دنبال کنید

وی افزود:  وزارت رفاه موظف شد گروه هدف را مشخص کند و سازمان برنامه و بودجه منابع آن را  همه این تسهیلات برای بیشتر کردن فاصله اجتماعی و از بین بردن تجمعات است اما اگر مردم همراهی نکنند تعطیلی های مکرر هم تاثیری نخواهد داشت.

پاسخ ایران به هر تعرضی کوبنده خواهد بود

سخنگوی دولت در واکنش به گزارش برخی رسانه های غربی در مرود بررسی طرح حمله به مراکز هسته‌ای ایران در روزهای اخیر توسط ترامپ و واکنش ایران به این موضوع هم با اشاره به اینکه منشاء این خبرها مشخص نیست، گفت: ما هر گاه به تعادل اقتصادی نزدیک می‌شویم فورا یک سری عملیات روانی بعه راه می‌افتد که صهیونیست‌ها در راس آن هستند.

وی تصریح کرد: در راس ناراضیان از نتیجه انتخابتا آمریکا و تغییرات در حال رخ دادن رژیم صهیونیستی و سپس مخالفان کلاسیک جمهوری اسلامی هستند که ۴۰ سال است برای سقوط آن تلاش می‌کنند و به چنین اخبار و شایعاتی دامن می‌زنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دستگاه های دیگر مثل وزارت امور خارجه باید در این باره واکنش نشان دهند گفت: نظر شخص من اینست که  چنین اتفاقی محتمل و ممکن نیست که آمریکایی ها بخواهند امنیت منطقه و جهان را به خطر بیندازند زیرا پاسخ ایران به هر تعرضی کوبنده و شدید خواهد بود

ادامه دارد…

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi