جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

روند کاهش نرخ ارز تداوم خواهد داشت/ پیام توسعه روابط تهران- بغداد ثبات و امنیت برای منطقه است

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش قیمت ارز در دو روز گذشته به آغاز تاثیر سیاستهای دولت و بانک مرکزی در کنترل این بازار اشاره کرد و گفت: روند کاهش نرخ ارز با پایان مهلت عرضه صادرکنندگان و کاهش آثار روانی و تبلیغاتی ادامه خواهد یافت. کرونا: علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 51404
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

کرونا :

روند کاهش نرخ ارز تداوم خواهد داشت/ پیام توسعه روابط تهران- بغداد ثبات و امنیت برای منطقه است

روند کاهش نرخ ارز تداوم خواهد داشت/ پیام توسعه روابط تهران- بغداد ثبات و امنیت برای منطقه است 3

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش قیمت ارز در دو روز گذشته به آغاز تاثیر سیاستهای دولت و بانک مرکزی در کنترل این بازار اشاره کرد و گفت: روند کاهش نرخ ارز با پایان مهلت عرضه صادرکنندگان و کاهش آثار روانی و تبلیغاتی ادامه خواهد یافت.

کرونا: علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با اشاره به ورود نخست وزیر عراق به تهران، ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای مفید و سازنده‌ای بین مقامات دو کشور برای ترسیم و تنظیم چارچوب همکاریهای آینده دو کشور انجام گیرد که منجر به توسعه همه جانبه روابط شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به کشورهای همسایه و توسعه و تعمیق روابط با کشورهای پیرامون یک راهبرد اساسی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است که عرصه جدیدی را در  ارتباط همه جانبه و موثر با همسایگان ایجاد خواهد کرد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به سفر روز گذشته ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به عراق گفت: آقای ظریف با برخی مقامات عالی عراق درباره مسائل فیمابین دو کشور و مسائل منطقه‌ای مذاکره کردند که نتیجه آن در سفر کاظمی تجلی پیدا خواهد کرد. ما مسائل دوجانبه متعدد و زیادی داریم که به اندازه کافی و فی نفسه مهم هستند مهم هستند.

ربیعی پیگیری و مسئله ترور شهید سلیمانی را از مسائل مهم در این دیدارها عنوان کرد و گفت: اینکه عراق در همسایگی ما دارای ثبات باشد برای ما اهمیت دارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای این سفر تروریسم زدایی از منطقه و ایجاد یک منطقه امن و با ثبات است و ما درباره هرگونه کمکی درباره داعش‌زدایی و ثبات در عراق، بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد، درباره پیام دیپلماتیک این سفر تصریح کرد:  علاوه بر توسعه همکاری‌های اقتصادی که دو ملت از آن نفع خواهند برد این سفر دو پیام دارد.  یک پیام توسعه روابط دو کشور است و یک پیام منطقه‌ای آن صلح و ثبات و درخواست برای پیوستن کشورهای منطقه به  این روند  است.

با افزایش عرضه روند کاهش نرخ ارز آغاز شده است

روسیه: در بیانیه پامپئو یک کلمه از همکاری نشنیدم/ از گزارش دبیرکل ناامید شدیم
دنبال کنید

سخنگوی دولت با اشاره به نوسانات بازار ارز در هفته‌های اخیر یکی از علل افزایش قیمت ارز علاوه بر فشار و تحریم اقتصادی یا عوامل اقتصادی، عملیات روانی رسانه‌های خارجی و تورم روانی و فشار ناشی از آن عنوان کرد و گفت: عده‌ای نیز در فضای مجازی از خارج و داخل دست به عدد سازی می‌زدند که در التهاب بازار موثر بود.

ربیعی با اشاره به کاهش نرخ ارز در دو روز گذشته اظهار داشت: یکی از دلایل این اتفاق توجه نکردن و هوشیاری مردم در مورد اقدامات افراد و جریانهای سودجو بود و دیگری تاثیر اقدامات بانک مرکزی و همانگونه که رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی وعده داده بودند روند کاهشی نرخ ارز آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فروش نفت و برگشت ارز حاصل از صادرات، درآمد ارزی بهتر از این خواهد بود و قیمت واقعی ارز را هم از این به بعد شاهد خواهیم بود.  واقعیت بازار عرضه و تقاضا هم همین را می گوید.

وی اضافه کرد: عرضه در بازار نیما با پایان یافتن مهلت صادرکنندگان برای برگرداندن ارز رو به افزایش است و با ریزش قیمت ها آنها در عرضه نیز تعجیل خواهند کرد. از سوی دیگر بالا بردن تولید داخلی هم نه تنها تقاضای ارز را کاهش داده که به کاهش قیمت ها هم کمک می کند

ربیعی با بیان اینکه عامل روانی در افزایش قیمت ارز نقش فراوانی داشته است، یادآورشد: اقدام رسانه‌هایی که بر طبل التهاب ارز می‌کوشیدند، باعث شد برخی پول‌های سرگردان و حتی پولهای خرد مردم هم به این سمت برود و امیدوارم این کاهش قیمت ارز تداوم داشته باشد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور  خاطرنشان کرد: در همان زمان افزایش نرخ ارز و اعلام قیمت‌های فضای مجازی  دیناری در کف خیابان خرید و فروش نمی‌شود، گفت:  خریدار و دانشجو هیچ‌کدام از این وضعیت راضی نبودند.

وی اضافه کرد: در صحنه خارجی هم تحرکات دیپلماتیک برای کاهش قیمت ارز را شاهد هستیم که با کاهش محدودیت‌های کرونایی، صادرات ما رشد بیشتر خواهد داشت.  

جهانگیری نمی‌تواند از وزیر پیشنهادی صمت دفاع کند، آقای روحانی از قرنطینه بیرون بیاید
دنبال کنید

۵ درصد استفاده از ماست از همه تعطیلی ها تاثیر بیشتری داشت

ربیعی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع کرونا پرداخت و با اشاره به اینکه خوشبختانه رفتارهای بهداشتی مردم در هفته‌های اخیر بهتر شده گفت: مطالعات نشان میدهد اگر ۵ درصد مردم از ماسک استفاده کنند از تعطیل کردن همه اقتصاد کشور نتیجه بیشتری دارد و ارزش بهداشتی استفاده از ماسک از همه تعطیلی‌ها از ابتدا تا کنون بیشتر بوده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: استفاده از ماست در جامعه ۶۲ درصد در ادارات ۸۲ درصد و صنایع به  ۷۸ درصد رسیده است، یادآور شد: آمار کرونا در هفته های اخیر وقتی بالا رفت که رعایت پروتکل های بهداشتی به ۲۲ درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: این رقم در حال حاضر به دو برابر یعنی ۴۴ درصد رسیده اما این هم کافی نیست و همه باید با رعایت پروتکل ها به سلامت جامعه کمک کنیم.

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره آمارهایی که در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا از یور رئیس جمهور اعلام شد و پیش‌بینی‌های مطرح شده در مورد ابتلای گسترده مردم در آینده و اینکه دولت چقدر برای این مسئله آمادگی دارد؟ گفت: آماری که دولت مبنا قرار می‌دهد صرفا از طرف سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می شود و بر مبنای استانداردهای بین‌المللی و مورد استفاده همه کشورها یعنی انجام تست است.

وی افزود: در جلسات ستاد ملی کرونا از جمله شنبه گذشته اطلاعاتی بر مبنای شاخص ها و برآوردها و مطالعات و تخمین پژوهشها استخراج می‌شود و مدل سازی‌های مختلفی صورت می‌گیرد. طبیعتا اعداد متفاوتی هم در این تخمین ها و مدل‌سازی های ریاضی بدست می‌آید. بعنوان مثال آمار ابتلای همه کشورها بر اساس تست کرونا بیش از ۱۴ میلیون نفر اعلام شده اما بر اساس تخمین ها حدود ۲۰۰ میلیون ممکن است در جهان به این ویروس مبتلا شده باشند.

ادامه دارد… 

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi