پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

توزیع روزانه بیش از ۳ میلیون ماسک در داروخانه ها با قیمت حداکثر ۱۳۰۰ تومان/شرایط کالاهای اساسی اطمینان بخش است

رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی کشور گفت: در این جلسه مقرر شد روزانه بیش از ۳ میلیون ماسک با قیمت حداکثر ۱۳۰۰ تومان به داروخانه ها داده شود و وزارت بهداشت نیز باید نظارت کند که ماسک با قیمت مناسب به دست مردم برسد. کرونا: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 52929
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹

کرونا :

توزیع روزانه بیش از ۳ میلیون ماسک در داروخانه ها با قیمت حداکثر ۱۳۰۰ تومان/شرایط کالاهای اساسی اطمینان بخش است

توزیع روزانه بیش از ۳ میلیون ماسک در داروخانه ها با قیمت حداکثر ۱۳۰۰ تومان/شرایط کالاهای اساسی اطمینان بخش است 3

رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی کشور گفت: در این جلسه مقرر شد روزانه بیش از ۳ میلیون ماسک با قیمت حداکثر ۱۳۰۰ تومان به داروخانه ها داده شود و وزارت بهداشت نیز باید نظارت کند که ماسک با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

کرونا: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: امروز پنجاه و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی را داشتیم و گزارشی از وضعیت اقتصادی، کالاها، خدمات و موضوعاتی که در رأس افکار عمومی بوده مطرح شد و مقرر شد دستگاه‌ها در حوزه هایی که مربوط با مباحث اقتصادی هستند، به موقع پاسخ مناسب و اطلاع رسانی درست را انجام دهند تا بتوانیم در بستر مناسب و آماده مشارکت و همکاری مردم و بنگاه‌های اقتصادی را در شرایط فعلی اقتصادی داشته باشیم.

وی افزود: امروز همچنین درباره کارت بازرگانی هم بحث شد؛ چون سیستم جدید فعال شده و دستورالعمل های جدید بوده، اعتراضی درباره نحوه صدور و تمدید این کارت‌ها و معطلی ها وجود داشت که مقرر شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسه ای بگذارد و این مشکل را ظرف یک هفته برطرف کند تا تجار بتوانند به کار خود ادامه دهند.

وزیر کشور به مسئله ارزهای بازگشتی حاصل از صادرات نیز اشاره کرد و گفت: درباره موضوع ارزهای برگشتی اعداد و ارقام مختلفی در فضای رسانه ای مطرح می‌شود و در جلسه امروز همه دستگاه‌های مرتبط بودند و توضیحات لازم را دادند و مشخص شد که این اعداد با این رقم کلی نمی‌تواند مبنای درستی برای داوری و تحلیل باشد. همه دوستان موضوعات و دلایلی را گفتند که برخی ۷۰ درصد را آوردند و ۳۰ درصد آن مانده و یا برخی ۳۰ درصد آوردند و ۷۰ درصد آن مانده و یا بخاطر دستورالعمل های جدید و سایر دلایل؛ قرار شد این موضوع توسط دستگاههای اجرایی بررسی شود.

اسکله‌های بندرگز و ترکمن برای رونق گردشگری بازسازی شد
دنبال کنید

رحمانی فضلی ادامه داد: تلاش ما بر این است که این مسائل را در خانواده دولت و بخش خصوصی حل کنیم. لازم به یادآوری است همه دستگاه ها از جمله قوه قضاییه معتقد بودند که باید این ارز ناشی از صادرات به کشور برگردد و کسی مخالفتی با این مسأله نداشت.

وی درباره موضوع دیگری که در جلسه امروز ستاد بررسی شد، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد روزانه بیش از ۳ میلیون ماسک به داروخانه ها داده شود. قیمت آن هم حداکثر ۱۳۰۰ تومان باشد و وزارت بهداشت باید نظارت کند که ماسک با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

وزیر کشور بیان کرد: با توجه به اینکه موضوع اینترنت از موضوعات مهم است و تعرفه آن از مسائلی بوده که در افکار عمومی دغدغه ایجاد کرده بود، از مخابرات دعوت شد و سازمان حمایت از مصرف کننده گزارشاتی دادند. با تصمیماتی که گرفته شده امیدواریم مشکل تعرفه حل شود و با نزدیک شدن ایام مدارس و آموزش عالی که نیاز بیشتری به این فضا هست، بتوانند دسترسی بهتری داشته باشند.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: کالاهای اساسی موضوعی است که در هر جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد و آخرین گزارش‌ها از واردات، انبارها و توزیع تا خرده فروشی ها را پیگیری می‌کنیم و تلاش می‌کنیم هیچ دغدغه‌ای در این زمینه برای مردم به وجود نیاید و گزارشی که امروز داده شد اطمینان بخش بوده و امیدواریم با تلاش مسئولان بتوانیم خدمات را راحت و فعالیت های اقتصادی را در شرایط بهتری داشته باشیم.

وی افزود: همچنین از رسانه ها که تلاش می‌کنند، تشکر می کنم و می‌خواهم که مبانی تحلیل‌ها و اصول، توجه به مسائل اقتصادی با در نظر گرفتن شرایط کشور باشد و ما در شرایط عادی فعالیت اقتصادی نمی‌کنیم و در صادرات به ویژه صادرات نفت و کالاها و واردات با تحریمها مواجه هستیم که هزینه‌های اضافی را به ما تحمیل می‌کند و از سوی دیگر نیز درآمد ما را کاهش می‌دهد. سرمایه‌گذاری و تولید و صادرات و واردات منابع ارزی مربوط به آن مستلزم همکاری است تا بتوانیم این مقطع را به خوبی بگذرانیم.

امروز داشتن روحیه و تفکر انقلابی موانع مهم نفوذ دشمن است
دنبال کنید

انتهای پیام/

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi