دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقشه راه سال آخر دولت به زودی توسط رئیس جمهور اعلام می‌شود/ قطعنامه های شورای امنیت در دنیای خیالی پمپئو باز خواهد گشت

سخنگوی دولت از تدوین نقشه راه سال پایانی دولت خبر داد و گفت رئیس جمهور جزئیات این نقشه راه و برنامه اقتصادی برای ورود به قرن جدید را به زودی با مردم در میان خواهد گذاشت. کرونا: علی ربیعی در نشست خبری امروز خود با قدردانی از هیئت های مذهبی و عزاداران حسینی برای برگزاری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 52952
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

کرونا :

نقشه راه سال آخر دولت به زودی توسط رئیس جمهور اعلام می‌شود/ قطعنامه های شورای امنیت در دنیای خیالی پمپئو باز خواهد گشت

نقشه راه سال آخر دولت به زودی توسط رئیس جمهور اعلام می‌شود/ قطعنامه های شورای امنیت در دنیای خیالی پمپئو باز خواهد گشت 3

سخنگوی دولت از تدوین نقشه راه سال پایانی دولت خبر داد و گفت رئیس جمهور جزئیات این نقشه راه و برنامه اقتصادی برای ورود به قرن جدید را به زودی با مردم در میان خواهد گذاشت.

کرونا: علی ربیعی در نشست خبری امروز خود با قدردانی از هیئت های مذهبی و عزاداران حسینی برای برگزاری باشگوه و حفظ سنت سوجگواری محرم و بزرگداشت سالار شهیدان توأم با رعایت پروتکل های بهداشتی،محرم را فرصت بی‌نظیری برای درس‌آموزی از غنای فرهنگ حسینی است. درس‌های ماه محرم، واقعه کربلا برای ابنای بشر شمردنی نیست اما در این روزها که مردم ما زیر فشار تحریم، تبعیض و ستم شقی‌ترین دولتمردان آمریکایی هستند، باید یکبار دیگر خاضعانه پای مکتب سالار شهیدان بنشینیم و درس‌های ماه محرم را نه تنها برای خود، بلکه برای همه ملت‌های عالم بازخوانی کنیم.

وی تصریح کرد: زورگویان بدانند ملتی که حسین و محرم و عاشورا دارد، نه به ستمگری کرنش می‌کند و نه عزت را با خفت به معامله می‌گیرد. ملت امام حسین(ع) و آزادگی و ایستادگی و ایثار و نیز ملت امام حسن (ع) با صبر و صلح با هم هستیم. البته غریب نیست که دشمنان ملت ما از شناخت این پیچیدگی‌ها مستاصل‌ هستند، چون سمتگران را به حکمت‌های نهفته در سنت‌های الهی و سیاست ائمه و معصومان راهی نیست.

آمریکا به زودی شکستی تاریخی و بیادماندنی را تجریه می‌کند

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به تلاشهای آ»ریکا برای بازگرداندن تحریم های ایران گفت: سیاست تحریم و فشار آمریکا بر مردم ما بزودی با شکستی به یادماندنی و تاریخی مواجه خواهد شد و از امروز می‌توان نشانه‌های این شکست و درماندگی را در چهره رهبران رژیم آمریکا دید.

ربیعی خاطرنشان کرد: این تصادفی نیست که پمپئوخارجه  ناکام‌ترین وزیر در تاریخ آمریکا شناخته شده و این نشان از شکست فشار حداکثری است. آمریکا باید بداند فشار حداکثری تجربه‌ای شکست خورده است و این مانور جدید هم هیچ چیز جدیدی برای ما نیست.

سخنگوی دولت تاکید کرد: آمریکا با خروج از برجام از مشروعیت تهی شده. آنها برای تحریم هر چه داشته بکار بسته‌اند و دیگر چیزی در چنته ندارد.فشار حداکثری اکنون در حال بدل شدن به فشار علیه خود آمریکا است. ما در حال بهره برداری از فضای جهانی با استفاده از ظرفیت داخلی هستیم.

کشف محموله برنج قاچاق در دهدشت
دنبال کنید

نقشه راه سال آخر دولت تدوین شد

ربیعی با اشاره به تدوین نقشه راه سال آخر دولت و توصیه رهبری در این زمینه گفت: رئیس جمهور نقشه راه ورود به سال جدید را بزودی منتشر خواهند کرد.

وی افزود: این پیام روشی است که دولت با همه فشارها با درس از مکتب امام حسین از پا نخواهد نشست و با درک فشارهای تحمیل شده بر مردم امیدوارانه کار خواهد کرد. برای دولت سال آخر به معنای پایان امید نیست و نقشه راه را دنبال خواهد کرد.

ربیعی درباره جزئیات این طرح با یادآوری اینکه توضیحات کامل را به زودی رئیس جمهور به مردم ارائه خواهند داد گفت: این نقشه راه مولود یکباره‌ای نبوده و مدتها در ستاد اقتصادی دولت برای آن برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه محیط جهان آشوب زده تر از هر دوره ایست، اظهار داشت: بنابراین در ستاد اقتصادی دولت با نگاه به تهدیدات خارجی همچنین فرصت هایی که در فضای بین‌الملل وجود داشته، نقطه قوت‌ها به علاوه فرصت‌هایی که در فضای داخل و خارج هست، نقشه راه را برای سال آخر دولت و ورود به قرن جدید تدوین کردیم. لذا با استفاده از ظرفیت‌هایی که با تحریک آنها اشتغالزایی ایجاد می‌شود این نقشه ترسیم شد.

سخنگوی دولت افزود: یکی ازموارد مهم پیشگیری از تکانه‌های تاثیرگذار بر اقتصاد تولید و معیشت مردم است. همچنین منابع جایگزین درآمد نفتی برای جبران کسری بودجه از مواردی بوده که به آن توجه شده است. جبران کسری بودجه بدون تزیق پول پر قدرت و افزایش نقدینگی نیز دیده شده و امید داریم با اجرای آن در سال آخر تورم را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: در حوزه صنعت ۱۷۱ هزار میلیارد سرمایه گذاری پیش بینی کردیم. در حوزه مسکن هم پیش بینیه هایی صورت گرفته و بخشی از نقشه راه حوزه راه و مسکن است.

سخنان قابل تأمل شریعتمداری در مراسم معارفه رئیس سازمان بهزیستی
دنبال کنید

وی با بیان اینکه یکی دیگر از حوزه ها مباحث پولی و مالی است، خاطرنشان کرد:  یکی از بیماری های کشور افزایش نقدینیگی ۲۰ درصدی سالانه بوده. با این حال افزایش نقدینگی امسال رشد کمی داشته است.ما کنترل نقدینگی جهت گیری آن به سمت توسعه و تولید دیده شده در نقشه راه دولت.

وی گفت: یکی از جزئیات جلوگیری از قاچاق بوده و همچنین توسعه صادرات غیر نقدی و بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد.در این قشه راه فصلی هم برای نگاه به معیضت و قدرت خرید مردم هم در نظر گرفته و اقداماتی در این جهت تدارک دیده شده. استمرار یارانه نقدی و همسان سازی حقوقها مورد توجه است.

قطعنامه ها در دنیای خیالی پمپئو قرار است بازگردد

ربیعی در واکنش به ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره بازگشت تحریم های شورای امنیت از پایان شهریور ماه با فعال شدن مکانیزم ماشه توسط واشنگتن، با یادآوری اینکه واژه ماشه نه در برجام آمده و نه در قطعنامه ۲۲۳۱ و یک واژه جعلی است که امریکایی ها هدفمند  به دنبال رجعا=ل و جا انداختن آن هستند، گفت: آهها تا کنون دوبار شکست فضاحت بار در شورای امنیت داشته‌اند و همه کشورهای عضو شورای امنیت اعلام کرده اند که آمریکا حقی برای استفاده از مکانسزم های برجام ندارد از اینرو تحریم ها و قطعنامه ها در دنیای خیالی وزیر خارجه آمریکا قرار است برگردد.

به هر اقدام آمریکا پاسخ مناسب خواهیم داد

وی افزود: تهدید و جار و جنجال انها نه تنها ما را تضعیف نکرده بلکه جایگزین مقررات بین المللی هم نشده. پافشاری آمریکا نمی تواند واقعیتارا تغییر دهد. این ۳۰ روز دروغین هم پایان خواهد پذیرفت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: هر گونه اقدام آمریکا را در اعمال محدودیت ها و قطعنامه ها سرپیچی از مقررات و اجماع بین المللی می دانیم و پاسخ متناسب خواهیم داد.

ادامه دارد..

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi