پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

سخت‌گیری‌ها برای اخذ جریمه نیست، برای حفظ جان مردم است/ رعایت پروتکل ها به ۴۲ درصد رسیده است

سخنگوی دولت با اشاره به تصمیمات سختگیرانه و تنبیهی برای رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی گفت: هدف از این مصوبات اخذ جریمه از مردم نیست بلکه توجه دادن به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و لزوم استفاده از ماست، حفظ جان مردم و متنبه کردن افرادی که به خود و دیگران اهمیت نمی‌دهند. کرونا: علی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 54161
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

کرونا :

سخت‌گیری‌ها برای اخذ جریمه نیست، برای حفظ جان مردم است/ رعایت پروتکل ها به ۴۲ درصد رسیده است

سخت‌گیری‌ها برای اخذ جریمه نیست، برای حفظ جان مردم است/ رعایت پروتکل ها به ۴۲ درصد رسیده است 3

سخنگوی دولت با اشاره به تصمیمات سختگیرانه و تنبیهی برای رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی گفت: هدف از این مصوبات اخذ جریمه از مردم نیست بلکه توجه دادن به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و لزوم استفاده از ماست، حفظ جان مردم و متنبه کردن افرادی که به خود و دیگران اهمیت نمی‌دهند.

کرونا: علی ربیعی در نشست خبری امروز خود با تیلیت ایام سوگواری پایبان ماه صفر و رحلت پیامبر گرامی و شهادت اما رضا علیه السلام، به موضوع مصوبات ستاد ملی کرونا در اعمال جریمه برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پرداخت و گفت: در جلسه ستاد ملی با توجه به اینکه جان عده ای توسط عده ای دیگر به خطر می افتاد تصمیمات سخت گیرانه‌ای اتخاذ شد که آخرین تصمیمات در این حوزه نیست.

وی اظهار داشت: هدف اصلی ما جریمه نبوده بلکه توجه دادن به دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ جان مردم و متنبه کردن افرادی است که به خود و دیگران اهمیت نمی‌دهند. جریمه یک هدف نیست یک ابزار است برای خود کنترلی و نظارت عمومی سیاست‌های تنبیهی را هم می‌طلبید.

وی خاطرنشان کرد: این ابزاری است که همه جامعه بدانند هشدار وجود دارد و به پروتکل ها تن بدهند. ستاد ملی به دنبال اینست که فاصله اجتماعی و استفاده از ماست به سیک هنجار بدل شود.

سخنگوی دولت افزود: در بحت رعایت دستورالعمل‌ها رستورانها و نانوایی‌ها بیشترین اخطاتر را دریافت کردند و عدم رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور به ۴۲ و در تهران به ۳۲ در صد هم رسیدیم. استفاده از ماسک کاهش یافت. اما با اقدامت تنبیهی اتخاذ شده اکنون استفاده از ماست از خانه تا خانه در تهران افزایش یافته است.

به‌زودی به موشک‌های با برد ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا خواهیم‌ کرد
دنبال کنید

ربیعی گفت: ۶ هزار و ۸۲۷ مدرسه بدلیل عدم پروتکل‌ها تعطیل یا با تذکر شیوه های خود را اصلاح کردند و تعداد زیادی از مراکز ارائه خدمات اصناف هم به دلیل تخلفات هداشتی پلمپ شدند.

وی اظهار داشت: به دلیل آمار بالای جان باختگان بررسی شد غالب افرادی که جان باختند به علت مراجعه دیر به مراکز بهداشتی و درمانی بوده. افرادی که با درصد بالای درگیری ریه مراجعه کردند.

ربیعی خاطرنشان کرد: موضوع خانوادگی شدن بیماری هم در ستاد بحث شد و بررسی ها نشان می دهد رفت و آمده ها و دور همی‌ها  عاملی بوده که سبب گسترش بیماری شده است.

به همین  دلیل تصمیم گرفته شد ۱۰ هزار تست روزانه کرونا در مرکاز درمانی و بهداشتی اضافه شود.

ادامه دارد…

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi