پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

جان باختن ۶۶ تفر بر اثر کرونا در گچساران/محدودیت های کرونایی در گچساران در این شهرستان اجرا خواهد شد

فرماندار گچساران گفت: تاکنون بیش از ۷۳ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته اند. به گزارش کرونا به نقل از رسانه ها به نقل از خبرگزاری ایرنا گچساران علی خوان پایه روز چهار شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در گچساران افزود: هفت هزارو ۲۳۱ هزارمورد تست کرونا در این شهرستان از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55089
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹

کرونا :

جان باختن ۶۶ تفر بر اثر کرونا در گچساران/محدودیت های کرونایی در گچساران در این شهرستان اجرا خواهد شد

فرماندار گچساران گفت: تاکنون بیش از ۷۳ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته اند.

به گزارش کرونا به نقل از رسانه ها به نقل از خبرگزاری ایرنا گچساران علی خوان پایه روز چهار شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در گچساران افزود: هفت هزارو ۲۳۱ هزارمورد تست کرونا در این شهرستان از افراد  با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی ۳۶ درصد از این تعداد مثبت بوده است.

وی  اظهار داشت: ۴۶ درصد از مبتلایان ویروس کرونا در این شهرستان زن  و مابقی مرد بوده اند.

خوان پایه تصریح کرد: تاکنون ۶۶ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته اند  که از این تعداد ۴۰ نفر در بیماران در بیمارستان شهید رجایی بوده است.

وی  ابراز کرد: ۳۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان کارکنان دستگاه های اجرایی بوده اند.

خوان پایه افزود: ۹۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ساکن شهر هستند.

وی اظهار داشت: شاخص فوتی های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱.۷ است در حالی که در گچساران ۲٫۴دهم درصد رسیده است.

 خوان پایه افزود: پیک اول شیوع کرونا درگچساران تابستان بوده که ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند و متاسفانه پیک دوم شیوع کرونا از نیمه دوم مهر در این شهرستان آغاز شده و در آبان امسال ۱۹ نفر بر اثر مبتلا به کرونا در این شهرستان جان باخته اند.

وی گفت: هم اکنون ۶۳ نفر در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت این شهرستان بستری است.

فرماندار گچساران افزود:  برخی از شهروندان گچسارنی  بدون توجه به حساسیت موضوع، اقدام به برگزاری آیین‌های مختلف در این شهرستان می‌کنند که این امر در شیوع بیماری کرونا موثر است.

عیدی نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس به جمعیت هلال احمر گچساران
دنبال کنید

خوان پایه افزود: برگزاری مراسم ترحیم و عروسی در منزل یا خانه باغ‌ها یکی از عوامل بسیار خطرناک در شیوع کروناست که نباید به این خانواده‌ها اجازه برگزاری این مراسم‌ را بدهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری گچساران گفت: محدودیت های کرونایی در گچساران در این شهرستان اجرا خواهد شد.

سید مرتضی سجاد پور گفت: این محدودیت‌ها در گروه مشاغل ۲، سه و چهار تا  ۲۸آبان امسال اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: براساس این اعمال  گروه مشاغل ۲، سه و چهار روزانه تا ساعت ۱۸ مجوز فعالیت دارند در حالی که دسته اول مشاغل شامل نانوایی‌ها، قصابی‌ها، میوه ‌فروشی‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، اورژانس ها، مراکز امنیتی، مراکز اداری و خدماتی، فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها  و داروخانه اجازه فعالیت در شبانه روز  را دارند.

سجاد پور ابراز کرد: هر گونه برگزاری مراسم ترحیم ، عروسی، اعیاد و جشن ها تا اطلاع ثانوی در این شهرستان ممنوع است وبا برگزار کنندگان مراسمی که موجب تجمع افراد شود، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی حمایت نهادهای امنیتی و نظامی در جهت برقراری نظم و امنیت در این شهرستان در زمینه مبارزه با کرونا را مهم دانست و گفت: در صورتی که شرایط امکانات الکترونیکی در دستگاه های اجرایی این شهرستان فراهم باشد خدمات باید بصورت غیر الکترونیکی به مدت ۱۴ روز ارائه شود.

سجاد پور گفت: شهرداری با همکاری اداره صنعت و معدن نسبت به ایجاد جایگاه مناسب بمنظور توزیع ماسک اقدام کند.

وی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ستاد مدیریت کرونا طرح محدودیت تردد خودروها در این شهرستان اجرا و از ورود خودروهای  غیربومی‌ها به مرکز شهر تا اطلاع ثانوی  از سوی پلیس راهور ممانعت شود.

محنایی : معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نوزدهم اردیبهشت به استان سفر می کند
دنبال کنید

سجاد پور با بیان اینکه استفاده از ماسک و دستکش در جایگاه‌های سوخت الزامی است گفت: متصدیان جایگاه‌های سوخت در گچساران  پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و پخش فراوردهای نفتی در این زمینه باید نظارت بیشتری انجام دهد.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت: بازار شهرستان گچساران در زمینه اعمال محدودیت های کرونایی ۲ هفته تعطیل بود ولی متاسفانه تعدادی در مناطق گردشگری گناوه لری، دیل و آرو تجمع داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صدرا ادیبان افزود: تصمیمات و مصوبات ستاد کرونا شهرستان گچساران باید متناسب با این شهرستان باشد و نباید هر مصوبه ای در مرکز استان تصویب شد در این شهرستان اجرایی شود.

وی ادامه داد: ارائه دادن آمار مبتلایان به کرونا روزانه در فضای مجازی منتشر می شود در این نشست ها باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کرد.

 ادیبان گفت: برخی از مصوبات ستاد کرونا در این شهرستان تکراری است و باید برای مقابله با این ویروس کار کارشناسی انجام داد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

جان باختن ۶۶ تفر بر اثر کرونا در گچساران/محدودیت های کرونایی در گچساران در این شهرستان اجرا خواهد شد 3

  • فرماندار گچساران گفت: تاکنون بیش از ۷۳ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته اند. به گزارش کرونا به نقل از رسانه ها به نقل از خبرگزاری ایرنا گچساران علی خوان پایه روز چهار شنبه در نشست ستاد …
  • نویسنده:

    برچسب ها :

    ناموجود

    همسو با خبر روز

    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    logo-samandehi