پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

توافق ایران و چین دست آمریکا را در مذاکرات آینده می‌بندد

نشنال اینترست در گزارشی به روابط ایران و چین پرداخت. به گزارش کرونا، به نقل از نشنال اینترست، دلایل خوبی برای  چین و ایران برای همکاری وجود دارد.  چین بزرگترین واردکننده نفت در جهان و ایران به دنبال خریدارانی است که مایل به نقض تحریم‌های آمریکا باشند. همچنین ایران را در امتداد کمربند جاده ابریشم جدید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 51370
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸

کرونا :

توافق ایران و چین دست آمریکا را در مذاکرات آینده می‌بندد

توافق ایران و چین دست آمریکا را در مذاکرات آینده می‌بندد 3

نشنال اینترست در گزارشی به روابط ایران و چین پرداخت.

به گزارش کرونا، به نقل از نشنال اینترست، دلایل خوبی برای  چین و ایران برای همکاری وجود دارد.  چین بزرگترین واردکننده نفت در جهان و ایران به دنبال خریدارانی است که مایل به نقض تحریم‌های آمریکا باشند. همچنین ایران را در امتداد کمربند جاده ابریشم جدید می‌داند. از سوی دیگر ایران به دنبال سلاح، افزایش نفوذ نظامی خود در منطقه و چین هم به دنبال این است که ایران را به یک همکار برای تقابل با آمریکا تبدیل کند.

این توافق می‌تواند آغاز همکاری‌های آینده ایران و چین باشد. این توافق با وجود همه ابهاماتش می‌تواند فواید عمده‌ای برای تهران و پکن داشته باشد. توافق ایران و چین همچنین دست آمریکا را در مذاکرات آینده می‌بندد. البته از طرفی پکن حالا می‌تواند به نوعی از واشنگتن امتیاز بگیرد.

همکاری چین و ایران می‌تواند  مشکلاتی را برای آمریکا  ایجاد کند. اول اینکه، ادامه انتقال نفت به چین برای تهران پول فراهم می‌کند که در این شرایط ایران می‌تواند از زیر بار تحریم‌های آمریکا تا حدی نجات یابد. نکته بعدی، بحث سرمایه‌گذاری‌های چین در ایران است. استقبال تهران از مشارکت چین برای کمک به توسعه چابهار می‌تواند توانایی هندوستان برای ایجاد توازن در برابر چین را کاهش دهد. همچنین پس از اتمام محدودیت‌های سازمان ملل در ماه اکتبر، چین می‌تواند به دنبال فروش سلاح به تهران باشد.

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi