جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کار فرهنگی در برابر جریان تحریف به این معنا نیست که جزوه‌ای چاپ کنند و بیرون بدهند

آیت‌الله موحدی کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: تحریمی که آمریکا شروع کرده است در یک صورت می‌تواند مؤثر باشد و آن عبارت است از اینکه مردم بترسند و خسته و تسلیم آمریکا شوند، در این صورت آمریکا در این تحریم پیروز خواهد شد. کرونا: آیت‌الله موحدی کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت‌وگویی با  مهر انجام داده است، بخش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 52025
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۳۷

کرونا :

کار  فرهنگی در برابر جریان تحریف به این معنا نیست که جزوه‌ای چاپ کنند و بیرون بدهند

کار فرهنگی در برابر جریان تحریف به این معنا نیست که جزوه‌ای چاپ کنند و بیرون بدهند 3

آیت‌الله موحدی کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: تحریمی که آمریکا شروع کرده است در یک صورت می‌تواند مؤثر باشد و آن عبارت است از اینکه مردم بترسند و خسته و تسلیم آمریکا شوند، در این صورت آمریکا در این تحریم پیروز خواهد شد.

کرونا: آیت‌الله موحدی کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت‌وگویی با  مهر انجام داده است، بخش هایی گزیده از این گفت و گو را می خوانیم:

*طاغوت امروز ما آمریکا است، دستورات دینی و قرآنی ما تأکید فراوان دارند که اگر در مقابل طاغوتی که در هر زمان به یک شکل درمی‌آید، ایستادید و حرف او را باور نکردید و تسلیم اراده او نشدید، پیروزی نصیب شما خواهد شد.

*آمریکایی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند روزی را ببینند که مردم خسته شده و تسلیم نظرات آمریکا شده‌اند و در مقابل انقلاب نیز ایستاده‌اند، در حالی که این یک تصور باطل و صرفاً رؤیایی برای سردمداران آمریکاست.

* افرادی در داخل کشور هم هستند که می‌گویند ما باید با آمریکا کنار بیاییم و دست از مخالفت جدی با او برداریم و به خواسته‌هایش توجه کنیم. اینگونه افراد برای جامعه و کشور خطرناک هستند چراکه می‌توانند با این نوع نگرش‌ها، افکار عمومی را مسموم کنند. اگر این افراد مسئولیتی، ولو جزئی، پیدا کنند و در مسئولیت قرار بگیرند، خطر بسیار بزرگی متوجه کشور خواهد شد، بر همین اساس همواره به مسئولین رده بالا تاکید شده که در گزینش و انتخاب افراد زیر مجموعه خود، دقت لازم را به خرج دهند.

* امیدوارم خداوند قوه قضائیه را یاری کند تا بتواند با مفاسد برخورد کند، اما مهم این است که ما باید در کنار برخورد با مفاسد، انسان‌ها را نیز بسازیم. انسانی که مسئولیتی برعهده او گذارده می‌شود، باید ساخته شود. چنین انسانی باید متدین، دین باور، مبارز با طاغوت و آمریکا باشد اما متأسفانه کم و بیش مسائلی در میان برخی مسئولین پیش می‌آید که ما شاهد ورود و برخورد قوه قضائیه هستیم.

بهاروند: نمی‌توان از ایران انتظار داشت بدون برخورداری از حقوقش تکالیف برجامی را رعایت کند
دنبال کنید

* جریان تحریف در کنار تحریم‌ها موجب شده عده‌ای از افراد واقعاً بترسند و روی آمریکا حساب باز کنند و بگویند باید کاری کنیم تا دشمنی‌های ما با آمریکا کم شود و آمریکا را در کنار خود داشته باشیم. متأسفانه این نوع افکار کم و بیش در مسئولین کشور وجود دارد.

* در مقابل این قضیه باید چند کار انجام داد. کار اول کار فرهنگی است، نه به این معنا که جزوه‌ای چاپ کنند و بیرون بدهند. امروز مردم دیگر خیلی حال مطالعه جزوه‌ها را ندارند بلکه باید برنامه‌هایی زنده و پویا در جامعه عرضه کرد و مردم را با مبادی و مبانی دین آشنا و متدین کرد.

* اقدام دیگر آن است که مسئولین به مردم رسیدگی کنند و خود را خادم مردم بدانند. بدانند خواسته‌های مردم چیست، مردم چه می‌خواهند و از چه رنج می‌برند. بالاخره گرانی فشار دارد. این گرانی‌ها به کجا می‌خواهد برسد و می‌خواهد مردم را به چه مرحله‌ای برساند و زمین‌گیر کند؟ مسئولین در این شرایط باید به فکر همه مردم باشند.

* مردم ثروتمند و متمولین و افرادی که پول‌های فراوانی در بانک‌ها دارند، به ضعفا رسیدگی کنند، آنها را شناسایی کرده و به آنها کمک کنند. این باعث می‌شود تا هدف آمریکا برای اینکه بر مردم فشار بیاورد تا آنها به خیابان بریزند، شکست بخورد. در این شرایط است که آمریکایی‌ها می‌فهمند که مردم علاوه بر ایمان از نظر مادی و اقتصادی هم کمک‌هایی را دریافت می‌کنند که اجازه نمی‌دهد جامعه حالت انفجاری پیدا کند.

* نگرش‌های غرب‌گرایانه برای کشور فاجعه می‌آفریند،  این نگرش‌ها هر اندازه در مسئولین درجه بالاتر وجود داشته باشد، این خطر بیشتر خواهد شد و باید این توصیف را پیش‌بینی کرد که اگر خدای نکرده چنین نگرشی به وجود آمد مسئولین برای آن فکر کنند و به دنبال علاج آن باشند. عنصری که چنین نگرش و تفکری داشته باشد می‌تواند به انقلاب، نظام، ولایت و مردم آسیب برساند. باید سعی کنند تا مسئولی با چنین بینشی در جامعه وجود نداشته باشد و اگر پیدا شد باید با آن جدی برخورد کرد.

کشف عوامل خرابکاری در سایت «نطنز»/ نمی‌توانیم جزئیات را بگوئیم
دنبال کنید

انتهای پیام/

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi