چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رسول موسوی: نباید به هیچ سیاستی اجازه دهیم ما و افغانستان را از هم جدا کند

مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه ایران نتایج سفر هیأت افغانستانی به تهران را در دو کلمه «استراتژی آب» خلاصه کرد و گفت: نباید به هیچ سیاستی اجازه دهیم ما را چون قطرات آب از هم جدا کند. به گزارش کرونا، سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه)

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55134
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴

کرونا :

رسول موسوی: نباید به هیچ سیاستی اجازه دهیم ما و افغانستان را از هم جدا کند

مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه ایران نتایج سفر هیأت افغانستانی به تهران را در دو کلمه «استراتژی آب» خلاصه کرد و گفت: نباید به هیچ سیاستی اجازه دهیم ما را چون قطرات آب از هم جدا کند.

به گزارش کرونا، سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) در توئیتی با اشاره به سفر معاون وزیر خارجه افغانستان به تهران نوشت: نتایج سفر هیأت سیاسی وزارت خارجه افغانستان به کشورمان در دو کلمه «استراتژی آب.»

وی افزود: آب اگر صد پاره شود، باز با هم آشناست. هر چند در مذاکرات بعضا حرف‌های متفاوت می‌زدیم، ولی چون آب با هم آشنا و یکی بودیم، ما نباید به هیچ سیاستی اجازه دهیم ما را چون قطرات آب از هم جدا کند.

رسول موسوی: نباید به هیچ سیاستی اجازه دهیم ما و افغانستان را از هم جدا کند 4

به گزارش فارس، پنجمین دور مذاکرات سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان از روز (یکشنبه) ۲۵ آبان ۱۳۹۹ به مدت دو روز در تهران بین هیأت‌های دو طرف به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «میرویس ناب» معاون وزیر امور خارجه افغانستان برگزار شد.

رسول موسوی: نباید به هیچ سیاستی اجازه دهیم ما و افغانستان را از هم جدا کند 5

در این مذاکرات عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه با ابراز رضایت از پیشرفت‌های حاصله در این دور، ابراز امیدواری کرد که سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان به زودی آماده امضای روسای جمهور دو کشور شود. 

این سند چشم انداز روابط درازمدت دو کشور را در حوزه‌های سیاسی،  امنیتی، اقتصادی،  فرهنگی و مسائل مربوط به اتباع دو کشور و نیز موضوع آب را در برمی‌گیرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه نیز امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره احداث سد در افغانستان و وضعیت حق آبه هیرمند نیز گفت: معاون وزیر خارجه افغانستان در ایران است و گفت‌وگوهای جدی درباره موضوعات مختلف در جریان است یکی از موضوعات همیشه همین موضوع بوده است.به صورت جدی با برادران در افغانستان در این زمینه صحبت کردیم. موضوعات ساده‌ای نیست و موضوعات مرزی و آبی است و معتقدیم در چارچوب قراردادهای فیمابین این موضوع باید پیگیری شود و چیزی غیر از این از طرف افغانستان نشنیدیم. با جدیت در حال پیگیری تمامی موضوعات از جمله این موضوع هستیم.

زنگنه: حاضرم در حضور سران قوا و نمایندگان به انتقادها پاسخ دهم
دنبال کنید

خطیب زاده بیان کرد: وزارت خارجه شبانه روز در حال کار است، ولی بیان بسیاری از این موضوعات نه به مصلحت است و نه به روند کمک می‌کند.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi