شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابلاغ دستورالعمل جدید اعطای مرخصی به زندانیان در پی موج دوم کرونا

سخنگوی قوه قضائیه از ابلاغ دستورالعمل جدید اعطای مرخصی به زندانیان در پی تشدید دوباره شیوع بیماری کرونا خبر داد. کرونا: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به افزایش مجدد روند ابتلا به بیماری کرونا در کشور و ابراز تاسف و نگرانی از این موضوع با تقدیر از کادر درمانی و پزشکی کشور به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 51181
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

کرونا :

ابلاغ دستورالعمل جدید اعطای مرخصی به زندانیان در پی موج دوم کرونا

ابلاغ دستورالعمل جدید اعطای مرخصی به زندانیان در پی موج دوم کرونا 3

سخنگوی قوه قضائیه از ابلاغ دستورالعمل جدید اعطای مرخصی به زندانیان در پی تشدید دوباره شیوع بیماری کرونا خبر داد.

کرونا: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به افزایش مجدد روند ابتلا به بیماری کرونا در کشور و ابراز تاسف و نگرانی از این موضوع با تقدیر از کادر درمانی و پزشکی کشور به خاطر خدماتی که در مقابله با این بیماری به مردم ارائه می‌دهند از شهروندان و احاد جامعه خواست تا پروتکل‌های بهداشتی از جمله دستورالعمل استفاده از ماسک و. رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند و آنرا رعایت کنند.

وی از صاحبان صنوف و مشاغل و فعالان اقتصادی هم که مجوز فعالیت دریافت کرده اند خواست تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

اسماعیلی همچنین با بیان اینکه یکی از نقاط تجمع مراجعان به دستگاه قضا دفاتر خدمات قضایی است، به دستورالعمل‌های بهداشتی درون سازمانی در وقفه قضائیه برای حفظ سلامت مراجعین این دستگاه و در عین حال جلوگیری از ایجاد وقفه و اختلال در روند ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: و در این راستا اقدامات مهمی انجام شده و فعال‌ سازی سامانه نوبت دهی خدمات قضایی از این جمله است و با راه‌اندازی این سامانه افراد می‌توانند از خانه خود نوبت بگیرند و در زمان مقرر مراجعه کنند، همچنین فعال سازی سامانه نوبت دهی اجرای احکام هم از دیگر برنامه‌ها است .

الگوسازی برای نظام زندان‌بانی

سخنگوی قوه قضائیه اجرا و راه‌اندازی سامانه خودکاربری برای وکلا، کارشناسان و نمایندگان حقوقی، برگزاری دادگاه‌های الکترونیک به صورت ویدئو کنفرانس برای اجتناب از حضور، کاهش جمعیت کیفری را توأم با گسترش فعالیت‌ها و اقدامات بهداشتی در زندان‌های کشور از جمله دیگر برنامه‌های قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: و ما برای نظام زندان‌بانی در کشورهای مختلف الگوسازی کردیم.

نوبخت: پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت تکمیل می‌شود
دنبال کنید

اسماعیلی از صدور و ابلاغ دستورالعمل جدید اعطای مرخصی به زندانیان از چهارشنبه گذشته در پی موج دوم کروناو روند افزایشی مبتلایان در کشور خبر داد و گفت: همچنین اجرای قانون کاهش مجازات حبس، قانونی که از روزهای اخیر لازم الاجرا شده باعث کاهش جمعیت کیفری ما خواهد شد و در این راستا شاهد استفاده حداکثری همکاران ما از مجازات‌های جایگزین حبس هستیم.

این خبر تکمیل می‌شود

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi