پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران

در گچساران نیز ۱۵موقوفه درآمد زا وجود دارد / 123مسجد و حسینه در سطح شهر گچساران وجود دارد

فرزین بهمنی آزاد،رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران در نشست تخصصی وقف و رسانه گفت: تشکر خالصانه از خبرنگاران و اصحاب رسانه را دارم که در سالهای ‌گذشته همکاری و تعامل خوبی با اوقاف و امور خیریه این شهرستان داشته اند. وی افزود:در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین واقفین را از شهرستان گچساران داریم،امروز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 53632
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

کرونا :

در گچساران نیز ۱۵موقوفه درآمد زا وجود دارد / 123مسجد و حسینه در سطح شهر گچساران وجود دارد

فرزین بهمنی آزاد،رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران در نشست تخصصی وقف و رسانه گفت: تشکر خالصانه از خبرنگاران و اصحاب رسانه را دارم که در سالهای ‌گذشته همکاری و تعامل خوبی با اوقاف و امور خیریه این شهرستان داشته اند.
وی افزود:در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین واقفین را از شهرستان گچساران داریم،امروز این شهرستان باز هم نیازمند ایجاد وقف های جدید در زمینه فعالیت های سلامت، بهداشت و درمان،دینی، قرآنی و دیگر زمینه هاست.
بهمنی آزاد در ادامه تصریح کرد:موقوفات یکی از مهمترین منابع اقتصادی به شمار می روند چرا که درآمد حاصل از وقف می تواند به عنوان پشتوانه ای بزرگ برای تبلیغ و تبیین آموزه های دینی در جامعه باشد.
رئیس اوقاف گچساران اظهارکرد:توجه به موضوعات مختلف در وقف با توجه به تامین نیازهای روز جامعه بسیار حائز اهمیت است که می طلبد در بحث سلامت نیز وقف های جدیدی را نیز داشته باشیم.
وی افزود:خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند برای ترویج فرهنگ وقف و نیز احیای موقوفات گام های مهمی بردارند چرا که وقف احسانی مهم و ماندگار است،بنابراین می توان مردم را به سوی وقف های مشارکتی نیز سوق داد که حتی امورات ضروری جامعه نیز تامین شود.
بهمنی آزاد در ادامه گفت: در بحث موقوافات در گچساران نیز ۱۵موقوفه درآمد زا وجود دارد که ۱۴موقوفه متصرفی و یک موقوفه غیر متصرفی است ،۷۶ رقبه تجاری و ۸ رقبه مسکونی نیز سه موقوفه مزروعی داریم و حتی بانوان این شهرستان هم پا به پای آقایان در امورات وقفی مشارکت دارند.
وی تصریح کرد:این نکته هم قابل توجه است که اداره اوقاف در بحث موقوفات فقط به عنوان یک امانتدار است و امورات وقفی را به هر نیتی که واقفین خیراندیش در وقف نامه قید کرده اند،عمل می کند.
رئیس اوقاف گچساران درادامه گفت:۱۲۳مسجد و حسینه در سطح شهر وجود دارد که دراین سالها توسط خود مردم اداره شده است و پیشرفت های خوبی در باب عمران و ساخت و ساز مساجد و حسینیه ها در این شهرستان انجام شده که بیشتر از طریق طایفه ای این مهم صورت گرفته است.
وی افزود:به عنوان مثال در منطقه تپه آفتابگردان کمبود مسجدی احساس می شد که در حال حاضر توسط یکی از خیرین “آقای حسینی” در دست اقدام است،اگرچه در این شهرستان هم مردم همکاری خوبی دارند و هم سبک و معماری اصیل مساجد در باب ساخت و ساز رعایت شده است.
ریئس اوقاف گچساران تصریح کرد:۴۱بقعه متبرکه در شهرستان داریم که ۲۷بقعه در حال تکمیل و بهسازی هستند ،هرچند اعتبارات امسال در این خصوص ۸۸۰ میلیون تومان بود که برای ساخت و ساز ،بهسازی و نیز تکمیل امامزاده ها چنین اعتباری بسیار اندک است که بازهم انتظار تخصیص بودجه بیشتری از سوی متولیان امر داریم.
بهمنی آزاد در ادامه اظهارکرد:به عنوان نمونه ایجاد یک زائر سرا برای حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه (س) به عنوان قطب زیارتی و مذهبی جنوب کشور بسیار ضروری است. در بحث تبلیع و ترویج فرهنگ وقف می توان به حوزه سلامت، دستگیری از فقرا، ، ایتام، زنان بی سرپرست ، موقوفات علمی ، قرآنی و دیگر شاخصه ها نیز توجه کرد که مردم می توانند همکاری خوبی داشته باشند.
وی افزود:امسال نیز موقوفه ای ۶هکتاری در حوزه خیرآباد گچساران به صورت مشارکتی برای ساخت مسجد،خانه عالم،حسینیه و…،جهت رفع احتیاجات آن منطقه اقدام شده است و موقوفه ای دیگری هم به نام سردار شهید “سلیمانی” به نیت ساخت حسینه به محیط ۲۰۰متر در کنار منازل مسکن مهر نیز در دست اقدام است.
بهمنی آزاد گفت:زمین هایی در سطح شهرستان وجود دارد که خیرین و واقفین می توانند با مشارکت و نیاز روز جامعه در آن سرمایه گذاری کنند،چرا که ایجاد درآمد مستمر و پایدار از محل موقوفات برای رسیدن به اهداف و رسالت امر وقف، نیازمند ایجاد وقف های جدید و احیای موقوفات خواهد بود.
انتهای پیام/

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi