جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قالیباف: رییس جمهور هرچه زودتر وزیر پیشنهادی صمت را معرفی کند

رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت معرفی هرچه سریع‌تر وزیر پیشنهادی صنعت از سوی رییس جمهور تأکید کرد. کرونا: حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در اخطاری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۱۳۳ قانون اساسی اظهار کرد: وضعیت دلار، قیمت خودرو و لوازم خانگی را می‌بینید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 51323
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

کرونا :

قالیباف: رییس جمهور هرچه زودتر وزیر پیشنهادی صمت را معرفی کند

قالیباف: رییس جمهور هرچه زودتر وزیر پیشنهادی صمت را معرفی کند 3

رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت معرفی هرچه سریع‌تر وزیر پیشنهادی صنعت از سوی رییس جمهور تأکید کرد.

کرونا: حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در اخطاری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۱۳۳ قانون اساسی اظهار کرد: وضعیت دلار، قیمت خودرو و لوازم خانگی را می‌بینید که به چه شکل است. در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرپرست اداره می‌شود. درست است که براساس قانون، یک وزارتخانه می‌تواند سه ماه سرپرست داشته باشد ولی آیا شرایط عادی است که رییس جمهور امروز و فردا می‌کند؟

وی ادامه داد: با چه منطقی وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی نشده است؟ اگر قرار است آقای مدرس خیابانی معرفی شود زودتر این کار انجام شود و یا فرد دیگری معرفی شود. به هرحال مسئول نظارت بر بازار، وزیر صنعت، معدن و تجارت است و کسی که سرپرست است انگیزه لازم را ندارد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در اخطار دیگر مستند به اصل ۱۳۴ قانون اساسی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت تعداد افرادی که مبتلا به کرونا شدند را حدود ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرده اما رییس جمهور می‌گوید ۲۵ میلیون نفر هستند آیا اینها همدیگر را در هیأت دولت نمی‌بینند که مشورت کنند؟ چرا آمارهایشان متفاوت است؟ آیا سایر آمارها مانند اشتغال، بیکاری، تورم و سایر موارد هم همین‌گونه است؟ آیا رییس جمهور با وزیر بهداشت مشورت کرده یا نه. به هرحال یکی از این دو آمار رسمی و یکی غیررسمی، یکی صحیح و یکی غلط است.

سلیمی در پایان از رییس مجلس شورای اسلامی خواست به عنوان رییس قوه ناظر، برای هماهنگی دولت در بحث آمار تذکر دهد.

هدف از برگزاری مسابقات زنده نگه داشتن شهدای انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی ایران است
دنبال کنید

قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار اظهار کرد: حتماً این موضوع در چارچوب قانونی دنبال می‌شود ولی در شرایط سخت اقتصادی و با توجه به این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش مهمی از اقتصاد را برعهده دارد خصوصا در حوزه پیشران جامعه می‌تواند در اشتغال معیشت مؤثر باشد این تذکر به جاست ممکن است به لحاظ قانونی دولت زمان داشته باشد ولی شرایط اقتصادی اقتضا می‌کند هرچه زودتر وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی شود.

وی ادامه داد: معرفی وزیر یک روز دیرتر تبعات خود را دارد لذا رییس جمهور هرچه سریع‌تر گزینه خود را معرفی کند تا با مدیریت قوی‌تر و بهتر کار این وزارتخانه ادامه یابد.

انتهای پیام/

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi