دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

یقه بدهکاران بانکی را می‌گیریم/ وصول ۲۹ هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی/ بررسی گزارش میرسلیم و بازداشت یک نماینده سابق مجلس

غلامحسین اسماعیلی گفت: وضعیت اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که یقه بدهکاران بزرگ بانکی را بگیریم و حقوق مربوط به مردم و جامعه را از آنها استیفا کنیم که البته این کار با همکاری بانک مرکزی درباره بدهکاران بانکی و همکاری سازمان امور مالیاتی در مورد بدهکاران مالیاتی صورت گرفته است کرونا: سخنگوی قوه قضائیه با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 52113
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

کرونا :

یقه بدهکاران بانکی را می‌گیریم/ وصول ۲۹ هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی/ بررسی گزارش میرسلیم و بازداشت یک نماینده سابق مجلس

یقه بدهکاران بانکی را می‌گیریم/ وصول ۲۹ هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی/ بررسی گزارش میرسلیم و بازداشت یک نماینده سابق مجلس 3

غلامحسین اسماعیلی گفت: وضعیت اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که یقه بدهکاران بزرگ بانکی را بگیریم و حقوق مربوط به مردم و جامعه را از آنها استیفا کنیم که البته این کار با همکاری بانک مرکزی درباره بدهکاران بانکی و همکاری سازمان امور مالیاتی در مورد بدهکاران مالیاتی صورت گرفته است

کرونا: سخنگوی قوه قضائیه با بیان این مطلب در نشست خبری امروز خود افزود:  این اقدام در پی مطالبات این دو نهاد بود که همکاری دستگاه قضا را برای ورود به این موضوع در پی داشت. از اوایل سال ۹۸ تا به امروز در تهران با پیگیری سازمان امور مالیاتی و اقدام نمایندگان دادستان در حوزه مالیاتی بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان مالیات از بدهکاران عمده به دست آمده است. آنچه که ما می‌گوییم منظور بدهکاران خرد نیست و ما اصلاً در این بخش ورود پیدا نکرده‌ایم و فقط سراغ بدهکاران بزرگ مالیاتی رفتیم.

وی با اشاره به واگذاری نیابت به استانها در این رابطه نیز تصریح کرد:  حدود ۶ هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی را هم استان‌ها جمع آوری کردند  و مجموعا بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان گرفته و به سازمان امور مالیاتی تسلیم شده است. علاوه بر این با کمک سازمان بازرسی بیش از هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه هفته گذشته نیز ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی، عمده بانکی مربوط به گروه فرزان‌راد به بانک مسکن تسویه شد و ۲۳۰ میلیارد تومان بدهی دیگر  این واحد به بانک رفاه در حال تسویه است، خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم  مجدانه پیگیر وصول این مطالبات هستیم و این نوید را به نهادهای دیگر می‌دهیم که قوه قضائیه آمادگی لازم را دارد تا با سازمان امور مالیاتی و سیستم بانکی برای وصول مطالبات همکاری کند.

ادعای میرسلیم در حال بررسی است

سخنگوی دستگاه قضا درباره ادعای مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص و نماینده مردم تهران مبنی بر پرداخت رشوه از سوی شهرداری تهران به رئیس سابق کمیسیون عمران مجلس و نتیجه بررسی مدارکی که وی در این رابطه ارائه داده است، گفت: پس از ادعای آقای میرسلیم، گزارشی به قوه قضائیه واصل شد و در حال بررسی این ادعا هستیم و رسیدگی ها شروع شده است.

امیر موسوی و سردار سلامی به صحن علنی مجلس می‌روند
دنبال کنید

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از نمایندگان سابق در این رابطه بازداشت شده است، اظهار داشت: اما این آغاز کار است و هنوز ماهیت موضوع و جزئیات آن روشن نشده است و نمی‌شود بدون جمع بندی، اطلاع رسانی کرده و حرفی بزنیم.

وی افزود: مطمئن باشید ما در رسیدگی‌ها، آنچه از تخلفات به دستمان برسد رسیدگی خواهیم کرد و حتما مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و رئیس قوه قضائیه نیز تاکید کرده‌اند که پرونده زیر میز نداریم و همه پرونده‌ها روی میز است.

هر کجا حقی از مردم ضایع شود ورود می‌کنیم

وی در پاسخ به سوالی درباره اعتراض و شکایت سازمان جنگلها در مورد تصرف و تخریب جنگل‌های هیرکانی نیز با یادآوری اینکه ما قبل از اعلام سازمان جنگل‌ها به موضوع ورود کرده و حتی بازدید و بررسی میدانی انجام دادیم و اسناد و مدارک را نیز بررسی کردیم، گفت: گزارشی از سوی رئیس کل دادگستری استان مازندران ارائه شد که حکم اولیه را صحیح نمی‌دانستند و همین امر باعث شد با دستور رئیس قوه قضائیه، اعمال ماده ۴۷۷ شد تا موضوع مجدد بررسی شود. مطمئن باشید هر کجا که حقی از مردم ضایع شده باشد ما ورود می‌کنیم و حتی اگر حکمی هم قطعی شده باشد، آن را لغو خواهیم کرد.

اسماعیلی افزود: حکم اولیه بر مبنای یکسری آرای کارشناسی صادر شده بود که مشخص شد این کارشناسی درست نبوده است.

حکم دادگاه اول طبری بزودی صادر می‌شود

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده طبری هم با بیان اینکه آخرین دفاع‌ها از متهمین اخذ شده است و امروز دادگاه ختم رسیدگی را اعلام خواهد کرد، اظهار داشت: شماری از وکلای متهم برای تنظیم دفاعیه مهلتا خواسته‌اند اما پیش‌بینی ما اینست که به زودی و حداکثر تا دو هفته دیگر رای پرونده صادر شود.

آمریکا با اهرم اقلیم کردستان ویگان‌های مدافع خلق در حال اعمال فشار به ترکیه است
دنبال کنید

وی خاطرنشان کرد: آنچه در دادگاه رسیدگی شد همه اتهامات طبری نبوده است و بخش های دیگری از پرونده در دادسرا هنوز مفتوح است و ان‌شاالله بخش دوم به زودی به دادگاه ارسال خواهد شد.

۵۳۳ میلیارد گرانفروشی قطعات خودرو عودت داده شد

سخنگوی دستگاه قضا درباره نتیجه بررسی عملکرد خودروسازان و احتمال وقوع تخلف در این حوزه هم با تاکید بر اینکه وضعیت بازار و تولید خودرو یکی از مسائل امروز مردم است، و قوه قضاییه نسبت به این حق عمومی مردم بی‌تفاوت نبوده و پیگیری‌های متعددی انجام داده است، گفت: ما برای ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو تلاش زیادی انجام دادیم و در برخی از شرکت‌های خودرویی، افرادی از جمله مدیران قبلی دو شرکت خودروساز بزرگ تحت پیگرد قرار گرفتند و به صورت خاص سازمان بازرسی ورود و بازرسی جدی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: در یک نمونه در بازرسی از ایران خودرو به این نتیجه رسیدند که یکی از تأمین کننده‌ها با تبانی مبادرت به گران‌نمایی و گران فروشی می‌کرده و علیرغم اینکه فولاد آلیاژی می‌توانسته از داخل تولید شود از خارج تهیه شده است؛ با پیگیری ما ۵۳۳ میلیارد تومان از ۵۴۴ میلیارد تومان در این پرونده به شرکت خودروساز عودت داده شد.

هزینه سنگین حضور ۶۳ روزه ویلموتس در ایران

سخنگوی قوه قضائیه در مورد نتیجه بررسی قرارداد ویلموتس مربی سابق تیم ملی فوتبال کشور نیز تصریح کرد: این قرارداد توسط سازمان بازرسی کل کشور بررسی و مشخص شد دارای برخی اشتباهات بوده است که هزینه سنگینی را برای حضور ۶۳ روزه این فرد در ایران به کشور تحمیل نموده و اقدامات مقتضی در این مورد اتخاذ خواهد شد.

ادامه دارد…

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi