پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تماس پامپئو با وزیر خارجه سوئیس پیش از سفر وی به ایران

وزیر خارجه آمریکا در رایزنی با همتای سوئیسی خود پیش از سفر وی به تهران از کمکهای این کشور به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در ایران تشکر کرد. کرونا: وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با همتای سوئیسی خود که قرار است به تهران بیاید تماس گرفت و درباره طیفهای گسترده از موضوعات از جمله ایران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 53019
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۵۱

کرونا :

تماس پامپئو با وزیر خارجه سوئیس پیش از سفر وی به ایران

تماس پامپئو با وزیر خارجه سوئیس پیش از سفر وی به ایران 3

وزیر خارجه آمریکا در رایزنی با همتای سوئیسی خود پیش از سفر وی به تهران از کمکهای این کشور به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در ایران تشکر کرد.

کرونا: وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با همتای سوئیسی خود که قرار است به تهران بیاید تماس گرفت و درباره طیفهای گسترده از موضوعات از جمله ایران و پیشبرد روابط دوجانبه به گفت وگو پرداخت.

 به نوشته «وبگاه وزارت خارجه آمریکا «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «ایگنازیو کاسیس» وزیر خارجه سوئیس از تلاشهای این کشور به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در ایران  و کمک برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی از ایران تشکر کرد.

سوئیس تنها کشور اروپایی است که دارای کانال مالی تبادلات بشردوستانه با ایران پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران است. هنوز مشخص نیست که پمپئو از همتای سوئیسی خود خواسته پیامی را به تهران منتقل کند یا نه؟!

این در حالی است که وزارت خارجه سوئیس  خبر داده که ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه این کشور از روز ۵ تا ۷ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۵ تا ۱۷ شهریور ۱۳۹۹) در سفری رسمی به تهران می آید. بر اساس اعلام وزارت خارجه سوئیس، این سفر به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان ایران و سوئیس انجام میشود. وزارت خارجه سوئیس اعلام کرده کاسیس در این سفر با «حسن روحانی» رئیس جمهور و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت و گو خواهد داشت.

بر اساس اعلام وزارت خارجه سوئیس، کاسیس در این سفر علاوه بر گفت وگو درباره موضوعات دوجانبه نظیر کانال مالی سوئیس درباره اقلام بشردوستانه، با مقامات ایران درباره تحولات کنونی در خصوص توافق هسته ای و اوضاع در خاورمیانه نیز گفت و گو خواهد داشت.

نامه سرگشاده کارگران شرکت نفت به غلام رضا تاج گردون
دنبال کنید

انتهای پیام/

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi