پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک بام و دو هوا یاسوج فوق قرمز بود و‌کسی مقصر نشد گچساران قرمزگردید و رییس شبکه بهداشت ودرمانش ‌مقصر شد/ تعریف معاونت توسعه استانداری ازشبکه بهداشت ودرمان گچساران

به گزارش پایگاه خبری کرونا به نقل از رسانه ها این روزها وجود ویروس کرونا و‌مشکلات مربوط به آن به یکی از دغدغه های اصلی تمام‌جوامع از جمله کشور ایران اسلامی تبدیل شده است. شهرستان گچساران‌این‌بام‌نفتی ایران که از لحاظ جغرافیایی در مسیر ترانزیت و یا شاه راهی در جنوب محسوب میشود نیز از ویروس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 54718
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۴۷

کرونا :

یک بام و دو هوا یاسوج فوق قرمز بود و‌کسی مقصر نشد گچساران قرمزگردید و رییس شبکه بهداشت ودرمانش ‌مقصر شد/ تعریف معاونت توسعه استانداری ازشبکه بهداشت ودرمان گچساران

به گزارش پایگاه خبری کرونا به نقل از رسانه ها این روزها وجود ویروس کرونا و‌مشکلات مربوط به آن به یکی از دغدغه های اصلی تمام‌جوامع از جمله کشور ایران اسلامی تبدیل شده است.
شهرستان گچساران‌این‌بام‌نفتی ایران که از لحاظ جغرافیایی در مسیر ترانزیت و یا شاه راهی در جنوب محسوب میشود نیز از ویروس منحوس کرونا در امان‌نمانده و با توجه به تلاش مسئولان بخصوص مدیر پر تلاش شبکه بهداشت و درمان گچساران و پرسنل خدوم این‌نهاد بخاطر این وضعیت جغرافیایی و ترانزیتی بودن‌این شهرستان آمار مبتلایان کمی تامل برانگیز شده است.
شهرستان‌گچساران که دارای طلای سیاه می باشد و از مجموعه شرکت نفت و گاز و‌پتروشیمی برخوردار بوده و همین‌امر و تردد نیروهای این‌دو نهاد به استانهای همجوار و تردد افراد مختلف از جنوب به این شهرستان دا موجب شده که این یکی از عوامل رشد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان‌محسوب میشود.
از ابتدای وجود ویروس منحوس کرونا کادر بهداشت و درمان و رییس این شبکه با تمام وجود پای کار آمده و با تلاش خستگی ناپذیر به ارائه خدمات و انجام وظایف خود کمر همت گماردند.
طی بازدید خانم صفایی معاونت توسعه استانداری از ادارات گچساران و حضور وی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا گچساران از زحمات رییس شبکه بهداشت و درمان دکتر غلامیان و پرسنل این‌نهاد تقدیر و تشکر کرده و وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی را در ادارات و بانک ها مطلوب اعلام کردند.
اما این روزها شاهد اظهار نظر یکی از مسئولین در خصوص قرمز شدن شهرستان گجساران در خصوص کرونا هستیم که با تعحب تقصیر را بر گردن رییس پرتلاش و خدوم شبکه بهداشت و درمان گچساران دانستند.
حال ما مانده ایم که آقای معاون استاندار اگر رییس شبکه بهداشت مقصروضعیت قرمز شدن‌شهر ستان گچساران است پس چگونه خانم صفایی معاونت توسعه استانداری از شبکه بهداشت و دکتر غلامیان‌مدیر این‌نهاد تقدیر و تشکر کرده؟
وضع شهرستان‌گجساران در حالی قرمز اعلام شده که شهر یاسوج به گفته خود شما فوق قرمز اعلام شده بود و شما در خصوص یاسوج هیج کس مقصر نبوده نه مدیر شبکه بهداشت و نه علوم.پزشکی و نه شخص دیگر ولی گچساران که طبق آمار مبتلایان به کرونا و بستری بیماران کرونایی در این شهرستان یک چهارم یاسوج است رییس شبکه بهداشت مقصر اعلام شده؟
تردد افراد بسیار از شهر ها و استانهای همجوار در گچساران و وجود نیروهای پیمانکاری شرکت نفت و گاز و پتروشیمی و شاه راه بودن گچساران خود یکی از علل مهم بالا رفتن آمار کرونا می باشد که شما بدون در نظر گرفتن این‌موارد انگشت را به سمت رییس شبکه بهداشت و درمان‌گچساران گرفتید .
این‌مصداق یک بام و دو هوا می باشد که در یاسوح فوق قرمز اعلام شود و کسی مقصر نیست ولی در گچساران با وجود دلایل عنوان شده که قرمز اعلام شده یک‌مدیر پر تلاش را مقصر می دانند.
در شهرستان‌گچساران بیمارستان شهید رجایی تنها بیمارستانی است که به بیماران کرونایی این شهرستان‌خدمات ارائه می دهد و بیمارستان‌بی بی حکیمه نیز پشتببان آن در این راستا است.
دکتر آرین غلامیان در جمع اصحاب رسانه افزود: ما با تمام‌وجود پای کار ایستاده ایم و تلاش می کنیم تا وظایف خود را به بهترین‌نحو ممکن انجام دهیم.
وی بیان کرد:در حال حاضر ۷ متخصص اعم از متخصصان عفونی و داخلی روزانه بیماران کرونایی را در گچساران ویزیت می کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان گجساران‌تصریح کرد: هم اکنون در این شهرستان ۱۱۰ تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که از این‌تعداد ۵۰ تخت در بیمارستان رجایی و ۶ تخت نیز در بیمارستان شرکت نفت پر شده است.
غلامیان عنوان کرد: از ابتدای وجود ویروس کرونا ۵۷ نفر بیمار در گچساران فوت شده که از این‌تعداد ۸۵ درصد دارای بیمار ی زمینه ای و مابقی نیز بدون بیمار زمینه ای و ۸۵ درصد میانگین سنی این افراد ۵۰ سال به بالا و ۱۵ درصد نیز زیر ۵۰ سال بودند.
وی گفت: از این تعداد فوتی ها ۳۵ نفر در بیمارستان شهید رجایی ، ۳ تفر در بیمارستان نفت و مابقی نیز خارج از گچساران فوت کرده اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه در تیرماه همزمان با قرمز شدن استانهای همجوار آمار مبتلایان و فوتی هادر گچساران بالا رفت خاطر نشان کرد: آمار فوتی ها به ترتیب در خرداد ماه ۲ نفر، تیرماه ۱۵ نفر، مرداد ۱۲ نفر، شهریور ۷ نفر و مهرماه نیز ۱۰ نفر بوده است.
غلامیان بااشاره به اینکه در گجساران از ابتدا تا کنون ۲ هزار و ۱۸۳ نفر به کرونا مبتلا شدند بیان کرد: تعداد مبتلایان در خرداد ۱۵۸ نفر، تیرماه ۴۶۹ نفر، مرداد ۲۸۱ نفر، شهریور ۳۱۸ نفر و مهر ماه نیز ۶۱۲ نفر و در آبان‌ماه تا کنون ۲۰۰ نفر بوده است.
وی افزود: پاییز و زمستان‌سخت و خطرناکی را پیش رو داریم که امید می رود تا مردم همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی و همیاری پرسنل درمان و مسئولان کمک کنند تا از این بحبو هه خطرناک نیز عبور کنیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: اگر تعطیلی اصناف و بازار به صورت درست و کامل اجرا شود در کاهش مبتلایان به کرونا تاثیر گذار است و این‌تعطیلی به هیچ عنوان جزو وظایف شبکه بهداشت و درمان‌می باشد و این‌نهاد فقط در حوزه وظایف قانونی خود نظارت می کند
غلامیان اضافه کرد: تمام دستگاه ها و نهادهای دارای قوه قهریه باید پای کار آمده و بادشبکه بهداشت و درمان نیز همکاری بیشتری را انجام دهند.
وی گفت: از ۲۰ مهر ماه تا کنون روزانه ۱۲۰ مورد نمونه گیری انجام می دهیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: فشار کار بر روی کادر درمان و بهداشت زیاد شده و در همین راستا نیز بالغ بر ۸ نفر پرستار از بیمارستان بی بی حکیمه به بخش کرونای بیمارستان شهید رجایی منتقل کردیم و در حال حاضر نیز دو بخش کرونا در گچساران داریم که بالغ بر ۲۸ الی ۳۰ پرستار در آن فعالیت می کنند.
غلامیان با اشاره به اینکه بازدیدها و جلسات هفتگی با رییس بیمارستان شهید رحایی و بازدید از بخش و نوع خدمات دهی در این‌بیمارستان را داریم عنوان کرد: در رصد ادارات و بانک ها و بازار و مطب ها و داروخانه ها توسط پرسنل شبکه بهداشت و درمان پا له پای معاونین و دیگر پرسنل شخصا حضور داشته و این رصد را انجام داده ایم.
وی افزود: بالغ بر ۵۰ جلسه ستاد کرونا در گچساران برگزار شده و قسمتی از مصوبات آن‌ که مربوط به بهداشت و درمان بوده توسط این‌نهاد اجرا شده است.
غلامیان عنوان کرد: کارشناسان‌ما گزارشات بازدیدهای روزانه را از ادارات و بانک ها برای فرمانداری گچساران ارسال می کنند.
وی گفت : جا دارد از زحمات دانشگاه علوم‌پزشکی استان تقدیر و تشکر کرد که در تمام‌مراحل تا کنون ما را یاری کردند و تجهیزات و وسایل حفاظتی و دارو کاملا ما را حمایت کردند تا جاییکه ما در حال حاضر ۴ تخت بخش مراقبت های ویژه کرونایی داشتیم که تا آخر هفته نیز ۴ تخت دیگر به آنها اضافه می شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان‌گچساران با اشاره به اینکه جمعیت مسن شهرستان ‌گچساران نسبت له یایر شهرستانهای استان بیشتر است ادامه داد: به همین دلیل نیز تعداد بیماران دارای بیماریهای زمینه ای نیز در گچساران‌بیشتر بوده است.
غلامیان اضافه کرد: مردم همچنان پروتکل ها را رعایت کنند.
وی گفت: ما آمادگی لازم را بر ای پاییز و زمستان خطرناک داریم.
غلامیان‌بیان کرد: ما از انتقادات سازنده و بجا و بدن از هر گوته غرض استقبال می کنیم

استاندار: در راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست
دنبال کنید

برچسب‌ها: استاتداری، دکتر آرین غلامیان، رییس شبکه بهداشت ودرمان گچساران، کرونا، کرونا به نقل از رسانه ها

یک بام و دو هوا یاسوج فوق قرمز بود و‌کسی مقصر نشد گچساران قرمزگردید و رییس شبکه بهداشت ودرمانش ‌مقصر شد/ تعریف معاونت توسعه استانداری ازشبکه بهداشت ودرمان گچساران 3

  • به گزارش پایگاه خبری کرونا به نقل از رسانه ها این روزها وجود ویروس کرونا و‌مشکلات مربوط به آن به یکی از دغدغه های اصلی تمام‌جوامع از جمله کشور ایران اسلامی تبدیل شده است. شهرستان گچساران‌این‌بام‌نفتی ایران که از لحاظ جغرافیایی …
  • نویسنده:

    برچسب ها :

    ناموجود

    همسو با خبر روز

    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    logo-samandehi