پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

یادداشت پرویز پرستویی درباره هشتک اعدام نکنید

در شرایطی خواسته‌مان را مطرح می‌کنیم که نه به پرونده‌های این سه متهم دسترسی داریم و نه از محتویات آن همه چیز را می‌دانیم. اما نظرهایمان به شکل کم‌سابقه‌ای تحمل شده است. به گزارش کرونا همزمان با ورود نتانیاهو و ترامپ به موضوع حکم اولیه اعدام سه نفر در ایران، پرویزی پرستویی با اشاره تلویحی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 51276
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴

کرونا :

یادداشت پرویز پرستویی درباره هشتک اعدام نکنید

یادداشت پرویز پرستویی درباره هشتک اعدام نکنید 3

در شرایطی خواسته‌مان را مطرح می‌کنیم که نه به پرونده‌های این سه متهم دسترسی داریم و نه از محتویات آن همه چیز را می‌دانیم. اما نظرهایمان به شکل کم‌سابقه‌ای تحمل شده است.

به گزارش کرونا همزمان با ورود نتانیاهو و ترامپ به موضوع حکم اولیه اعدام سه نفر در ایران، پرویزی پرستویی با اشاره تلویحی به هشتک اعدام نکنید که از سوی برخی سلبریتی ها و فعالان فضای مجازی خارج از کشور ترند شد، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در بحبوحه بحران کروناو انبوهی از مشکلات اقتصادی، در سرزمین ما فرصتی بی‌نظیر برای گفتن و شنیدن ایجاد شده است. بسیاری از ما با انتشار نوشته‌ها، هشتگ‌ها و تصاویر گوناگون خواهان اعدام‌نشدن امیرحسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی شده‌ایم. در شرایطی خواسته‌مان را مطرح می‌کنیم که نه به پرونده‌های این سه متهم دسترسی داریم و نه از محتویات آن همه چیز را می‌دانیم. اما نظرهایمان به شکل کم‌سابقه‌ای تحمل شده است. بسیاری از ما، نه وکیل هستیم و نه از قضاوت چیزی می‌دانیم و شاید به همین دلیل، تحمل‌شدنمان از سوی مقامات قضایی شایسته توجه است.در چنین وضعیتی، گشوده‌شدن روزنه‌ای از امید شبیه به معجزه است. شاید با اندکی تدبیر و پیگیری و تعجیل، به مرحله‌ای برسیم که این سه جوان هموطن، فرصتی دوباره برای نفس‌کشیدن پیدا کنند.
استفاده از ظرفیت قانونی آیین دادرسی کشورمان، مهم‌ترین گام برای تحقق یک رویای جمعی باشد. ماده‌ی ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری(اعاده‌ی دادرسی)را بستری بزرگ برای جلوگیری از اعدام مرادی، رجبی و تمجیدی می‌دانیم. هراسی نداریم از آنهایی که راهکارهای اتکا به قانون را می‌دانند نیز بخواهیم بدون غفلت و اهمال و با تمام وجود به فکر سرنوشت این سه جوان باشند.
وقت همیشه طلا بوده و این روزها از همیشه بیشتر

دیپلماسی اقتصادی درخواب زمستانی
دنبال کنید

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi