سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

لغو جلسه سران توصیه ستاد ملی کرونا بود/ ۲۶ میلیارد دلار ارز به کشور بازگشته است

سخنگوی دولت گفت: ۲۶ میلیارد دلار ارز توسط ۱۰۸ صادرکننده تا کنون به کشور وارد شده است کرونا: علی ربیعی در نشست خبری امروز خود با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و یادآوری اینکه ملت ایران و ملتهای منطقه در طول تاریخ این رویداد مذهبی و مهم را به باشکوه‌ترین شیوه برگزار کرده‌اند

اختصاصی کرونا

کد خبر : 53973
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

کرونا :

لغو جلسه سران توصیه ستاد ملی کرونا بود/ ۲۶ میلیارد دلار ارز به کشور بازگشته است

لغو جلسه سران توصیه ستاد ملی کرونا بود/ ۲۶ میلیارد دلار ارز به کشور بازگشته است 3

سخنگوی دولت گفت: ۲۶ میلیارد دلار ارز توسط ۱۰۸ صادرکننده تا کنون به کشور وارد شده است

کرونا: علی ربیعی در نشست خبری امروز خود با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و یادآوری اینکه ملت ایران و ملتهای منطقه در طول تاریخ این رویداد مذهبی و مهم را به باشکوه‌ترین شیوه برگزار کرده‌اند گفت: متاسفانه امسال ما به علت شیوع کرونا از برگزاری این مراسم محروم هستیم اما باید این را به مثابه یک فرصت برای تحقق حول فلسفه قیام امام حسین(ع) و فلسفه راهپیمایی اربعین تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه گفتمان حسینی برای ما گفتمان و مقاومت در مقابل متجاوزین به تمامیت ارضی و تفاوتهای مذهبی تبدیل کرده است، افزود: آرمان حسینی و دوستی اهل بیت یک امر فرامذهبی است. از باکو و قره باغ و شوشا، ایروان گرفته تا تبریز و اصفهان و کابل و هرات و بیروت تا دمشق و بصره و بغداد و آناتولی، ما یک جغرافیای واحد داریم که خاک آن با حب اهل بیت سرشته شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به وضعیت کرونا در کشور تشدید وضعیت شیوع و همه‌گیری این بیماری، از کاهش رعایت پروتکل‌ها انتقاد کرده و اظهار داشت: متاسفانه علی رغم توصیه ها و تاکیدهای ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت و کارشناسان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح کشور به ۶۰  و در تهران به  ۴۵ درصد درسیده است.

وی گفت: به همین دلیل کمیته نظارت بر پروتکل ها، با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل در برخی استانها، برنامه زمانبندی شده ارتقاء رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تا میزان ۸۰ درصد را از استانها اخذ و جهت تصویب به کمیته امنیتی – اجتماعی و انتظامی داده است.

استمهال تسهیلات بخش گردشگری

سخنگوی دولت با اشاره به آسیب‌ها و زیانهای مالی وارده به بخش خدمات به ویژه گردشگری به دلیل عوارض ناشی از کرونا به اتخاذ سیاستهای حمایتی از این حوزه در ستاد اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: مقرر شد بازپرداخت تسهیلات بانکی که قبلا دریافت شده است تا پایان سال ۱۳۹۹ امهال شود. همچنین اجازه داده شد پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی سال ۹۹ و هزینه آب، برق و گاز سال ۹۹ و هزینه های مالیاتی سررسید سال ۹۹ تا پایان امسال مهلت داده شود.

بیش از ۹۰ درصد قطعات زیردریایی‌های ایران بومی شده‌است
دنبال کنید

معافیت مالیاتی برای صادرکنندگان خوش حساب

ربیعی با بیان اینکه در شرایط فشار آمریکا بر عدم صادرات نفت یکی از تلاش های ستاد اقتصادی دولت افزایش صادرات غیرنفتی و تمهید بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور است، تاکید کرد: به منظور تحقق این امر یکشنبه ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفت، صادر کنندگانی که نسبت به انجام تعهدات ارزی خود به موقع اقدام نمایند حداکثر تا ۲ هفته مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از آنها عودت داده خواهد شد.

بازگشت ۲۶ میلیارد دلار ارز به کشور

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اظهارات همتی رئیس بانک مرکزی درمورد بازگشت ۸ میلیارد دلار ارز به کشور و تاثیر ان در کاهش نرخ دلار و التهابات بازار، با بیان اینکه این رقم از خرداد ماه به این سو وارد کشور شده و خیلی از واردات از همین محل تامین شده است گفت: در غیر این صورت با کمبود مواجه می شدیم.

وی اظهار داشت: برای بازگرداندن ارز سیاستهای تشویقی برای بازرگانان دیده شده و گسترش صادرات یکی از برنامه های جدی ما است به همین دلیل صمت صادرات هدفمند را دنبال می‌کند و در هر وزاتخانه‌ای  که بتواند صادرات انجام دهد کمیته ویژه صادراتی تشکیل شده.

وی افزود: تلاش برای بازگرداندن ارزها یکی از کارهای جدی ما است و متاسفانه برخی کشورها با فشار آمریکا و برخی با بهانه گیری و کارشکنی خودشان مانع تراشی می‌کنند که در خاطره ما خواهد ماند. ولی  بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در تلاش است و توفیقاتی بدست آورده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: با صادرکنندگان مذاکره شد و  ۱۰۸ صادر کننده‌ای که صادراتشان بالای ۱۰ میلیون دلار بوده مجموعا ۲۶ میلیارد دلار برگردانده‌اند که تعهدات انها از سال ۹۷ تا کنون بوده است.

انتقاد ربیعی از ادبیان منتقدان دولت

وی تاکید کرد: در سال ۹۹ صادرات غیر نفتی ما بیش از سالهای  گذشته خواهد بود.سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره لغو نشست سران قوا از سوی رئیس جمهور که موجب انتقادهای تند و شدید در مجلس به این اتفاقو قرار گرفتن روحانی در قرنطینه به تعبیر نمایندگان شد هم اتهام زنی و بکار بردن الفاظ و ادبیان بدندر مورد رئیس جمهور و دولت در این زمینه را بی‌انصافی و اقدامی مضر برای افکار عمومی خواند و گفت: . ما چنین ادبیاتی را در تریبون های رسمی و ساخت قدرت نداشته‌ایم. که مثلا یک نفر پشت تریبون بگوید دولت از بالا تا پایین فلان اتهام را دارد. این افراد اگر علیه یک قوه دیگ اینگونه حرف می زدند چه می‌شد؟.

العالم: جنگنده‌های مزاحم هواپیمای ایرانی و پهپاد ترور شهید سلیمانی از اردن برخاسته بودند
دنبال کنید

وی افزود: رمز موفقیت اینست که با نقدهای راهگشا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. اخلاق در جامع بسیار مهم است و ایده ها از بیانانت افراد ما که در ساخت قدرت هستیم الگو برداری می‌شود.

لغو جلسه سران توصیه ستاد کرونا بود

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور ادامه داد: من می‌دانم که پیشنهاد جلسه را آقای رئیس جمهور دادند. اما زمانی که رئیس مجلس برای بازدید به بیمارستان امام خمینی رفتند از وزیر بهداشت سوال شد در کدام بخشها بودند که اعلام کردند آقای قالیباف در بخش های بیماران بدحال هم حضور داشته اند.

وی افزود: نظر وزیر بهداشت در مورد امکان انتقال بیماری(توسط رئیس مجلس) سوال شد که  از سوی کمیته بهداشتی ستاد کرونا توصیه شد که بهتر است چند روز جلسه (سران) عقب بیفتد.

ربیعی با بیان اینکه الگوی ما رهبری است و همه ما موظفیم به پوتکل های بهداشتی عمل کنیم، اظهار داشت: البته سرکشی به بیمارستانها هم هم امر نیکویی است ولی باید در شرایطی  و زمانی باشد که جلسه سران بعد از یک فاصله منطقی با آن برگزار شود.

سخنگوی دولت با انتقاد از برخی موضع‌گیری ها در این زمینه گفت: از قبل دیدم کسی پیش بینی کرده بود که این اتفاق می‌افتد، گویی پیشگو برخی افراد  بودند.

ادامه دارد…

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi