شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پمپئو در تل‌آویو: جهان باید از تحریم تسلیحاتی ایران حمایت کند

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر موضع دولت ترامپ درباره تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد. کرونا: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که پس از مواجهه کشورش با شکستی دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل در زمینه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 52707
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲

کرونا :

پمپئو در تل‌آویو: جهان باید از تحریم تسلیحاتی ایران حمایت کند

پمپئو در تل‌آویو: جهان باید از تحریم تسلیحاتی ایران حمایت کند 3

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر موضع دولت ترامپ درباره تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد.

کرونا: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که پس از مواجهه کشورش با شکستی دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل در زمینه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی سفر کرده است، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با او گفت که “از تمام ابزارهایمان استفاده خواهیم کرد تا مطمئن شویم ایران به تسلیحات هسته ای دست پیدا نمی کند” و مطمئن است که موفق خواهند شد.
پمپئو در ادامه گفت: ما فکر می کنیم این به نفع تمام جهان است. بسیاری از رهبران جهان به طور خصوصی این را به من می گویند. زمان برخاستن فرا رسیده است. ایران از تاریخ ۱۸ اکتبر(با به پایان رسیدن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران) در شرف دسترسی یه این تسلیحات و پول است.

پمپئو در ادامه با “استقبال از صلح اسرائیل با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس” از موضع آمریکا در این باره دفاع کرد و گفت: این کشورها که بیشترین تاثیر را از برخورداری ایران از سامانه های تسلیحاتی خواهند پذیرفت همگی موافق تمدید این تحریم هستند و بقیه جهان هم باید به ما ملحق شوند.
بر اساس این گزارش، اظهارات پمپئو در پی این مطرح می شود که تلاش های دولت آمریکا برای جلب حمایت حداکثری از تصویب پیش نویس قطعنامه ای برای تمدید تسلیحاتی ایران با شکست مواجه شد.
تنها جمهوری دومنیکن و خود آمریکا به تصویب این پیش نویس رای مثبت دادند و این قطعنامه با دو رای مخالف چین و روسیه و ۱۱ رای ممتنع تصویب نشد.

حقوق بشر، بهانه‌ غرب برای فشار بر کشورهای ناهمسوست
دنبال کنید

انتهای پیام

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi