جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تا به صندوق رأی احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند

رییس‌جمهوری با بیان اینکه ایران به عنوان پیشگام در مردم‌سالاری در منطقه است، تاکید کرد: تا به صندوق انتخابات و آرای مردم احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند. کرونا: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با تبریک ولادت امام هادی (ع) و عید غدیر خم گفت: عید غدیر را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 51920
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

کرونا :

تا به صندوق رأی احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند

تا به صندوق رأی احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند 3

رییس‌جمهوری با بیان اینکه ایران به عنوان پیشگام در مردم‌سالاری در منطقه است، تاکید کرد: تا به صندوق انتخابات و آرای مردم احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند.

کرونا: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با تبریک ولادت امام هادی (ع) و عید غدیر خم گفت: عید غدیر را در پیش رو داریم که از اعیاد بزرگ ماست. عیدالله اکبر و اعظم است. عید ولایت، حکومت، سیاست و مردم‌سالاری است. پیامبر موضوع حکومت را در جمع بزرگ مردمی که حاجیان از حج بازمی‌گشتند و آنهم در حج‌الوداع، اعلام کردند. اینها برای آن است که اهمیت مسئله برای تمامی مسلمانان مطرح شود و آن اعلام فرمان الهی بود.  

وی با بیان اینکه پیامبر موضوع را در حضور جمعیت عظیم مطرح کرد و گفت هرکس اینجا است آن را به دیگران هم ابلاغ کند، اظهار داشت: در دین اسلام، سیاست جدا از حکومت نیست و حکومت از دین جدا نیست. فعالیت‌های اجتماعی از فعالیت‌های معنوی و دینی جدا نیست و ان‌شاالله همه مسیر ولایت ائمه (ع) را به خوبی اجرا کنیم.  

رییس‌جمهور با اشاره به سالروز فرمان صدور مشروطیت تصریح کرد: ۱۱۴ سال از مشروطه گذشته و ایران به عنوان پیشگام در مردم‌سالاری در منطقه است. ایران پیشگام در تاسیس مجلس شورا و پارلمان است و قبل از آنکه در منطقه مجلس و صندوق آرایی داشته باشد، ۱۱۴ سال قبل فرمان مشروطیت صادر شد و مجلس کار خود را آغاز کرد.  

روحانی ادامه داد: البته ملت ایران در این مدت افتان و خیزان روزهای سختی را تا پیروزی انقلاب اسلامی داشته است. با وجود آنکه حکومت مشروطه بود و قانون اساسی و مجلس شورا داشتیم، بیشتر اوقات به نام مشروطیت بود و در عمل کمتر بود.  

پاتک هسته‌ای مجلس
دنبال کنید

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مشروطیت را تکمیل کرد، خاطرنشان کرد: ما امروز راه انقلاب مشروطه را ادامه دادیم و مردم‌سالاری دینی را شاهد هستیم. همه بدانیم تا به صندوق انتخابات و آرای مردم احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند. وقتی حکومت منتخب مردم است، دولت و مجلس و مابقی ارکان حکومت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود، معنی ندارد از جایی دیگر و از کاخی آن سوی دنیا، برای پایان حکومت برای مردم ایران و اغتشاش تصمیم بگیرد.  

رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: اینها حرف‌های بی‌معنای کهنه و بی‌اساس است. تا انتخابات است، ایران با این قدرت می‌ماند. البته می‌توانند ما را اذیت کنند ولی نمی‌توانند حکومت و مردم‌سالاری را از مردم بگیرند.

 ادامه دارد 

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi