پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از 2هزار بیمار سرطانی و صعب العلاج در استان / افتتاح مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران

صبح امروز مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد،مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان کشور و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد. مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران دارای بخش های عمومی ، تخصصی ، دندانپزشکی، آزمایشگاه ، سنوگرافی، رادیولوژی ، فیزیوتراپی، خدمات پرستاری و داروخانه است که از لحاظ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 53680
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

کرونا :

بیش از 2هزار بیمار سرطانی و صعب العلاج در استان / افتتاح مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران

صبح امروز مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد،مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان کشور و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران دارای بخش های عمومی ، تخصصی ، دندانپزشکی، آزمایشگاه ، سنوگرافی، رادیولوژی ، فیزیوتراپی، خدمات پرستاری و داروخانه است که از لحاظ تجهیزات و فضا بسیار خوب ، مناسب و در خور شان مردم ساخته شده و در حال ارائه خدمات در بخش های فعال است.

این مرکز درمانی با زیر بنای یکهزارو ۲۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۳هزار مترمربع در بلوار گلستان گچساران (نبش گلستان ۴ )ساخته شده است و در راستای خدمات رسانی به مناطق کمتر برخوردار ایجاد شده است.

بیش از 2هزار بیمار سرطانی و صعب العلاج در استان / افتتاح مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران 5

سردار خرم دل ،فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح مرکز درمانی شهدای گچساران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت:هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم، هفته ای که یاد آور حماسه آفرینی ها و عزت بخشی های مداومی است که در این ۴۰سال به کشور،نظام ما و جهان اسلام ،خداوند متعال ارزانی داشته داشته است.

وی افزود:امروز شاهد افتتاح مرکز درمانی شهدای گچساران هستیم و لازم است یاد و نام سه عزیزی(زارع،صداقت نژاد ویران زاده) که برای پیگیری و بررسی احداث این درمانگاه در حادثه سقوط هواپیما به لقاءالله پیوستند را گرامی بداریم.

هیچ نوع خط کشی در حوزه فعالیت سپاه وجود ندارد

خرم دل اظهارکرد:در مجموعه سپاه هیچگونه خط کشی در حوزه فعالیت مان وجود ندارد و برای خودمان نیز ترسیم نمی کنیم چرا که باور داریم و راهبرد اصلی ماست که هرجا مردم نیازی داشته باشند و هرجا دولتمردان ما و دیگرمجموعه های نیاز باشد ،سپاه و بسیج خود را موظف می داند در آن عرصه ها ورود کند و کمک کند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:یک روز بحث امنیت است،یک روز بحث امداد و نجات است یک روز بحث سلامت است و هر موضوعی که فکر کنید سپاه وظیفه و رسالت دارد درآن حوزه ورود کند و امروز ما می توانیم با افتخار اعلام کنیم که در این استان علی رغم همه محدودیت ها و عقب ماندگی های تاریخی که وجود دارد ،هم در حوزه دولت، مجوعه های امدادی و نیز در مجموعه سپاه اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفته است.

مرکز جراحی پیشرفته

وی افزود:امروز در مرکز استان یک مرکز جراحی محدود خوب و پیشرفته داریم که الحمدالله با توجه به عقب ماندگی هایی که در این حوزه دلاشتیم امروز بخش عمده ای از نیروهای مسلح استان و نیز خدماتی که در اختیار مردم قرار می دهد، باعث افتخار ماست.

خرم دل گفت:یکی دیگر از بحث ها هم توسعه مراکز درمانی بود که در سنوات گذشته یک درمانگاه در خود یاسوج افتتاح شد و امروز نیز دومین مرکز است که در گچساران افتتاح رسمی می شود و یکماه پیش نیز کلنگ احداث سومین درمانگاه در شهرستان بهمئی به زمین زده شده است و درمانگاه دیگری هم در دهدشت و مادوان یاسوج هم در دست اقدام است.

دکتر بهنام همتی کاندید انتخابات میاندوره مجلس شورای اسلامی شهرستان گچساران و باشت شد
دنبال کنید

اقدامات شایسته در مناطق کمتر برخوردار

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:توسعه خدمات درمانی وظیفه ماست و همین بسیج جامعه پزشکی اقدامات خوب و ارزشمندی ر ا در مناطق محروم انجام داده است،بنابراین سپاه نمی تواند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد. عده ای از رزمندگان و فرماندهان بهداری زمان جنگ با مدیریت “سردار صفوی” ۱۸سال پیش موسسه ای بنام امدادگران عاشورا راه اندازی کردند که رسالتش هم خدمات رسانی به بیماران صعب العلاج و سرطانی است.

بیش از ۲هزار بیمار سرطانی و صعب العلاج در استان

وی افزود:به هر دلیلی با تاخیر این موسسه، در استان ما راه افتاد درحالی که بیش از ۲هزار نفر بیمار سرطانی و صعب العلاج در استان داریم که اغلب هم دچار مشکلات مالی هستند و خانواده ای وجود دارد که ۵نفرشان بیمار سرطانی هستند و در حال حاضر بسیج سازندگی مشغول ساخت خانه برای برخی از خانوارهای نیازمند است.

خدمت به مردم رسالت اصلی

خرم دل گفت:سپاه علی رغم داشتن نگاه امنیتی و نظامی به کشور ،اما خدمت به مردم رسالت اصلی سپاه است چرا که دشمن شبانه روز در حال نا امید کردن و سم پاشی است و وظیفه داریم همه با هم این توطئه ها را خنثی کنیم و یک الگوی جهادی به جهان و مردم عزیزمان عرضه کنیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:امروز درمانگاه بسیج در سطح استان خدمات شایسته ای انجام داده است که در بحث بیمه تکمیلی بسیجیان یک هزار و ۳۴۴نفر ،بیمه عمرو حوادث ۹۶۰نفر،بیمه تامین اجتماعی ۴۹نفر،کارت اخذ خدمات ۲هزارو ۱۰۰نفر صورت گرفته است.

وی افزود:در بحث کمک به زوج های نابارور نزدیک به ۴۰۰نفر را تحت پوشش و کمک قرار داده اند، طرح رمضان ،بیمه تکمیلی، درمان رایگان رزمندگان و بسیحیان فعال از دیگر خدمات است که به تعداد یک هزارو ۵۰۰نفر انجام شده است.

نگاه ویژه به استان

خرم دل گفت:تلاش داریم که با توسعه درمانگاه ها و امکانات خدمات بیشتری را به مردم عرضه داریم و بخشی از آلام مردم و بیماران در مناطق کم برخوردار را تسکین دهیم.

وی در ادامه گفت:از همه کسانی که در احداث این مجموعه در شهرستان گچساران همت کردند قدرانی و تشکر می کنم و از عزیزانی که از مرکز کشور هم در این برنامه حضور دارند نیز درخواست می کنم که استان ما را نیز ویژه تر ببینند و تلاش داشته باشیم که همه شهرستان های استان چنین مراکز درمانی هم داشته باشند.

بیش از 2هزار بیمار سرطانی و صعب العلاج در استان / افتتاح مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران 6

عیسی مالمیر،مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان کشور در آیین افتتاح مرکزدرمانی شهدای گچساران گفت:موسسه خدمات درمانی بسیجیان در راستای اجرای بند ب ماده ۴ اساسنامه بنیاد تعاون، از سال ۷۵فعالیت رسمی اش را شروع کرده و تاکنون در چهار حوزه درمانی،بیمه ای،مددکاری و آموزش و مشاوره در خدمت بسیجیان و مردم است.

پیام استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز مهندس
دنبال کنید

وی افزود:جامعه هدف ما صرفا بسیجیان نیستند بلکه محرومین و آحاد جامعه هستند و اینکه بسیج در این راستا قدمی برمی دارد به تعبیر مقام معظم رهبری همه ملت ایران بسیجی هستند و همکاران ما در سراسر کشور به همه مردم عزیز ایران اسلامی ارائه خدمات می دهند.

مالمیر تصریح کرد:در بخش درمانی از سال ۷۵تاکنون بیش از ۵۷هزار متر مربع فضای درمانی در کل کشور در قالب ۶۰درمانگاه احداث شده است که به ارائه خدمات می

پردازند، در سال ۷۵که خدمات شروع شد در قالب ۴درمانگاه از ۲۰۰هزار خدمات تا به امروز به بیش از ۴میلیون و ۷۰۰هزار نفرخدمات در طول سال ارتقاء پیدا کرده است.

مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان کشور گفت:در بحث بیمه ای نیز بیمه تامین اجتماعی و بیمه های تکمیلی را داریم و در حال حاضر بیش از ۱۲هزار خانوار تحت بیمه تامین اجتماعی ما شده اند ،در بحث مددکاری مهمترین اقدامی که در بحث تعالی جمعیت داشته ایم بیش از ۶هزار زوج را تحت درمان قرار داده ایم که حاصل این تولد بیش از ۳۸۰نوزاد شده است که این رقم قابل توجهی است.

وی افزود: در بحث مشاوره نیز چندین مرکز مشاوره نیز در سطح کشور داریم که یکی از مشکلات حاد نظام سلامت ما همان بحث سلامت روان است که همکاران ما در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات به بحث سلامت روان هستند.

مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان کشور اظهارکرد:در بحث نظام سلامت و حوزه بهداشت و درمان اثر بخشی این حوزه در مقایسه با سایر حوزه ها نیز قابل توجه است و طی یک ری سرچ مرکز پژوهش های مجلس که انجام داده است چه در زمان بحران و غیر بحران این بوده که ۴۳درصد متعلق به بحث سلامت ،حدود ۲۹درصد بحث مسکن و ۲۳درصد هم بحث تغذیه مطرح بوده است،این نشان می دهد هر آنچه که در بحث سلامت هزینه کنیم همان بحث سرمایه گذاری و اثر گذاری است.

مالمیر تصریح کرد:در بحث نقشه راه و اعتلای ۱۰ساله بسیج، قرار است این ۶۰درمانگاه در یک افق ده ساله به ۵۰۰درمانگاه ارتقاء پیدا کند و مامورت به موسسه تامین درمان واگذار شده است و پیشنهاد این است که از ظرفیت نهادهای مسئول نیز بهره برد و در بحث سلامت هم خیرین خوبی وجود دارد.

وی افزود:موسسه تامین درمان یک تفاوت نسبی با سازمان هایی که ارائه خدمات سلامت می دهند چه در حوزه کشوری و لشکری دارد و این است که تنها موسسه ای هستیم که در کل کشور عملیات از خرید زمین،طراحی نقشه،ساخت و ساز،تجهیزات و اداره را داریم و موسسه و نهاد مشابهی در سطح کشوری و لشکری نداریم.

بیش از 2هزار بیمار سرطانی و صعب العلاج در استان / افتتاح مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران 7

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi