پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

انتظار ما بازگشت بی قید و شرط بایدن به برجام است/ تدوین برنامه‌های ۷۰ روزه و ۹ ماهه در دولت

سخنگوی دولت با بیان اینکه امیدواریم آقای بایدن تداوم سیاستهای غلظ و ظالمانه ترامپ را متوقف کند، گفت: بازگشتن به برجام و تعهد بی قید و شرط به الزامات آن و درک این واقعیت که سیاست فشار حداکثری شکست خورد وسبب نشد ملت ایران سر خم کند و جبران خسارتهای ملت ما گام‌هایی است که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55051
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

کرونا :

انتظار ما بازگشت بی قید و شرط بایدن به برجام است/ تدوین برنامه‌های ۷۰ روزه و ۹ ماهه در دولت

انتظار ما بازگشت بی قید و شرط بایدن به برجام است/ تدوین برنامه‌های ۷۰ روزه و ۹ ماهه در دولت 3

سخنگوی دولت با بیان اینکه امیدواریم آقای بایدن تداوم سیاستهای غلظ و ظالمانه ترامپ را متوقف کند، گفت: بازگشتن به برجام و تعهد بی قید و شرط به الزامات آن و درک این واقعیت که سیاست فشار حداکثری شکست خورد وسبب نشد ملت ایران سر خم کند و جبران خسارتهای ملت ما گام‌هایی است که انتظار داریم رئیس جمهور بعدی آمریکا بردارد.

کرونا: علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با چرخش حزبی در انتخابات آمریکا انتظار می‌رود جنگ اقتصادی علیه ایران پایان یابد؟ با بیان اینکه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هفته گذشته یکی از مهم‌ترین اتفاقات در فضای بین‌الملل بود، اظهار داشت:  موضع ما در خصوص رهبران آمریکا روشن است. همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم ما به سیاست‌ها کار داریم نه سیاستمداران.

وی با یادآوری اینکه مردم آمریکا در این انتخابات به نژادپرستی، شناعت، جنسیت زدگی، قانون‌شکنی و ایجاد دردسرهای جهانی نه گفتند.، افزود:ترامپ با این صفات چهره آمریکا را در نزد افکار عمومی ملت خودش و ملت‌های جهان مخدوش کرد اما امیدواریم دولت بعدی آمریکا نماینده‌ای شایسته برای آرا و دیدگاه‌های مردم این کشور باشد.

ربیعی با تاکید بر اینکه ما امیوداریم آقای بایدن تصمیمات جدیدی به نفع جامعه جهانی و منافع دوجانبه ایران و آمریکا اتخاذ کند، اظهار داشت: با این حال ما برنامه توانندسازی داخی خودمان را متوقف نمی‌کنیم.  فرصتی که برای توانمند شدن داخلی و تقویت شرکتهای دانش بینان فراهم شده از دست نمی‌رود و به عقب بر نمی گردد.

وی اضافه کرد: ما از  در دوران جنگ تحمیلی هم ما یاد گرفتیم  کهپایه های اقتصاد گشور را تقویت کنیم و تنش ها و فشارهای اقتصادی سالهای اخیر ما را به سمتی برد که سناریوهای مختلف را پیش‌بینی کرده‌ایم و دستگاه‌های مختلف مکلف به پیگیری آنها شده‌اند.

ربیعی با اشاره به انیکه بایدن با این شعار آمده که به دنبال اعاده حیثیت آمریکا است، تاکید کرد: عصر قلدری و یکجانبه گرایی تمام شده.  مسائل جهانی نیازمند همکاری بین المللی و چند جانبه گرایی است. سیاست فشار حداکثری نه تنها موفق نشد که مقاومت و پایداری مردم ایران هم تقویت شد.

پایان عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
دنبال کنید

وی درباره انتظار ایران از بایدن خاطرنشان کرد: انتظار ما روشن است، امیدواریم آقای بایدن تداوم سیاستهای غلظ و ظالمانه ترامپ را متئقف کند، گفت: بازگشتن به برجام و تعهد بی قید و شرط به الزامات آن، همچنین درک این واقعیت که سیاست فشار حداکثری شکست خوردو شدیدترین تحریم های تاریخ سبب نشد ملت ایرانسر خم کند و البته جبران خسارتهای ملت ما گام‌هایی است که انتظار داریم رئیس جمهور جدید امریکا بردارد.

وی افزود: تجربه نشان داده تنها زبان صلح، احترام و عزتمداری است که جواب می‌دهد. ما اقدامات امریکا را رصد می‌کنیم و می‌دانیم بایدن قول داده قانونمداری را به سیاست آمریکا برگرداند و به به توافق های چندجانبه، قانونمندی و چندجانبه گرایی برگردد. امیدواریم دولت آمریکا از این فرصت تاریخی استفاده کند.

ممانعت دوباره آمریکا از ارسال دارو به ایران

سخنگوی دولت اظهار داشت: امروز گزارش هایی به ما رسید که نشان می‌دهد به رغم توافق انجام گرفته میان دولتهای کره جنوبی، ژاپن و  سوئیس  برای استفاده از اموال بلوکه شده ما در کانال سوئیس برای خرید دارو و کالاهای اساسی، در نهایت دولت آمریکا دخالت نموده و مانع انجام این انتقال شده و گفته است که این مبادله بشردوستانه هم نیازمند مجور اوفک می‌باشد.

ربیعی تصریح کرد:  این هم نشان دهنده دروغ پردازی های دولت ترامپ مبنی بر عدم جلوگیری از انتقال دارو به ایران است.

فضا برای پیگیری سیاستهای اصولی ایران باز شده

وی درباره راهبرد دولت برای ارتباط با دولت آمریکا پس از رفتن ترامپ، گفت آقای ظریف تعبیر زیبایی در این باره بکار برد، اینکه “ترامپ ۷۰ روز دیگر رفته اما ایران برای همیشه اینجا می ماند”. ولی به رغم فشارهای آمریکا، سیاست‌های منطقه‌ای و همسایگی ایران همواره مبتنی بر ایجاد صلح و فعال کردن داد و ستدهای اقتصادی به نفع مردم منطقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به رغم فشارهای سنگین آمریکا، فرهنگ و تمدن و دین مشترک ما با برخی کشورهای همسایه باعث تداوم روابط تجاری و اجتماعی ما شده و ما کماکان سیاست صلح و دوستی و کاهش تنش را دنبال می‌کنیم امیدواریم امیدواریم با کاهش مداخله دولت آمریکا ما به پیمان‌های جمعی اقتصادی و امنیتی برای بهبود وضعیت مردم منطقه دست یابیم. با رفتن جنگ افروز سیاسی و اقتصادی به نظر ما فضای مناسب تری برای پیگیری سیاستهای اصولی ما فراهم شده است.

اصابت ۲ خمپاره دیگر به خداآفرین
دنبال کنید

تدوین دو برنامه ۷۰ روزه و ۹ ماهه دردولت

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری دربارهبرنامه ۹ ماهه دولت دوازدهم و مبهم ماندن جزئیات آن هم با بیان اینکه  برنامه ۹ ماهه در تداوم جنگ اقتصادی است که در ارتباط با خروج ترامپ از برجام اتخاذ شده است، گفت: ما در دوران برجام نوعی از سیاست‌های اقتصادی را دنبال می‌کردیم که مبتنی بر ایجاد رشد اقتصادی و جلب سرمایه گذاری بود و در یک سال شاهد حضور داوطلبانه شرکتهای خارجی در ایران با حدود ۸۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری  بودیم.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی مجبوریم در برحخی حوزه ها انقباظی و در برخی انبساطی عمل کنیم، اضافه کرد: به همین دلیل واردات برخی کالهاها محدود و صادرات با سیاست انبساطی همراه بود.

ربیعی اظهار داشت: تکمیل پروژه های در حال اتمام که یادگار ارزشمندی برای دولت‌های بعد از ۱۴۰۰ است در دستور کار قرار گرفت که متاسفانه اقدامات زیرساختی دولت در اتمام پروژه های استراتژیک به دلیل عدم تمایل عده‌ای برای انعکاس خدمات، اطلاع رسانی مناسب نشده است.

وی تصریح کرد: بنابراین برنامه ۹ ماهه مورد اشاره رییس جمهور مبتنی بر فرصت‌های جدیدی است که با رفتن جنگ افروز اقتصادی به وجود خواهد آمد. هوشمندی یک سیستم و دولت در این است که از فرصت‌های جدید به سرعت انطباق و بهره برداری کند، لذا ما یک برنامه ۷۰ روزه و یک برنامه ۹ ماهه تا مرداد ۱۴۰۰ خواهیم داشت.

ادامه دارد…

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi